Witcher 3-rea på steam, köpa?

Medlem
Witcher 3-rea på steam, köpa?

Tjena!
Nu ställer jag en liten dum fråga enligt många, borde jag köpa Witcher 3 Goty på steam?
Anledningen till att jag frågar är den att jag köpte de precis när det kom till PS4an, och spelade lite grann ,men kände då att jag inte kom in i det eller tyckte de var superkul.
Det kan varit så att jag inte gav det en chans , och borde göra det?
Har en vän som sagt att de är mycket som ändrats sedan release med förbättringar på movement osv, och att de ska vara bättre på PC också.
Är det någon som haft samma känsla om detta som inte gillade det först men gav det en andra chans och tycker nu att de är väldigt bra eller så?

Releasehästryttare

Gillade du det inte första gången så kommer du inte tycka det är kul nu heller, är du på pcn i helgen så är det många spel som har gratis helg på steam så du kan testa andra spel, witcher 3 kommer ju inte gå upp i pris och du kan nästan alltid hitta det på rea nån stans på internet.

Medlem

Jag känner igen mig!

Köpte en PS4 + Witcher 3 2015, (första köp av konsol sen ps2 (2003)). Jag tror jag blev lvl 18 kanske runt 20h sammanlagd tid. Har man blivit förstörd av att alltid spela multiplayer med/mot andra så tar det emot att sätta sig ner och spela single player spel.
Hur som helst så sålde jag ps4 och 2 veckor efteråt så köpte jag Witcher 3 på GoG.com på rea till PC.
Har konfigurerat om alla inställningar, jag kör inte "wsad" utan "edsf" istället och det tog sin tid, men inte rört mer än 5 min av spelet sen dess.

Det är något inom mig som vägrar lägga tid på singleplayer spel längre :(.
Vill gärna köra klart spelet men det tar emot.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Witcher må vara ett mästerverk men det är mest för dom som gillar den typen av spel.
Det kanske är så att helt enkelt den typen av spel inte ör nått för dig.
Man måste inte tycka om allt som alla andra
Själv.tillhör jag många andra och älskar witcher 3. Jag spelaee det på pc efter att dom stora uppdateringarna släppts som tex ändring av rörelserna osv.
Spelade/spelar med xbox360 kontroll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vill du ha bra story, grafik, ljud, intressanta karaktärer så köp the witcher 3. Gameplay är spelets svagaste sida dock trots förbättringar så var beredd på det. Men ja, du kanske älskar det?

Har äntligen klarat ut det nu i alla fall. Men skulle inte göra om det, hehe
Som vanligt när det gäller cd projekt så erbjuder de mycket gratis DLC och två expansioner fyllt med speltimmar och mervärde. Satsa på game of the year edition. Mycket underhållning för dina pengar.

Vill notera att jag spelade på pc med ps4-dosa och det fungerar utan problem
Har låst spelet till 60 fps på pc och tweakat med settings ett tag tills jag fick det som jag ville ha det. Och det märks att motorn inte är gjord för 60 fps+ eftersom det då uppstår konstiga, grafiska artefakter lite här och var sen att motorn flippar ur ibland.

Cd projekt själva har gått ut med att the witcher 3 är gjort för att spelas i 30-60 fps, inte mer. På konsolerna körs det i 30 fps, men det känns så slött. 60 is the way 2 go, imo


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar