Valspurt - Så svarade alla partier på snabbfrågorna

Robot
Valspurt - Så svarade alla partier på snabbfrågorna

Copywede, upphovsrätt och kulturstöd till spelutveckling - bra eller dåligt?

#valet-2018


Medlem

Jag hade velat se SD's svar då de är så pass stora i Sverige som parti.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ville dock se intervju med SD också, då dem kommer bli stora


signatur

Spela spel är kul ibland.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@CARTMAN @miffot Det hade vi också velat höra, men SD, KD och V lyckades inte skaka fram en representant i tid till våra intervjuer.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag skulle gärna vilja höra motiveringarna för speciellt den sista frågan - varför ska spel inte ha kulturstöd, enligt S och M?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Stephan: Edit: insåg nu att jag tänkte på fel sajt, den sammanfattande videon var ju inte med i den här artikeln! Skämskudde på mig, har lagt till videon nu där du kan se partierna svara på våra snabbfrågor. Ursäkta missen!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag skulle gärna vilja höra motiveringarna för speciellt den sista frågan - varför ska spel inte ha kulturstöd, enligt S och M?

Det tas upp i intevjuerna
Den moderata representanten anser att det kommer för mycket "måsten" med dessa kulturstöd och att det på något vis skulle strypa den svenska spelindustrin som den är idag.
Har inte tittat på alla intevjuer sä inte helt säker hur andra resonerat.
Det är väl lite problemet med en sammanfattning, man får inte riktigt reda på resonemanget även om där kanske finns ett bra eller mindre bra svar bakom ståndpunkterna.
Kolla gärna in intervjuerna mer ingående och leta fram till frågan specifikt

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag hade velat se SD's svar då de är så pass stora i Sverige som parti.

Skrivet av miffot:

Ville dock se intervju med SD också, då dem kommer bli stora

Ett rimligt antagande vore nog att all form av bidrag och påhejning till kultur får stryka på foten, så det är nog en no-brainer. Övriga frågor såsom privatkopiering osv skiter de förmodligen fullständigt i - deras agenda, prioriteringar och vad de själva anser sig ha kunskap om ligger koncentrerat på ett väldigt litet antal ämnen, och de är rätt långt ifrån vad som avhandlas i intervjuerna.

Bara ett sådant faktum som att de inte avsatte en person till att bli intervjuad om detta är ju talande.

Medlem
Skrivet av Trouler:

Det tas upp i intevjuerna
Den moderata representanten anser att det kommer för mycket "måsten" med dessa kulturstöd och att det på något vis skulle strypa den svenska spelindustrin som den är idag.
Har inte tittat på alla intevjuer sä inte helt säker hur andra resonerat.
Det är väl lite problemet med en sammanfattning, man får inte riktigt reda på resonemanget även om där kanske finns ett bra eller mindre bra svar bakom ståndpunkterna.
Kolla gärna in intervjuerna mer ingående och leta fram till frågan specifikt

Precis som att det inte kommer måsten när t.ex DICE gör spel åt EA.

Medlem
Skrivet av Sabel1:

Ett rimligt antagande vore nog att all form av bidrag och påhejning till kultur får stryka på foten, så det är nog en no-brainer. Övriga frågor såsom privatkopiering osv skiter de förmodligen fullständigt i - deras agenda, prioriteringar och vad de själva anser sig ha kunskap om ligger koncentrerat på ett väldigt litet antal ämnen, och de är rätt långt ifrån vad som avhandlas i intervjuerna.

Bara ett sådant faktum som att de inte avsatte en person till att bli intervjuad om detta är ju talande.

Antagande är sällan bra, acceptera att vi inte vet istället.
Hade gärna hört SDs svar också då de är ett av våra största partier nu.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Precis som att det inte kommer måsten när t.ex DICE gör spel åt EA.

Det har du helt rätt i. Sen vet jag inte om jag personligen tycker att liknelsen är speciellt "korrekt" att göra.
Jag argumenterar varken för eller emot i det här fallet. Jag svarade bara vad hans resonemang var.

Medlem

Lustigt att så många som är intresserade av att höra Sverigedemokraternas svar på frågorna är så snabba att ifrågasätta fz för att SD inte är med. Nästan som att man inte läser artiklar/kommentarer innan man skriver ut sitt missnöje.

Har tyvärr inte haft tid att se igenom hela materialet, men baserat på det jag hunnit se vill jag säga att jag tycker det varit mycket proffsigt gjort. Uppskattat inslag och kul att ni låtit oss vara med och ställa frågor! Ser gärna liknande saker i framtiden om aktuella ämnen.

Skägg.
10 Chambers

Moderering: vi har förklarat varför tre av riksdagspartierna inte är med. Den saken är slutdiskuterad.


signatur
Medlem
Skrivet av Trouler:

Det har du helt rätt i. Sen vet jag inte om jag personligen tycker att liknelsen är speciellt "korrekt" att göra.
Jag argumenterar varken för eller emot i det här fallet. Jag svarade bara vad hans resonemang var.

Ja 🙂 det var inte direkt riktat mot dig personligen. Men jag förstår inte riktigt att folk använder argumentet ”måsten”. Det finns alltid uppdragsgivare som vill styra oavsett om det är staten eller Tim Cook. Men alla har sina egna tolkningar. Känns inte rätt att diskutera det här. Schysst serie utfrågningar. Även om jag själv har lite svårigheter att förstå vissa. Men bra gjort FZ.

Medlem
Skrivet av Millen:

Lustigt att så många som är intresserade av att höra Sverigedemokraternas svar på frågorna är så snabba att ifrågasätta fz för att SD inte är med. Nästan som att man inte läser artiklar/kommentarer innan man skriver ut sitt missnöje.

Har tyvärr inte haft tid att se igenom hela materialet, men baserat på det jag hunnit se vill jag säga att jag tycker det varit mycket proffsigt gjort. Uppskattat inslag och kul att ni låtit oss vara med och ställa frågor! Ser gärna liknande saker i framtiden om aktuella ämnen.

Nej, jag hakkar inte på FZ utan menar bara att det hade varit intressant att höra SD då de är ett av våra största partier. Kanske skrev lite fel. Bra initiativ av FZ.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Sabel1:

Ett rimligt antagande vore nog att all form av bidrag och påhejning till kultur får stryka på foten, så det är nog en no-brainer. Övriga frågor såsom privatkopiering osv skiter de förmodligen fullständigt i - deras agenda, prioriteringar och vad de själva anser sig ha kunskap om ligger koncentrerat på ett väldigt litet antal ämnen, och de är rätt långt ifrån vad som avhandlas i intervjuerna.

Bara ett sådant faktum som att de inte avsatte en person till att bli intervjuad om detta är ju talande.

Skulle tro att de gör skillnad på olika spel. Deras kulturpolitik gynnar moralsikt uppbyggeglig kultur och är emot sådan som upprör (förutom rondellhundar,men jag antar att det är okej att kulturen hånar ANDRA kulturer...)
Anyways . Skulle chansa på att pengar för en walking simulator där man utforskar genusfrågor eller ett blodigt FPS gåe bort,men typ ett historiskt spel skulle gå bra.

Medlem

Kulturstöd till spel? If it's not broken.... Svensk spelindustri är nog bättre på egna ben.

Medlem

Personligen är jag lite besviken av denna satsningen, hade kunna varit rätt mycket bättre. Man hör knappt snubben som ställer frågorna, förutom det sedvanliga smackandet av tungan så fort swec är involverade i videomaterial.
Troligen eftersom de inte sitter vända mot varandra så kan han inte tala ner i sin mic ordentligt, så placera den på hans axel istället eller kolla volymnivåerna.
Och för att det var så svårt att höra så vet jag inte ens vem snubben från första klippen är eller vilket parti han representerar.

Det var tröttsamt att lyssna på så jag gav upp efter sju minuter.

Detta är menat som konstruktiv kritik, synd bara att eventuellt resultat av detta inte märks på ett antal år.

På tal om partier som saknas, ni har inte ens nämnt piratpartiet, oavsett ifall de är under riksdagsspärren för att det är de som har dessa frågor som hjärtefrågor och dels för att de finns i europaparlamentet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hellspooned:

Personligen är jag lite besviken av denna satsningen, hade kunna varit rätt mycket bättre. Man hör knappt snubben som ställer frågorna, förutom det sedvanliga smackandet av tungan så fort swec är involverade i videomaterial.
Troligen eftersom de inte sitter vända mot varandra så kan han inte tala ner i sin mic ordentligt, så placera den på hans axel istället eller kolla volymnivåerna.
Och för att det var så svårt att höra så vet jag inte ens vem snubben från första klippen är eller vilket parti han representerar.

Det var tröttsamt att lyssna på så jag gav upp efter sju minuter.

Detta är menat som konstruktiv kritik, synd bara att eventuellt resultat av detta inte märks på ett antal år.

På tal om partier som saknas, ni har inte ens nämnt piratpartiet, oavsett ifall de är under riksdagsspärren för att det är de som har dessa frågor som hjärtefrågor och dels för att de finns i europaparlamentet.

Detta är ju inte de sista intervjuer vi gör så bra feedback oavsett.

Men!

Piratpartiet är inte ett riksdagsparti (vilket denna serie hade som utgångspunkt). Vi har snackat om en uppföljning inför EU-valet.


signatur
1
Skriv svar