Bethesda vill hålla det kommande Fallout 76 vid liv "i all evighet"

Robot
Bethesda vill hålla det kommande Fallout 76 vid liv "i all evighet"

Pete Hines menar att företagets nya kan komma att bli en riktig långkörare.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

Visst är det inte vad jag ville se, men istället för att hoppa på bandvagnen tänker jag vänta och se. Vem vet, kanske blir roligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Och jag vill ha elva miljoner och fred på jorden, man får inte allt man vill..

Det var en rätt specifik summa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Liveseeeeeeeervices.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Liveseeeeeeeervices.

Läste det med Jim Sterlings röst xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hoppas att det floppar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Varför hoppas/tror alla att det här ska bli ett dåligt spel? För egen del har jag saknat möjligheten att spela Fallout ihop med vänner sedan trean. Görs det här bra kan det bli riktigt kul.

Bara för att det inte är Fallout V behöver det väl inte vara dåligt? Eller, har jag missat något?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hoppas att det floppar.

Varför?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Varför hoppas/tror alla att det här ska bli ett dåligt spel? För egen del har jag saknat möjligheten att spela Fallout ihop med vänner sedan trean. Görs det här bra kan det bli riktigt kul.

Bara för att det inte är Fallout V behöver det väl inte vara dåligt? Eller, har jag missat något?

Folk har velat ha en COOP experience.
Singleplayer med möjlighet att en kompis ska kunna hoppa in.
Inte en Rust kopia med randoms och ingen story whatsoever.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Nomman: För att många personer anser (jag själv inkluderad) att Fallout sedan Bethesda är dåliga (mindre bra) spel. Och allt i mina och andras ögon tyder på att dom inte tar det i rätt riktigt med 76.

Jag gillar iof inte Elder Scrolls efter Morrowind heller, kan vara att deras design av idag inte alls faller mig i smaken.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Folk har velat ha en COOP experience.
Singleplayer med möjlighet att en kompis ska kunna hoppa in.
Inte en Rust kopia med randoms och ingen story whatsoever.

Fel, till och med det fanskapade fallout online var något i stil med detta. Du däremot kanske vill ha ett Co-Op spel, men världen snurrar inte kring dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Om det är bra, kommer det leva ett bra tag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Dunder:
Och världen snurrar inte runt dig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

Definitivt något som hamnar i kategorin "Vänta och se". Det här kan bli både flipp och brutalflopp.


signatur

Jump in.

Medlem

¨Låter som en ny Destiny flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

eld
Medlem

En rolig detalj är att senast utvecklingsstudion bethesda gjorde ett multiplayer-spel så gick nästan hela studion ner.

Fast nu så är det en garanterad succé, svårt att det blir annat.

Inaktiv

Man vill att det floppar pga att om det flippar gör dom mer MP istället för SP spel. För att hålla liv i ett MP kräver också arbetskraft, arbetskraft som skulle kunna läggas på ett SP spel. Finns ju mer faktorer att räkna med, anställningar, inkomst, agenda mm mm men i huvuddragen stämmer det.
Så.... hoppas skiten floppar.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Man vill att det floppar pga att om det flippar gör dom mer MP istället för SP spel. För att hålla liv i ett MP kräver också arbetskraft, arbetskraft som skulle kunna läggas på ett SP spel. Finns ju mer faktorer att räkna med, anställningar, inkomst, agenda mm mm men i huvuddragen stämmer det.
Så.... hoppas skiten floppar.

Man kan väl uttrycka det som att de riktar sig mot en annan målgrupp än vad de gjort med sina andra rollspel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Något som mod communityn har försökt att göra sen Morrowind är multiplayer eller Co-Op, men misslyckats med på alla bethesdas spel. Motorn har alltid varit centrerat för huvudkaraktären, så det har varit en mardröm för modders att koda om det till för multiplayer.

Här beskriver dom lite hur dom försöker fixa detta i fallout 76 för dom som är intresserade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_176162:

Man vill att det floppar pga att om det flippar gör dom mer MP istället för SP spel. För att hålla liv i ett MP kräver också arbetskraft, arbetskraft som skulle kunna läggas på ett SP spel. Finns ju mer faktorer att räkna med, anställningar, inkomst, agenda mm mm men i huvuddragen stämmer det.
Så.... hoppas skiten floppar.

Deras schema är dock väldigt fullt framöver. Starfield blir ett singleplayer RPG. Efter det kommer TES VI.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

KoP
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Man vill att det floppar pga att om det flippar gör dom mer MP istället för SP spel. För att hålla liv i ett MP kräver också arbetskraft, arbetskraft som skulle kunna läggas på ett SP spel. Finns ju mer faktorer att räkna med, anställningar, inkomst, agenda mm mm men i huvuddragen stämmer det.
Så.... hoppas skiten floppar.

Fast det är väl ett rätt egoistisk tänkande gentemot alla som uppskattar MP spel? Blir Fallout 76 bra.. fine, då kommer jag personligen testa det och kanske uppskatta det tillsammans med hundratusentals andra spelare (även fast jag själv inte är så mycket för MP spel).

Blir spelet skit, ja då kanske Bethesda drar lärdom av det till framtida spel.

Tråkigt att sitta och hoppas på att ett spel som flera hundra människor har jobbat på ska floppa dock. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Tråkigt att sitta och hoppas på att ett spel som flera hundra människor har jobbat på ska floppa dock. :/

Exakt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir ändå förvånad att så många klickat varmt. Jag är iof fortfarande jäkligt bitter över detta spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelet kommer säkert att leva länge. Men evigt? Typ, som Star Wars TOR.... (innan lanseringen var den kaxiga inställningen att det kommer att leva till lå¨ngt efter 2020 med en ny planet varje(?) år, nåja, vi vet hur detta blev till sist. Åt andra sidan, spelet finns ju fortfarande *host*, *host*)

eld
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Något som mod communityn har försökt att göra sen Morrowind är multiplayer eller Co-Op, men misslyckats med på alla bethesdas spel. Motorn har alltid varit centrerat för huvudkaraktären, så det har varit en mardröm för modders att koda om det till för multiplayer.

För att folk har försökt lägga till multiplayer till en motor de inte har källkoden till, men jo det är ju en hel del omdesign av motorn som behövs för att lägga till funktionaliteten.

Dock så har personer har redan lyckats lägga till multiplayer i ett elderscrolls-spel, just på grund av att de haft källkoden i form av opensource-varianten av morrowind:

https://tes3mp.com/

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Och jag vill ha elva miljoner och fred på jorden, man får inte allt man vill..

Det är svårt att få fred på jorden när vissa på detta forum inte ens kan bete sig bättre än barn i en sandlåda.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@Newklear:
Och världen snurrar inte runt dig.

Vilket var varför jag gav exempel på hur du har fel... Men nice comeback, lul....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av employed:

Det är svårt att få fred på jorden när vissa på detta forum inte ens kan bete sig bättre än barn i en sandlåda.

Jag kan inte mer än hålla med. Därför är det bra att bethesda inte kommer ha så många spelare på en karta. Istället många servrar.

Medlem

Tänk om man kunde fått en onlinevärld i samma anda som fonline 2 med mindre buggar och möjligheten att bygga hus/städer. Fasen jag hade spelat det då.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Hur det blir led drtta spel ska man väll följa för det är intressant.
Men sen hoppas jag på dom gör ett fallout 5 som är nytt från grunden.
Tex ny motor osv så vi får next generation fallout


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar