Hands-on – Forza Horizon 4

Robot
Medlem

"Man ska ju inte laga det som inte är trasigt, och Forza Horizon 3 var det verkligen inga fel på. "

Förutom att pc releasen var den trasigaste katastrof (tillsammans med Age of Conan) som jag upplevt under min livstid.
Under den första veckan spenderade en stor del av pc-spelarna mera tid på supportforumet än framför spelet.

Det skulle ändras i .ini-filer, det skulle slås av och på funktioner i windows, inställningar skulle ena dagen slås på i geforce inställningarna och nästa dag slås av. Vi var till och med tvungna att avinstallera vårat antivirus för att spelet skulle starta.

Men det viktigaste beskedet vi fick ifrån Playground var att det var inte något fel på deras spel, utan vi hade nog alla fel på våra datorer där alla spel som släppts till dags dato fungerade utom Forza...

Och multiplayern... Alla lärde vi oss hata Teredo som på måfå bestämde vilka dagar vi skulle få spela tillsammans.

Jag är inte rädd för att förbeställa spel, men jag gör ett undantag för Forza Horizon 4. Denna gång får någon annan betala för betatestet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör

@SID 6.7: Du har rätt. Xbox One-versionen funkade förträffligt, men pc-upplagan var rätt trasig. Text uppdaterad.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@SID 6.7: Du har rätt. Xbox One-versionen funkade förträffligt, men pc-upplagan var rätt trasig. Text uppdaterad.

Tycker dock att det var väldigt stor skillnad på grafiken till PC fördel även om Xbox One x hade HDR vilket PC versionen inte bjöd på.


signatur

Det var detta...

Medlem

"vegetationsfysiken är aningen mer förlåtande än senast" - alltså, en förbättring hade varit att göra det _svårt_ att köra superbilar i terrängen och ge en bra känsla av skillnaden på de olika biltyperna. Senast kunde man uppgradera bilen på omslaget till 4wd och spela igenom hela spelet med den vilket känns ganska tunnt.

Visst det ska var skoj att lattja runt, men gärna ett läge med begränsade resurser, bilar och lite svårigheter som omväxling.

(Sedan går det inte ihop sig med cross-country rally, men på något sätt är FH2 bättre än FH3 där - träden var fortfarande i vägen men de hade färre checkpoints ute i terrängen så man hade fortfarande frihet att köra runt hindren där FH3 tvingade in en i konstiga skymda lägen där man inte har en chans att veta vart man är på väg. Det går att göra på ett roligt sätt och hade inte varit alls sämre av att nerfa super-bilar och driftvarianter i terräng)

Gnällkuk
Skrivet av SID 6.7:

"Man ska ju inte laga det som inte är trasigt, och Forza Horizon 3 var det verkligen inga fel på. "

Förutom att pc releasen var den trasigaste katastrof (tillsammans med Age of Conan) som jag upplevt under min livstid.
Under den första veckan spenderade en stor del av pc-spelarna mera tid på supportforumet än framför spelet.

Det skulle ändras i .ini-filer, det skulle slås av och på funktioner i windows, inställningar skulle ena dagen slås på i geforce inställningarna och nästa dag slås av. Vi var till och med tvungna att avinstallera vårat antivirus för att spelet skulle starta.

Men det viktigaste beskedet vi fick ifrån Playground var att det var inte något fel på deras spel, utan vi hade nog alla fel på våra datorer där alla spel som släppts till dags dato fungerade utom Forza...

Och multiplayern... Alla lärde vi oss hata Teredo som på måfå bestämde vilka dagar vi skulle få spela tillsammans.

Jag är inte rädd för att förbeställa spel, men jag gör ett undantag för Forza Horizon 4. Denna gång får någon annan betala för betatestet.

Hade de dock inte halvt rätt där ändå, även om porten inte var tipptopp så var väl windows store-mojängen det som satte flest och störst käppar i hjulen för både prestanda och kompabilitet?=


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Ser grymt ut. Eftersom det släpps på Xbox Game Pass direkt vid release så blir det det första bilspelet någonsin som jag skaffar på release!

Halo-banan ser fantastisk ut för övrigt.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar