Dead Cells går åt som smör i solsken till Nintendo Switch

Robot
Dead Cells går åt som smör i solsken till Nintendo Switch

Säljer fyra gånger bättre än till Playstation 4.

#dead-cells, #nintendo-switch


Medlem

Härligt, äger en fysisk kopia men väntar på att de ska släppa patchen som fixar de problem de haft med "performance" på senare nivå:er.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kaealy:

Härligt, äger en fysisk kopia men väntar på att de ska släppa patchen som fixar de problem de haft med "performance" på senare nivå:er.

Har du inte satt igång ännu eller är det helt ospelbart?


signatur
gnu
Medlem

Ja dom är nog även 4ggr mer desperata efter nåt vettigt att spela med.

Medlem

Inte oväntat. Switchen är mitt första handsval när det kommer till indiespel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Härligt, äger en fysisk kopia men väntar på att de ska släppa patchen som fixar de problem de haft med "performance" på senare nivå:er.

Varifrån har du köpt spelet?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Varifrån har du köpt spelet?

Köpte det på https://www.videogamesplus.ca/ men spelbutiken verkar också ha det. Fast verkar komma i lagen igen i slutet av denna månad.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har du inte satt igång ännu eller är det helt ospelbart?

Tveksam till att det är ospelbart, hade nog varit mer liv då.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/97sgyh/hello...

"We've already begun working on completely overhauling the graphics driver for the game. However this is a big job that involves some very technical work that impacts major structural elements of the game. Our tech lead thinks that it will take until at least November to get the patch ready, submit to certification, pass and release it to the public.

Having said that this should allow us to get to a steady 60FPS everywhere and leave enough CPU to avoid the freezes that players are seeing at the moment. We won't know exactly until we advance more on the driver, but we will keep you posted on our progress."

Eftersom utvecklarna har erkänt att det finns problem så känner jag att jag lika väl kan vänta hehe

Medlem

Skoj spel lirade det en hel del i början, nu får det ligga ett tag dock. blir lite småtradigt efter ett tag.

Medlem

Vissa spel funkar bättre på switchen. Själv så väntar jag på att Moonlighter ska komma någon gång på switchen! Om jag inte får det bärbart i sängen så får det vara!

Medlem

Måste naturligtvis bero på att vi Switch-ägare har lite bättre smak och fetare plånböcker

#Darwin #Sarkasm?


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Gen
Medlem

Kanske för att Dead Cells och liknande små indiespel är det enda som Switchen orkar köra i 1080p? Förhoppningsvis 60fps också?

Medlem

1080/60fps är nog inget folk bryr sig on på switchen? Själv så har jag ingen koll på vilka spel som har det och inte. För mig har det aldrig handlat om det. Tyckte tex att spel som dark souls 2 inte ska ha det. Spelet får en helt annan känsla när det är lite opolerat. För mig handlar det om att jag kan spela switchen på bussen eller i sängen. Och att jag kan spela små spel som jag annars inte kan prioritera. Det var rätt länge sen jag körde switchen på tvn i dockat läge.

1
Skriv svar