Spider-Man (ps4)-tråden

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Just det där beteendet känns ju precis som det som gör Youtube ruttet.

Vill du utveckla lite? Känner själv att jag ogillade hans maner i klippet. Bör tilläggas att jag inte alls följer boogie men vet för lite om honom generellt. Av nyfiken vill jag gärna veta mer av dina tankar bakom det där för det är intressant för mig. Youtube är som en levande organism och vi alla har en egen uppfattning om det och tycker alltid det är kul att höra hur andra förhåller sig till det.

Medlem

Går det att byta språk någonstans eller är jag helt blind? På undertexter that is..

I övrigt känns det som en utmaning spelet, eller så är jag jävligt dålig. Man kanske borde sprätta runt lite o ha sig först för att både levla o få in snitsen på spidey-movesen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

New York och Manhattan är otroligt vackert att kuta runt i. Vilken levande stad alltså. Har lirat typ 2 timmar och ska fortsätta nu. Fightingen och slungandet känns stabilt i spelet, om än svårt att bemästra. Men det kommer tids nog.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nu när man efter ett par timmar börjar få in flytet i både svingandet och stridanet så är det helt undrbart.

Medlem

Kamera vinkeln i fights kan vara lite bökig ibland, känns inte lika lätt som i Arkham spelen där kameran följer efter, vilket den också gör i detta spel iofs men känns som om man måste styra en del själv också här

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Vill du utveckla lite? Känner själv att jag ogillade hans maner i klippet. Bör tilläggas att jag inte alls följer boogie men vet för lite om honom generellt. Av nyfiken vill jag gärna veta mer av dina tankar bakom det där för det är intressant för mig. Youtube är som en levande organism och vi alla har en egen uppfattning om det och tycker alltid det är kul att höra hur andra förhåller sig till det.

Enligt mig är det beteenden där effektsökande är den primära drivkraften som är ruttet.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Enligt mig är det beteenden där effektsökande är den primära drivkraften som är ruttet.

Det trista med Boogie är ju att Francis är en karaktär som han mer eller mindre lagt ner men som nu är tillbaka eftersom det är det som drar tittare. I övrigt är det vanliga spelnyheter blandat med personligt snack om hans depression, gastric bypass, skilsmässa, etc etc. Men även en youtuber måste försörja sig och då får man göra sånt som vi vill titta på även om det då är ett nödvändigt ont snarare än något man vill göra.

Ser det lite som allting annat i ett kapitalistiskt samhälle, skulle vi sluta köpa det (elleri det här fallet sluta titta på det) så skulle det försvinna. På samma vis som vi skulle slippa ännu ett CoD, lootboxes och kassa mobilspel på samma tema om de inte var sålde så jävla bra.

On Topic så är Spiderman ett givet köp men inte just nu, finns redan tillräckligt många spel i backloggen som måste betas av. Också väldigt kul att se att Insomniac får lite uppskattning och respekt. För mig är det en av de där utvecklarna som jag inte behöver ifrågasätta vad gäller kvalitet. Till och med försäljningsfloppen Sunset Overdrive var ett riktigt bra spel.

Medlem

Jag spelade klart ett annat spel igår (MGS V, riktigt bra) och funderade på vad nästa spel ska bli. Upptäcker den här tråden och läser alla grymma kommentarer. Inget snack - klart det ska bli Spiderman!

Låter som att spelet påminner om Batman Arkham Knight som jag gillade skarpt, så det här kommer att sitta som handsken.

Medlem

Riktigt nöjd med spelet än så länge. Man fick ju Spiderman att framstå som en rejäl n00b i början men efter nån timme börjar han kicka ass ordentligt. 😆

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Väldigt kul att se att Insomniac får lite uppskattning och respekt. För mig är det en av de där utvecklarna som jag inte behöver ifrågasätta vad gäller kvalitet. Till och med försäljningsfloppen Sunset Overdrive var ett riktigt bra spel.

Angående Insomniac Games och Sunset UberDrive så grämer jag mig något djävulskt över att inte ha köpte detta spel före jag sålde min Xbox ONE. Jag drömmer om en Steam version eller åt åtminstone så klart via deras Windows Store butik. Ser så trevligt ut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Enligt mig är det beteenden där effektsökande är den primära drivkraften som är ruttet.

Håller med dig helt i det där. Men kom att tänka på att om han gör en karaktär så är det väl ok för då gillar man eller inte. Annat är det youtubeare som ”är sig själva” men ändå överdriver reaktioner eller spelar för att framstå mer färgstarka vilket blir äckligt.

KoP
Medlem

Kollade lite på en let's play för att se vad hypen handlade om, men nä.. inget för mig. Aldrig varit något stort fan av Marvel och DC grejer.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Just det där beteendet känns ju precis som det som gör Youtube ruttet.

Ontopic! Imorgon kommer recension, ska försöka streama det lite också.

Tycker det är många stora youtube kanaler som har ett eller flera alteregon som de spelar för de drar mycket folk till kanalen

Jim sterlings Duke Amiel H'ardcore tex

Eller Markipilers Wilford 'MOTHERLOVING' Warfstache

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Tycker det är många stora youtube kanaler som har ett eller flera alteregon som de spelar för de drar mycket folk till kanalen

Jim sterlings Duke Amiel H'ardcore tex

https://www.youtube.com/watch?v=e1fj5ePZopM

Eller Markipilers Wilford 'MOTHERLOVING' Warfstache

https://www.youtube.com/watch?v=JUp9pCtn2BY

Jim Sterling har jag svårt för överlag och Markiplier är ju lite av stereotypen av en youtuber. Blev det något av hans liveshow i Sverige?


signatur
Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius:

Ingen aning om han varit här än, följer han inte direkt stenhårt själv-

Medlem

Jag har inte sett så mycket av spelet, är heller inte så stort fan av Spiderman så har inte sett så mycket annat heller för den delen... men kan han verkligen lyfta bilder som det såg ut i trailern? Det är inte det intrycket jag fått av honom tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av c0rleone:

Riktigt nöjd med spelet än så länge. Man fick ju Spiderman att framstå som en rejäl n00b i början men efter nån timme börjar han kicka ass ordentligt. 😆

Håller med, men verkar bli bättre ju längre man kommer i spelet.

Måste fråga bara, är det olika level på fienderna i olika områden? Jag svingade runt först och försökte ta så många radiotorn som möjligt. Men i en del områden dog man ju på direkten om man försökte stoppa ett rån t.ex.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tror inte level existerar på fienderna. Däremot kanske det blir med vanligt att man möter snubbar med automatgevär eller raketgevär istället för med pistoler. Tror grabbarna med automatgevär och raketer har lite kroppsskydd på sig kanske och tar lite fler smällar.

Medlem

Tycker nog jag börjar bli ganska snärtig mellan hustaken,men jädrar i min låda när jag ska stoppa brott. Tur det inte är på riktigt, spindelmannen hade varit död många gånger om och buset hade härjat fritt.

Skrivet av breahl:

Håller med, men verkar bli bättre ju längre man kommer i spelet.

Måste fråga bara, är det olika level på fienderna i olika områden? Jag svingade runt först och försökte ta så många radiotorn som möjligt. Men i en del områden dog man ju på direkten om man försökte stoppa ett rån t.ex.

Dör mest överallt tycker jag, men våg 4 av Fisk gubbar verkar vara den ultimata döden som sker varje gång,tur att man är en balanserad själ o inte blir arg på spel....


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Tycker nog jag börjar bli ganska snärtig mellan hustaken,men jädrar i min låda när jag ska stoppa brott. Tur det inte är på riktigt, spindelmannen hade varit död många gånger om och buset hade härjat fritt.

Dör mest överallt tycker jag, men våg 4 av Fisk gubbar verkar vara den ultimata döden som sker varje gång,tur att man är en balanserad själ o inte blir arg på spel....

Haha jag har bara gjort en sån där fisk grej med vågor, tänkte vänta lite med resten tills han blir starkare och högre level. Men jag gjorde bra många försök på den första man hittar, klarade den efter många om och men. Men fick tänka till lite så att säga.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Överlag ett riktigt, riktigt bra spel! Jag gillar kontrollen, storyn, grafiken och karaktärerna (som det gamla Spider-Man-fan jag är). Det enda jag inte gillar är väl pusslen som känns lite onödiga. Men de är ju ingen större del av spelet, så det gör inte så mycket.

Avstängd

Alltså prövade på ett fisk högkvarter igen, sån där med krona på ni vet. Tänkte att det skulle gå bra nu när man levlat 10 levlar till ungefär sen jag tog första. Men inte då, fick dyngstryk!

Hoppas dom nerfar dom där högkvarteren, vågorna är ju sjuka.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Version 1.05:

Added fixes for some crashing issues with Spider-Man patch 1.05
Added fixes for stuttering and lag issues
Spider-Man 1.05 stability improvements.
Added other minor fixes with Spider-Man version 1.05
Various UI fixes and changes

https://www.psu.com/news/spider-man-ps4-update-1-05-patch-not...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av breahl:

Alltså prövade på ett fisk högkvarter igen, sån där med krona på ni vet. Tänkte att det skulle gå bra nu när man levlat 10 levlar till ungefär sen jag tog första. Men inte då, fick dyngstryk!

Hoppas dom nerfar dom där högkvarteren, vågorna är ju sjuka.

Alltså, så svåra är de inte. Det är inte lika stelt slagsmålande som i Arkham spelen, det är en mer flytande och mycket större variation på saker man kan göra. Om du försöker göra grejerna som spelet ger bonus för i de vanliga brotten på gatan så kommer du ganska snabbt att fatta massor av saker och få ordning på hur man gör olika grejer som spelet inte riktigt förklarar. Tex kan man näta fast folk i marken om de ligger ner, eller få fast dem i väggen ibland när de är nära en vägg. Bara en sån sak! Eller att det går att göra nån slags web-swing när man hoppar som lätt kan kasta ut vem som från toppen av ett höghus. Jag behövde dock dräkt-kraften som ger fokus (som jag i princip bara använde till att hela med) till början på akt tre, sen hade jag nog med egen förmåga för att kunna börja testa de andra utan att dö hela tiden.

Avstängd
Skrivet av newlaseridea:

Alltså, så svåra är de inte. Det är inte lika stelt slagsmålande som i Arkham spelen, det är en mer flytande och mycket större variation på saker man kan göra. Om du försöker göra grejerna som spelet ger bonus för i de vanliga brotten på gatan så kommer du ganska snabbt att fatta massor av saker och få ordning på hur man gör olika grejer som spelet inte riktigt förklarar. Tex kan man näta fast folk i marken om de ligger ner, eller få fast dem i väggen ibland när de är nära en vägg. Bara en sån sak! Eller att det går att göra nån slags web-swing när man hoppar som lätt kan kasta ut vem som från toppen av ett höghus. Jag behövde dock dräkt-kraften som ger fokus (som jag i princip bara använde till att hela med) till början på akt tre, sen hade jag nog med egen förmåga för att kunna börja testa de andra utan att dö hela tiden.

Tack för tipsen! Jag har undrat vilken dräktkraft man ska använda, så har kört med metall spindelarmarna i brist på annat. Men som du säger så låter fokuskraften viktigare. Den med armarna är bara bra om många står på samma ställe.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Börjat gå något bättra men gäller att tänka sig för och vara vaken. Läka sig är grejen och går lite lättare när man börjar få koll på kontrollerna ytterligare och kan skutta runt kors och tvärs under striden.

Spelet får mig stundtals att känna mig som en jäkligt elegant och smidig spindelman (för att nästa omgång ta mig till verkligheten igen).


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd

Har spelat ut det nu, själva storyn så att säga.

Tycker det var en bra story och ser fram emot fortsättningen i DLC:s som kommer.

Såg även att Insomniac hintade om ett till Spider-Man spel vilket nog kan stämma. Detta slutar ju som att det ska komma en fortsättning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hur går det för er?

Här är det stiltje efter första uppdraget på tredje akten, ska försöka komma igång igen och bli klar med mq innan rdr2 iallafall


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Hur går det för er?

Här är det stiltje efter första uppdraget på tredje akten, ska försöka komma igång igen och bli klar med mq innan rdr2 iallafall

Var länge sedan jag spelade ut det.

Storyn är inte så lång och finns inte så mycket att göra förutom den så gick snabbt, för snabbt. Får se om DLC:s levererar.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Idag kom första DLC:n, den var inte särskilt stor, 2.6GB så antar att man spelar igenom den på ett par timmar.


signatur

PS5 och inget annat.

123
Skriv svar