Bryan Intihar på Insomniac: "Spider-Man skulle inte existera utan Sony"

Robot
Bryan Intihar på Insomniac: "Spider-Man skulle inte existera utan Sony"

Fria tyglar tackar ingen spelutvecklare nej till.

#insomniac-games, #ps4, #sony, #spider-man


Medlem

Låt utvecklarna bestämma vad som deras spel behöver! Bra jobbat av Sony


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sony gör verkligen allt rätt när det kommer till att utveckla spel enligt mig.
Där har MS och även Nintendo mycket att lära!

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Sony gör verkligen allt rätt när det kommer till att utveckla spel enligt mig.
Där har MS och även Nintendo mycket att lära!

Ja men de har mycket att lära av MS på andra punkter. Sen tillåta crossplay hade varit ett plus. Nintendo har så jävla mycket att lära från MS och Sony vad det gäller interface på konsolen och kommunikation. Helt bizzart att man ska använda telefonen för att prata med andra om det stämmer.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Sony gör verkligen allt rätt när det kommer till att utveckla spel enligt mig.
Där har MS och även Nintendo mycket att lära!

Fast nu har ju Nintendo alltid strävat efter kvalité i sina spel så dom gör mycket rätt dom med.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja men de har mycket att lära av MS på andra punkter. Sen tillåta crossplay hade varit ett plus. Nintendo har så jävla mycket att lära från MS och Sony vad det gäller interface på konsolen och kommunikation. Helt bizzart att man ska använda telefonen för att prata med andra om det stämmer.

Förstår verkligen inte hypen runt crossplay.
Har vänner på båda sidor av "kriget" (ps vs xbox) och kunde inte bry mig mindre om just crossplay.
Är förvisso en mer renodlad sp lirare,men när jag kör online finns det alltid folk att lira med, och inte behöver dom vara mina bekanta.
Gissar på att det är en liten krets som verkligen eftersträvar crossplay.
Rätta mig om jag har fel (kom inte dragandes med någon online community med några höjda röster i den miljonsäljande konsol världen).


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av jehuty:

Fast nu har ju Nintendo alltid strävat efter kvalité i sina spel så dom gör mycket rätt dom med.

Det jag menar med Nintendo är att de skulle behöva våga satsa lite mer på nya IP:n då och då. Det känns som att de fick alla idéer på 80- och 90-talet, för att sedan fastna där.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det jag menar med Nintendo är att de skulle behöva våga satsa lite mer på nya IP:n då och då. Det känns som att de fick alla idéer på 80- och 90-talet, för att sedan fastna där.

Det håller jag med om, känns som att vi får ett nytt IP per konsol generation och det är inte mycket.

Medlem

Har Microsoft något spel på gång som verkar intressant? Jag spelar inte Halo eller Forza tyvärr.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tassel:

Förstår verkligen inte hypen runt crossplay.

Nej, jag ser det, vilket jag tycker är lite underligt

Även om dina personliga behov inte överensstämmer med allmänhetens borde ju vem som helst klara att se de uppenbara fördelarna med att kunna spela tillsammans med vänner på andra (likvärdiga) system (Xbox One och PS4).

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Nej, jag ser det, vilket jag tycker är lite underligt

Även om dina personliga behov inte överensstämmer med allmänhetens borde ju vem som helst klara att se de uppenbara fördelarna med att kunna spela tillsammans med vänner på andra (likvärdiga) system (Xbox One och PS4).

Fast vem som helst borde också kunna se att det såklart är en fördel för det företag som sålt färre konsoler, MS, och en nackdel ekonomiskt för det företag som sålt fler, Sony. Tror att i slutändan lönar det sig ekonomiskt att inte tillåta crossplay i alla titlar då en del kommer köpa samma konsol ens vänner har fast man kanske hellre ville ha en XBOX.

För övrigt tror jag det är extra svårt att sälja in ett sådant beslut till ledningen när man försökte få igenom crossplay förra generationen och MS sa tvärnej för att de låg före. Sony tillåter iallafall crossplay i vissa spel så länge de går med på att följa Sony's regler på alla plattformar osv vilket inte känns orimligt när det åtminstone säger att de försöker skydda yngre.

Avstängd

Crossplay är överskattat. Har aldrig haft några problem att hitta folk som man kan spela med, finns miljoners miljoner att spela med om du nu vill spela online på PS4. Sen finns det forum med där man kan söka folk om man nu vill spela med svenskar i något spel, som detta t.ex.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar