Den kolossala Skyrim-modden Enderal får separat sida i Steamaffären

Robot
Den kolossala Skyrim-modden Enderal får separat sida i Steamaffären

Med nytt DLC-material på gång.

#enderal, #moddar, #skyrim


Medlem

Är det nån mer som undrar vad modden gör så hittade jag det här "Enderal is a new game based on Skyrim. It provides a completely new game-experience with a new land with it's own lore and different biomes, overhauled game-play and a professionally voiced story-line with a dark and mature narrative with between 30-100 hours of playtime. "

Medlem
Skrivet av Petrik:

Är det nån mer som undrar vad modden gör så hittade jag det här "Enderal is a new game based on Skyrim. It provides a completely new game-experience with a new land with it's own lore and different biomes, overhauled game-play and a professionally voiced story-line with a dark and mature narrative with between 30-100 hours of playtime. "

Tack, funderade på det när jag läste artikeln. Låter som något jag borde spana in!

Medlem

Intressant, kanske är dags att gå tillbaka till Skyrim igen då

Medlem

Hoppas den är svår, att det är svårt att bli alltför OP, och att det faktiskt är som de säger att det är proffsröster och att man inte genast hör att det är en moddarkille som sitter och pratar, som det varit i alla andra moddar jag någonsin provat

Medlem

Har spelat igenom Enderal ett par gånger och det är ett fantastiskt spel. Med lite tricks går det alldeles utmärkt att ha både Enderal och Skyrim installerat redan nu. Vill man sedan modda Enderal ytterligare så finns många Skyrim mods i Enderal versioner på Nexus.
Enderal är enligt mig lite svårare och inte så förlåtande som Skyrim. Bara spelat meele/archer så jag vet inte hur det är med magic men det verkar ganska svårt. Main story tar dig runt hela landet. Enderal är inte en del av Elder Scrolls världen utan ett helt eget spel. Spelet släpptes redan 2016 och har förbättrats kontinuerligt sedan dess.

Okej, 20 min in och dialogen är bitvis lite tvivelaktig... men bitvis riktigt riktigt bra. Mycket imponerad, ska bli kul att se om resten är såhär välgjort.

1
Skriv svar