Kvällssnack: Vilka är de bästa spelskurkarna genom tiderna?

Medlem

Dr Nefarious i Ratch and Clank

Eller Chaos i Skylanders

Medlem

Eller den ondaste av dem alla

Medlem

Black Knight i Fire Emblem var inte o leka med

Medlem

Som folk redan sagt.

Jon Irenicus. Hans sadistiska natur plus röstskådespelarens förträfflighet är receptet på ren ondska. (Sarevok, Irenicus föregångare var åtminstone hövlig nog att döda utan tortyr)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

@delli: kan hålla med om att det haglade många kreativa haranger åt Xaeros håll!
Känner fortarande hur man får en höjd puls av att se banan Youtube

Det är lite svårt att sätta fingret på vad det är som gör en bra onding. Devan nämnde GLaDOS som jag håller med om är både ond men också har lite, om än rå, humor kring det hela som gör att man kommer ihåg henne (det?) lite bättre.

Annars tror jag att bikaraktärer kan göra sig bättre än just den mest uppenbara ondingen, kommer inte på någon nu dock...

Medlem

Handsome Jack är bra också

Medlem
Skrivet av Struggle:

https://lparchive.org/Command-Conquer-Renegade/Update%2012/5-...

Kane. För den sadistiskt kyliga humorn han utstrålade.
https://www.gamegrin.com/assets/Uploads/PirateLeChuck.jpg

LeChuck. Bara för att ingen glömmer bort LeChuck.
"I will then take your bones, still alive and in great pain, and make them into a chair. I will call it My Screaming Chair. Every day I will sit in it and listen to you scream. Any questions? "
http://www.writeups.org/wp-content/uploads/Psycho-Mantis-Meta...

Psycho Mantis. För han kunde läsa ditt Playstation

Kane och LeChuch är två helt underbara spelskurkar, tummen upp!

Irenicus, som också nämnts, går inte av för hackor.

Men, Antonio Malochio! (Ja, jag är inne i en Interstate-period)

Medlem

Kefka, Sephiroth och givetvis LeChuck

Skribent

Sephiroth från Final Fantasy VII.

Och den mest överskattade spelskurken är helt klart Vaas från Far Cry 3. Wow, han skriker hela tiden, vilken fantastisk karaktär...

Medlem

Morsan... spelet tog oftast slut när hon dök upp,

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Morsan... spelet tog oftast slut när hon dök upp,

Badest boss ever. Ingen annan boss kunde/kan eliminera spelet samtidigt ha fysisk kontroll över en.

Medlem

Kefka så klart. Vek galen clown som får Heath Ledgers Joker att verka psykolog. I början det vill säga. Sedan blir han en gud. Han lyckades med det han ville göra också :). Inte många andra "bad guys" som kan gå ut och säga det.
Sephiroth = Mamma gris

Medlem

Men! Frau Engel från Wolfenstein!!!

Medlem

The Transcendent One från Planescape: Torment är min favorit. Inte bara älskar jag vad han faktiskt är och kopplingen han har till huvudkaraktären, han är också röstskådespelad till perfektion. Hans "Then die" till en karaktär är fortfarande hjärtskärande.

Men jag skulle nog nominera The Nameless One själv också. Han var ett svin av sällan skådat slag.

Medlem

Pagan Min håller jag nog som favorit, fast jag vet inte om han är en bra skurk eller inte eftersom jag hade betydligt mer sympati för honom än alla dom idioter man tvingas hjälpa i spelet.

Medlem

Sephiroth och Sniper Wolf!

Medlem

Kefka är den elakaste j--eln jag har stött på inom all media och kultur jag kan komma på. Karaktären gör det med en finess som än så länge är helt oslagbart.

Medlem

De som inte skriver Shodan automagiskt har inte lirat System Shock 2. Det finns ingen konkurrens här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jokern i nästan alla batman spel.

12
Skriv svar