Rykte: Alla Nintendo Switch-titlar kommer ha stöd för sparande till molnet
Varför är alla så besatta av sparfiler online?
Backupsyfte om konsolen dör eller tappas bort?
Hade det gått att hantera sparfilerna via sd-kort hade jag inte brytt mig lika mycket, men om mina 100 timmar Zelda, 50 timmar Mario och 100 timmar Octopath Traveler försvinner bara för att min Switch dör eller om jag vill byta till en eventuell pro-version så känns det rätt viktigt med en molnlösning. Mina Dark Souls-karaktärer på pc sparar jag dels i Steams molnlösning, på en usb-sticka samt skickar till min mejl med jämna mellanrum som en jämförelse.
Varför är alla så besatta av sparfiler online?
Backupsyfte om konsolen dör eller tappas bort?
Ännu viktigare och smidigare på PC.
Lyssnade på en youtuber som sa att det står på store pagen för Nintendo på bland annat de nya pokemon och dark souls att cloud saving inte kommer vara tillgängligt.
https://www.nintendo.com/games/detail/pokemon-lets-go-eevee-s...
"
Nintendo Switch Online membership (sold separately) and Nintendo Account required for online play. This game does not support Save Data Cloud backup. Not available in all countries. Internet access required for online features. "
https://www.cnet.com/news/nintendo-says-cheaters-are-why-some...
Jag röstade att jag trodde på det men borde ha fattat bättre.
Vet ju sen tidigare att Nintendo brukar vara försiktiga med spel som exempelvis Pokémon så att man inte ska kunna fuska.
Något som det skulle kunna gå att göra om man väljer att byta Pokémon och sedan ta tillbaka sin äldre sparfil från molnet.