WoW Classic släpps "efter 2021", spår en av originalutvecklarna

Robot
WoW Classic släpps "efter 2021", spår en av originalutvecklarna

Avhoppad World of Warcraft-veteran tror vanilla-WoW dröjer många år till.

#blizzard, #world-of-warcraft, #world-of-warcraft-classic, #wow


Medlem
Medlem

Varför vill folk ha WoW classic. Spelet var ju skit på den tiden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför vill folk ha WoW classic. Spelet var ju skit på den tiden

Exakt. One word: nostalgi.

Inaktiv
Skrivet av BillyJoeBob:

Exakt. One word: nostalgi.

Det går ju att spara tonvis med tid för detta, genom att ladda hem en äldre version av WoW och köra på en privat server. Jag tycker i alla fall att det ska fungera på så sätt.

Gen
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför vill folk ha WoW classic. Spelet var ju skit på den tiden

Jag skulle nog säga att det var bra på den tiden och har sedan dess utvecklats åt en riktning som passar dagens gamers bättre.

Medlem

"orimligt" länge, märks att den som skrev artikeln inte är utvecklare. Tillkännagavs !== Faktiskt utvecklingstid...


signatur

IDKFA

Medlem

Då kan man ju lika gärna skita i det.

Medlem

Nostalgia is a bitch.
Spelet var inte så bra som många vill minnas.
Det var mest bara den sociala aspekten ute i världen som folk saknar från spelet nu.
Bara att skaffa en social guild, som jag har, samma personer som jag har spelat med sen vanilla.
It is nice.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tror Classic är överskattat, det var bra då men då var allt nytt för många.
Men ni har väl inte glömt Paladins, sämsta och tråkigaste klassen i spelet då. Druider var inte heller speciellt upphetsande, att spela som caster Druid var ingen höjdare.

Releasehästryttare

Nej nej nej, på årets Blizzcon som det sista på inledningspresentationen så kommer de ut annonsera att servrarna är live JUST NU.

But hey that's just a gametheo.....

Medlem

För blizzard tar det 100 miljoer år att släppa ett spel de redan har skapat. För det är STORT att släppa ett MMORPG som redan finns. Men för privata amatörer så går det på en vecka att skapa en perfekt version av det gamla? Herreguuuuuud!

PS: Jag vill inte ha vanilla, det kommer vara roligt max en vecka sen kommer folket att fly.

Medlem
Skrivet av dummle112:

För blizzard tar det 100 miljoer år att släppa ett spel de redan har skapat. För det är STORT att släppa ett MMORPG som redan finns. Men för privata amatörer så går det på en vecka att skapa en perfekt version av det gamla? Herreguuuuuud!

PS: Jag vill inte ha vanilla, det kommer vara roligt max en vecka sen kommer folket att fly.

Sen kommer folk att klaga på att dom inte släpper någon ny content efter dom har insett att vanilla hade inte så himla mycket vid end game förutom för pvp.

Sen kommer folk troligen också klaga på att det kommer kosta pengar för att spela ett utdaterat spel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Wow vanilla var väldigt bra... 2005 när det släpptes, idag har det inte mycket att komma med imo. Men finns ju uppenbarligen en massa människor som vill spela det så.. why not? Inte så att det drabbar mig

Medlem

Jag hoppas på att det tar så lång tid för att dom uppdaterar grafiken och texturerna i sin helhet.

Kanske en ny motor? Eller en rejäl uppdatering av den befintliga som sagt. 😀


signatur

Niet.

Medlem
Releasehästryttare
Skrivet av Komured:

Inte så att det drabbar mig

Tss det säger du inte dagen när servrarna öppnar och hälften av dina arbetskamrater är "mysteriskt" sjukskrivna av nån anledning!

Medlem

Shit, kan inte Blizzard bara tala sanning och säga som det är: Vi vill inte släppa WoW Classic för då kommer folket som spelar det inte köpa våra nya expansions = loss of maaanneeeeey....

Slopa skiten istället för att dra ut det så jäkla mycket tills ni hoppas folk har glömt bort spelet -_-, skitföretag


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför vill folk ha WoW classic. Spelet var ju skit på den tiden

Jag väljer här med att döma dig till en n0b classic var ju the shit! Man fick ju vara betydelsefull på den tiden! Man fick vara rädd om sitt rykte, nu spelar man ju med så väldigt många randoms som man har nollkoll på!

Medlem

Blizzard turns on Greed before Need.

Hade velat veta exakt vad som sades under mötet efter dom dödat piratservern.

Fast väntar dom 5år till så kan dom släppa hela spelet som classic å håva in cash igen för varje expansion när folket tröttnat på vanilla 8) circle of leif!

Medlem
Skrivet av dummle112:

För blizzard tar det 100 miljoer år att släppa ett spel de redan har skapat. För det är STORT att släppa ett MMORPG som redan finns. Men för privata amatörer så går det på en vecka att skapa en perfekt version av det gamla? Herreguuuuuud!

PS: Jag vill inte ha vanilla, det kommer vara roligt max en vecka sen kommer folket att fly.

För att om Blizzard släpper nåt som är lika "perfekt" som privata amatörer så ser folk hur "perfekt" det faktiskt är, dvs inte perfekt alls och inte nuvarande blizzard-kvalite.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Så fånigt...trodde det var släppt redan

Medlem

@Kleptoman: För att det är as kul och ett annat spel vad det är idag?

Medlem

@Devan: Skulle förvåna mig MYCKET om de gamla 50åriga systemprogrammerarna ens rört ett pc spel på 30 år

Releasehästryttare

@Komured: Som en person som närmar sig 40, säg inte så

Medlem

Det var då en väldans massa uttryckande av åsikter som om de vore fakta.

Nej, det är inte bara nostalgi. Ni som säger det är väl de som faktiskt borde göra en reality check snarare än de ni säger till, ni är ju övertygade utan någon ordentlig anledning, ni bara antar.

Spelade WoW classic på Nostalrius under en lång tid förra året och det var verkligen mycket roligare än allt WoW live jag testat av flertalet olika expansioner. Spelet håller än.

Ska de tramsa med att vägra släppa det på flera år är det som vanligt ett Blizzard fiasko dock, kan hålla med om att de eventuellt slöar med tiden för att de vill att folk ska spela det som finns nu och framtida expansioner istället.

Medlem

@Devan: Har själv mindre än 1 år kvar till 40 men.. näää ingen av mina kollegor spelar spel, utom en men han spelar typ bara CS

Medlem

Kopierar det jag skrev i en annan tråd om Vanilla/Nostalrius:

WoW Vanilla var extremt kul, hade själv 6 raiddagar i veckan, rensade nästintill allt PvE-mässigt osv. Men jag skulle absolut inte vilja gå tillbaka och köra om allt igen bara för nostalgins skull.

Vad händer när du har kört igenom allt vanilla har att erbjuda(igen)? Gå över till TBC igen? Där jag rensat nästintill allt PvE-mässigt också när det begav sig. Nja, skulle inte tro det. Jag tror bara att folk saknar storhetstiden av WoW och känslan det gav när man spelade spelet dom första åren.

Visst finns det helt klart saker som var bättre förr, t.ex. när epic gear verkligen var epic, ingen LFR osv, men det var extremt mycket skit också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om jag kollar under alla år och hur mycket spel jag spelat, så ligger fortfarande Vanilla Wow som det bästa jag någonsin spelat. Dock kommer ju aldrig "aha" känslan tillbaka utan handlar som så många har skrivit redan mestadels om nostalgi. Om det kommer 2021 så kommer jag säkert skapa någon karaktär och kolla hur det är, men det är ytterst tveksamt att jag går över till 4 dagar raidning och resten av tiden att grinda till flask, potions osv.

Medlem

Spelete var helt enkelt bättre, moderna wow har förlorat halva spelarbasen av en orsak....
Personligen så tycker jag Wotlk var bäst utan LFD, men jag anser att vanilla var awesome.

12
Skriv svar