Tips på mobilspel

Ambassadör
League of Legends
Tips på mobilspel

Ska åka nattåg imorgon så behöver lite underhållning. Tänkte att mobilspel kan vara ett trevligt nöje men har ingen koll alls på marknaden. Så har någon ett bra tips på mobilspel?

Jag har Android om det spelar roll. Tidigare har jag kört Xcom enemy within och Fallout shelter. Xcom körde jag på ipad och är tveksam till att skärmen på mobilen är tillräckligt stor. Fallout är lite mycket väntan troligen kommer jag inte spela något efter helgens eskapader.

Betalar gärna, hellre det än reklam efter/under/före varje runda.

Releasehästryttare

Spelar Module Td ett Tower defence spel som är kul på andriod, det är dock gratis med reklam som du väljer själv när du vill se.

Moderator | Testpilot

Sonic Forces Speed Battle är något jag tyckte var riktigt kul en månad ungefär. Har skrivit en medlemdsrecension här

Men kort och gott är det ett simpel online spel där man racear mot andra spelare online. Kul tidsfördriv!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vilken genre gillar du att spela?

Gillar du fotbollsspel kan jag rekommendera BeSoccer eller Shoot . Du hittar spelen här och här.

Om du istället gillar skjutspel spel kan jag rekommendera Hitman Snipper eller Lara Crost från Square Enix Games.

Samtliga spel finns att ladda ner från Google Play.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem

Plants vs zombies, Goo, Minecraft

Själv spelar jag brädspel som pandemic, carcassonne och ticket to ride när jag är offline.

Life is strange var det senaste jag spelade igenom på konsol, testa första avsnittet...

(Notera att inga spel ovan började som mobilspel, såg dock att hitman sniper var gratis nu, något ungarna spelat)

Medlem
Svara på mobil enkät

Hej det vore extremt snällt om ni kunde besvara vår enkät kring mobilspel för att hjälpa oss med ett arbete. Vi jobbar med att utveckla ett nytt bättre mobilspel och försöker forma det som användarna tycker

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeq2ua57JevxLyYbJw-h...

SoL
Medlem

Mobilspel får alldeles för lite uppmärksamhet här inne på FZ, varken i nyheter eller forum hör vi om mobilspelen. Jag har en ipad pro och hade ingen aning om att det fanns spel på appstore som Rome total war och xcom 2 tills för ett par dagar sen. Just nu spelar jag Rome total war som är helt klockrent på paddan.

Jag söker lite fler tips på bra spel. Har kikat på xcom 2, har det på ps4 så jag avvaktar just nu. Thronebreaker, gwent har ju inte varit min grej men spelet är otroligt hyllat, dels för berättandet. Atom rpg ser intressant ut då det påminner ganska mycket om fallout och wasteland serien. Rts strategy / turned based strategy är spel jag letar lite mer efter.

NuZ
Testpilot

Among us, Pascal wagner, Thimbleweed park och Castelvania SOTN är fantastiska mobilspel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

SoL
Medlem
Skrivet av NuZ:

Among us, Pascal wagner, Thimbleweed park och Castelvania SOTN är fantastiska mobilspel

Tack! Ska kolla upp dom, castlevania var ju en favorit förr i tiden

NuZ
Testpilot
Skrivet av SoL:

Tack! Ska kolla upp dom, castlevania var ju en favorit förr i tiden

Ja sotn är ju ett av de bästa också. Thimbleweed park är ju ett fantastiskt peka och klicka äventyr. Pascalwagner är en Souls kopia som är riktigt snyggt gjord


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Marathon-trilogin finns att ladda ner på app store, klassisk och välgjord doomklon från Bungie innan de släppte Halo.

Medlem

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions är fantastiskt bra, ursprungligen ett av dom absolut bästa PS1-spelen.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions är fantastiskt bra, ursprungligen ett av dom absolut bästa PS1-spelen.

Har aldrig spelat ett mobilspel (förutom någon halvt oseriös runner samt "the impossible game") men den här blev jag sugen på alltså. Det är lite av min "White Whale", har startat och spelat första timmarna typ 10 gånger men sedan kommer det annat ivägen eller något nytt spel. Däremot att ha det på mobilen och slölira lite kanske skulle fungera.

Tack för tips.

1
Skriv svar