Diablo III Eternal Edition till Nintendo Switch får släppdatum

Robot
Diablo III Eternal Edition till Nintendo Switch får släppdatum

Helvetet brakar lös den 2 november!

#blizzard, #diablo-iii, #nintendo, #switch


Medlem

Gud vad förvirrad jag blev av att du skrev "andra november" & inte "2:a November". Satt och letade efter datumet.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Maysay:

Gud vad förvirrad jag blev av att du skrev "andra november" & inte "2:a November". Satt och letade efter datumet.

Uppdaterade för att rädda andra läsare från samma problem, tack!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Uppdaterade för att rädda andra läsare från samma problem, tack!

Fast nu fick du ju mig till att läsa texten ordentligt och inte bara leta efter datumet. Så det kanske inte var så dåligt.

Releasehästryttare

Diablo 3 är nya Skyrim, snart släpps det väl på Alexa också

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Maysay:

Fast nu fick du ju mig till att läsa texten ordentligt och inte bara leta efter datumet. Så det kanske inte var så dåligt.

Hehe, ge oss inga idéer!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Gud vad förvirrad jag blev av att du skrev "andra november" & inte "2:a November". Satt och letade efter datumet.

We have had first november yes but what about second november?


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Diablo 3 är nya Skyrim, snart släpps det väl på Alexa också

Skyrim ligger fortfarande långt efter t.ex. Lemmings, Doom och Donkey Kong i portningar och nyreleaser

Gen
Medlem

Vad tycker ni om faktumet att det mest släpps portningar på gamla spel till Switch? PS4 spottar ju jämförelsevis ändå ut sig många nya spel.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad tycker ni om faktumet att det mest släpps portningar på gamla spel till Switch? PS4 spottar ju jämförelsevis ändå ut sig många nya spel.

switch är en värdelös konsoll, är så glad jag inte föll för trycket var nära att köpa en vid release, de med bärbara lockade men fan när det kommer bara massa skräpspel eller portningar så skiter man ju i switch totalt.. men jag antar att för dom mindre som inte spelar ps4 eller xbox så är det väl en rolig konsoll för familjen men dom flesta spel som man spelat som finns nu på switchen, doom, diablo skyrim osv har man ju redan lirat på pc så inte fan skulle man köpa dom spelen igen för 500spänn bara för att lira bärbart och med sämre grafik..

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad tycker ni om faktumet att det mest släpps portningar på gamla spel till Switch? PS4 spottar ju jämförelsevis ändå ut sig många nya spel.

Jag är nöjd. Spelen som jag äger har varit guld. Dessutom så släpps det ganska mycket remasters m.m. överlag i spelvärlden nu. Även en hel del halvdana & ointressanta AA-spel. Så då är jag glad att de kör spel som New Super Mario U & Donkey Kong Tropical Freeze eftersom jag aldrig har spelat dem. Av alla spel som har släppts i år till PC så är de nog bara PUBG som har varit något riktigt nytt. Annars så har det nog även varit äldre spel som jag har kört där.

@Gen: Personligen har jag inte något jätteproblem med det. Som nattens Direct, det var inte jättemycket "nya" titlar men du hade ändå en acceptabel mängd. Personligen är jag intresserad Super Smash, Pokemon Lets GO, Daemon X Machina, Super Mario Party och Luigis Mansion. Bara där har man en handfull spel och då har jag inte ens räknat upp spel som jag inte är intresserad av, så som Animal Crossing och Yoshi.

När det kommer till remakes så tycker jag man kan dela upp det i två olika sorter. Dels äldre, mer udda titlar som en upphottad version av The World Ends with You, Katamari Damacy (inte släppt i Pal-regionen tidigare) och Final Fantasy Crystal Chronicles. Inte det mest självklara titlarna men helt klart värda en andra chans i mina ögon.

Sen har du ju släppen som Diablo 3, Civilization 6 och Cities: Skyline, spel som passar formatet rätt bra, bra att ta med sig på pendeln. Är själv sugen på Diablo och kommer köpa Civ 6 den dan det släpps och spela från sängen hädan efter (har ingen padda så jag kan inte spela den versionen).:)

Sen fanns det absolut en viss del onödig stoppning, som Final Fantasy-spelen och alla 3DS-portar som Luigis Mansion och Kirbys Epic Yarn med marginella tillägg. Men, men, det skadar ju inte liksom.

I slutända så fick jag ut kanske 10 intressanta spel av nattens direkt, tycker det är helt klart ärgodkänt.

Sen får man komma ihåg att PS4 hade exakt samma problem när det kom, fanns en tid då det bästa spelet till konsolen var en port av The Last of Us. Även i dagsläget är rätt mycket remakes/remasters aktuella (Shadow of the Colossus, Yakuza, Shenmue, Megaman, Spyro, Crash Bandicoot, Wipeout) och några av de mer efterlängtade spelen är just remakes (Resident Evil 2, Final Fantasy VII, Onimusha). Personligen är jag lika okej med den situationen som på Switch, i alla fall i dagsläget.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad tycker ni om faktumet att det mest släpps portningar på gamla spel till Switch? PS4 spottar ju jämförelsevis ändå ut sig många nya spel.

Många flera spel känns som att dom kommer tillrätta på Switch

1
Skriv svar