Ta spelhelg med Fräcka Fredag – Releasehästen är äntligen här!

Robot
Ta spelhelg med Fräcka Fredag – Releasehästen är äntligen här!

Vi snackar upp de mest intressant titlarna i höst.

#2018, #fräcka-fredag, #releasehästen


Medlem

Sitter här med mitt ex av Spider-Man. Vill inte börja spela för jag jobbar ikväll. På söndag är jag ledig, då ska jag låsa in mig och leka spindelmannen hela dagen.

Medlem

Något nytt om AoE IV?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Sitter här med mitt ex av Spider-Man. Vill inte börja spela för jag jobbar ikväll. På söndag är jag ledig, då ska jag låsa in mig och leka spindelmannen hela dagen.

Ska börja min runda nu med Spider-Man. Köpte det hos ElGiganten precis för 499:-. Media Markt tar 599:- och GameStop har sveriges bästa pris för endast 749:-. Helt ok..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Jag sprang också in på Elgiganten. Gamestop undviker jag för man kan inte gå in där utan att höra deras tre standardfraser:
1. Har du inga spel hemma som du vill byta in?
2. Något du väntar på som vi kan förboka åt dig?
3. Vill du köpa till game protection till skivan?

Medlem

Har köpt ett spel denna månad och det är Shadows: awakening. Tänkte börja lira till helgen eller tidigast ikväll om det finns tid.

@Bennii, känner igen det där så väl. Visst, de vill ju sälja in sig precis som vilken butik som helst men deras priser på spel är hutlösa. Butiker som dessa kommer att dö ut så småningom. Varför köpa i butik för 700kr+ när man kan köpa på nätet för 200kr mindre?

Man tjänar inte mycket på att kunna byta in spel, men visst det är bättre än att inte kunna byta in alls.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag är Rumpmas, and i approve Releasehästen.

Rumpmas är man endast om man kommer ifrån Avesta, (längst ner i Dalarna, själva Dala-stjärten). Mas går bra, men kallar ni någon från Leksand Rumpmas så blir jag kränkt.

Redaktör
Skrivet av Honung:

Jag är Rumpmas, and i approve Releasehästen.

Rumpmas är man endast om man kommer ifrån Avesta, (längst ner i Dalarna, själva Dala-stjärten). Mas går bra, men kallar ni någon från Leksand Rumpmas så blir jag kränkt.

Ähum. Hedemora/jag vill också vara med i kategorin "rump". Som för övrigt inte verkar ha med "rumpa" att göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ähum. Hedemora/jag vill också vara med i kategorin "rump". Som för övrigt inte verkar ha med "rumpa" att göra.

Nu killgissade jag så det stod härliga till, men enligt Wikipedia "Man kan också misstänka en viss nedsättande illvilja i uttalsförändringen från rumbor till rumpor." så jo, nog kan det ha lite med rumpa att göra.

Och självklart så får du också vara med, men någonstans lär man ju dra gränsen, och jag föreslår Säter.

Redaktör

@Honung: jag är nöjd om jag får vara ett arsle. Och söder om Säter - deal!


signatur
Ambassadör
Xbox

Extra grymt avsnitt den här gången! Releasehästen är ju lätt kandidat till en Oscar i vinter!

Av de spel ni tog upp så är Red Dead Redemption, Shadow of the Tomb Raider och Assassin's Creed: Odyssey absolut mest intressant för min del, men tveksamt om det införskaffas till release då det är lång kö i backloggen. Bra för plånboken om inte annat Plockar upp dem senare till en spottstyver med alla expansioner o grejer i stället. Patient gamers win

Däremot Battlefield V som seglat upp lite osannolikt på min radar lär införskaffas då det så klart avnjuts bäst vid just release som alla MP-spel. Så spelhösten blir nog oväntat Battlefield V och ett spel ni inte tog upp, Forza Horizon 4, för min del. Samtidigt som backloggen betas av så klart.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Ambassadör
Xbox

@Carl Johansson-Sundelius: Säljs releasehästen månne i FZ-shopen? Det vore något... Handmålat av Tomas!


signatur

Jump in.

Medlem

Snackar upp, är det stockholmska?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

@Carl Johansson-Sundelius: Säljs releasehästen månne i FZ-shopen? Det vore något... Handmålat av Tomas!

Det vore verkligen något!


signatur
Frilansare
Skrivet av Lord Pingu:

Snackar upp, är det stockholmska?

Knoparmoj.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

@Carl Johansson-Sundelius: Säljs releasehästen månne i FZ-shopen? Det vore något... Handmålat av Tomas!

Japp! Säljs i FZ-shoppens filial i Nusnäs.


signatur
Testpilot
Skrivet av Honung:

Jag är Rumpmas, and i approve Releasehästen.

Rumpmas är man endast om man kommer ifrån Avesta, (längst ner i Dalarna, själva Dala-stjärten). Mas går bra, men kallar ni någon från Leksand Rumpmas så blir jag kränkt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Ähum. Hedemora/jag vill också vara med i kategorin "rump". Som för övrigt inte verkar ha med "rumpa" att göra.

Jag protesterar mot mobbingen av oss dalmasar!

1
Skriv svar