Årets julklapp - Nintendo släpper NES-gamepads till Switch!

Robot
Årets julklapp - Nintendo släpper NES-gamepads till Switch!

Så att du kan lira alla klassiker på bästa sätt.

#nes-gamepad, #nintendo-switch-online


Inaktiv

Lär ju bli svindyrt som vanligt men stort nostalgiskt värde för de som ser fram att avnjuta klassikerna. Själv känner jag inte behovet av NES-spel på ännu en platform utan hoppas på att få se några starka GC-titlar på Switchen

Medlem

Ganska bra kombination av spel.

Kontot avslutas

Dessa handkontroller kommer få ett stort samlarvärde eftersom det bara är ett fåtal personer som lär köpa de.
Jag hade "kanske" köpt de men jag har redan bestämt mig för att inte börja prenumerera på deras online tjänst, så då nöjer jag mig med att spela med NES kontroller på min NES Classic Mini.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Klart de kan göra trådlösa till Switch, men när de gör till Nes classic så gör de dosor med 70cm långa kablar, varav original är ungefär 200cm då man på den tiden satt ännu närmare tv:n. Fast då hade de aldrig kunnat sälja dessa. Nintendo i ett nötskal.

Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Lär ju bli svindyrt som vanligt men stort nostalgiskt värde för de som ser fram att avnjuta klassikerna. Själv känner jag inte behovet av NES-spel på ännu en platform utan hoppas på att få se några starka GC-titlar på Switchen

60 dollar sa de så stämmer bra det.

Medlem

självklart så har dom inte Tecmo World Wrestling. synd det.

inte för att ja har en switch o spela det på eller tänker köpa gamla kontroller för den delen.

Medlem

8bitdo gör annars nes kontroller som fungerar till switchen också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd de inte laddar via USB. Skenan gör kontrollen lite ful tycker jag.

Avstängd

Jag tippar på runt 899 kr om vanliga Joy-Cons går på ca 799 kr.

Medlem

Sketen plastbit som kostar en femma att producera nu endast för 899kr!

Medlem

Det enda som finns att säga är ju; Kul Jul!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Ursäkta att jag är cynisk, men jag skulle inte bli förvånad om erbjudandet inte gäller Sverige. Vi har ju inte ens hört nåt från Bergsala om detta. Jag ställde frågan på twitter häromdagen och undrade om även svenska abonnenter kunde få köpa dessa handkontroller, men har ej fått svar. Det bådar inte gott.

1
Skriv svar