Wildstar-utvecklaren Carbine Studios lägger ned

Robot
Wildstar-utvecklaren Carbine Studios lägger ned

Passa på att njuta av deras MMO ett litet tag till.

#carbine-studios, #ncsoft, #wildstar


Releasehästryttare

Wildstar va verkligen inget vidare, spelade inte ens till max level innan jag la ner, testade det igen när spelet gick free to play men spelade ännu mindre då.

Wow är svårslaget.

Medlem

Jag provade Wildstar en hel del men jag blev aldrig fäst vid spelet. Det hade några features som var bra men för övrigt så tyckte jag inte om det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Riktigt bra spel... synd att de inte fick framgången att fortsätta investera i det. Men carbine ledarskap knäckte desvärre detta spel. Vilket combat system, spelar nu wow igen men vart fan vart e double jump liksom.

Releasehästryttare
Skrivet av jjohan:

vart fan vart e double jump liksom.

Demon hunter exlusive

Skribent

För bara någon vecka sedan installerade jag spelet igen och planerade att köra igenom från dominion-sidan (chua ftw) "innan de stänger ner servrarna". Trodde dock jag skulle få längre tid på mig...

För de som följt Wildstar kommer det inte som någon större nyhet. Jag kommer främst sakna spelet för vad det kunde blivit snarare än vad det faktiskt blev. Det är i fint skick idag men hade behövt en rejäl expansion för att komma på fötter igen, någonting Ncsoft aldrig skulle finansiera.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jo dem säger det om demon hunter.

Svårt o beskriva men helt klart inte haft lika roligt som när jag spelade vanilla. Svårt att beskriva vad som gjorde det så speciellt men tycker själva "flowet" i det hela va grymt bra är ingen lore människa men kändes som att spela ett singleplayer spel när man styrde karaktären i en mmo miljö.

Men som alla online spel så handlar det mest om gemenskap som gör spelen, blir ju mycket roligare.

skriver som en kratta men det e ju fredag

Medlem

Så går det när man försöker skapa ett spel för endast "hardcore"-spelare.

För de som är intresserade över hur det såg ut under utvecklingsfasen råder jag er att klicka vidare till denna länk där f.d. anställda berättar om hur kasst ledarskapet var. www.reddit.com/r/WildStar/comments/99fziy/for_all_the_what_ha...

Skrevs för bara några veckor sedan, antar att de hade en aning om att spelet skulle stängs ned.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: De missade hardcore spelarna också, spelet var dåligt balanserat från första till sista lvl.
Tex du kunde lvla snabbare och få bättre gear utanför instancer som var svåra som fan och då fanns det ingen mening med dom.

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Så går det när man försöker skapa ett spel för endast "hardcore"-spelare.

För de som är intresserade över hur det såg ut under utvecklingsfasen råder jag er att klicka vidare till denna länk där f.d. anställda berättar om hur kasst ledarskapet var. www.reddit.com/r/WildStar/comments/99fziy/for_all_the_what_ha...

Skrevs för bara några veckor sedan, antar att de hade en aning om att spelet skulle stängs ned.

Intressant läsning, har sett liknande storys om Carbine förut. När jag var där och hälsade på tyckte jag att chefen Jeremy Gafney gav ett väldigt gott intryck och sa väldigt kloka saker. Men i efterhand har det ju visat sig att han blivit sågad längs fotknölarna av anonyma anställda.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Intressant läsning, har sett liknande storys om Carbine förut. När jag var där och hälsade på tyckte jag att chefen Jeremy Gafney gav ett väldigt gott intryck och sa väldigt kloka saker. Men i efterhand har det ju visat sig att han blivit sågad längs fotknölarna av anonyma anställda.

Var väl för han hade cancer han slutade även om han även var kvar vid lanseringen av spelet under hans behandling men säkert annat också som spelade in i det hela.

Medlem

Åh nej.. eller well, tråkigt för alla på Carbine :(.. Men dom borde inte ha problem att hitta nya jobb. Tänkte på WS så sent som idag nu när man börjat lira WOW igen. De var för tidigt ute med hardcore-material, helt enkelt. Det är ju först nu suget efter vanilj-WOW is back liksom. Aja, tråkigt hur som helst.

Medlem

Jag gillade spelet, framförallt player housing var kul att både bygga sitt eget med, men även se andras kreativa verk.

Tyvärr var endgame inte något för mig. Det jag faktiskt var intresserad av, deras 20 vs 20 egen byggda fort mot fort PvP, var helt omöjligt att hitta tillräckligt med folk för att ens sätta sig i kö för att sedan hoppas på att 20 andra pers känner för att vänta i kö i flera timmar någon gång samtidigt.

Dungeons var så löjligt hardcore att dom flesta av oss klarade inte ens av den första, och var man då dessutom inte intresserad så fanns det inte så mycket kvar att hämta.

Synd, jag gillade världen och dess karaktärer, men det höll inte hela vägen, och som jag har fått förstå i efterhand så var Carbine redan ute på hal is långt innan release.

Medlem

ANOTHER ONE BITES THE DUST!

Medlem

synd, tyckte verkligen om spelet och hoppades att det ändå skulle få lite vind under vingarna.
verkligen tråkigt

Medlem

Kommer ihåg att jag var superhypad över det när alla trailers för klasser och professions kom men sedan när det släpptes hade min hype hunnit dö. Kändes som om att de marknadsförde lite för tidigt. Testade när det gick in i f2p men fastnade aldrig riktigt. Fanns väldigt bra features där men inte tillräckligt för att det skulle kännas helt unikt. För mig gjorde WoW och GW 2 allting lite bättre bara.

Medlem

Lyckades spela upp en max lvl (MEDIC!) några månader efter att spelet kommit ut och det var ganska dött. Var sällan man såg en annan spelare i världen om man inte var i huvud staden.

Dungeons var något av det bästa jag spelat. Här är det ingen boss som är "tank and spank" utan alla är unika och man måste hålla huvudet skarpt för att lyckas döda dom till skillnad från WoW. Sedan när man är max lvl låser man upp svårare version av dom med

Första dungeon sista bossen på svåraste var rolig. Han gör fyller hela banan förutom runt en random spelare med en hög dps fält mer eller mindre alla springer till den spelare som har safe zone runt sig. Safe zone följer med spelaren när den går runt samt att den spelare får en lighting strike på sig som mer eller mindre är insta death om den träffar så man måste flytta på sig... pricken över i:et här är att den som har auran även har scrambled movement kontroller som ex blir din framit knapp kan vara vänster, vänster är höger osv osv.

Jag kom aldirg in i en guild för att börja raida dock lästa jag lite på forum att ett problem guilds hade var att dom inte kunda göra långa spel tider för att nöta dungeons då Wildstar krävde en hel del focus vilket gjorde att man vart väldigt snabbt mentalt trött.
Blir då den tid det tar att fixa all potions och all gear man har samlat på sig för att sedan bara orka raida ett par timmar istället för 5+ som var deras mål

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Intressant läsning, har sett liknande storys om Carbine förut. När jag var där och hälsade på tyckte jag att chefen Jeremy Gafney gav ett väldigt gott intryck och sa väldigt kloka saker. Men i efterhand har det ju visat sig att han blivit sågad längs fotknölarna av anonyma anställda.

Samma här. Tyckte han verkade vara en hyvens kille.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De kom in i marknaden i helt fel läge och helt fel affärsmodell.

WoW var redan etablerat. Att då skapa ett liknande spel men för hardcore spelare som bara är nån procent av spelarbasen och dessutom ta en månadskostnad.

Jag tror de kunde ha lyckats om de haft en annan affärsmodell från början och ett annat fokus kanske än hardcore raiding som WoW redan gör väldigt bra.

1
Skriv svar