Helgdiskussion – Vilken superhjälte vill du helst se i ett nytt spel?

Medlem

Zorro


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

@JamesBond: Förvisso Fantomen 2040 men likt väl Fantomen. Så nu vet du (finns även till Mega Drive och Game Gear).;)
https://www.youtube.com/watch?v=axkqBaRqeE8

Jaha ok se på fan, fantomen i ett spel hur har jag missat det 😁 (Prenumerant på fantomentidningen till alltför hög ålder)

Medlem

Iron-Man

Daredevil (Och ja, hela spelet är svart, allt man gör är att höra.)

Ambassadör
Xbox

Trikåer, kalsonger/trosor utanpå och överdrivna förmågor är inte jättespännande.

Kan tänka mig ett röjigt spel med Punisher dock.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem
Håller med Spawn

@SoL: Håller med, Spawn skulle vara en frisk vind superhjälteträsket. Nu är han väl ingen hjälte utan mer en anti-hjälte. Han är ändå en av favoriterna och om spelet skulle vara i samma konststil som serien så vore det ännu bättre.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Medlem

Gambit

Eller varför inte ett co-op spel med Fantastiska fyran.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Vill inte se nån alls.

Medlem

Quicksilver

I spelet vill jag kunna springa snabbt i realtid.
Och kunna sakta ner tiden så man själv verkar va i realtid, men omgivningen i slow motion.
Inte nått simpelt fighting spel. Måste va sandbox där man kan påverka allt i omgivningen.

Medlem

Kapten kalsong!
Alternativt Arla-Haren! Bästa mjölkreklamen!

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Jessica Jones. Ett detektiv spel med en superhjältinna i huvudrollen, dock utan en massa trikåer och dubbla identiteter.

Vore fett med ett Jessica Jones i samma stil som gamla bladerunner-spelet, eller ett all in max payne-aktigt spel men med mindre action.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Man Mannen. En helt vanlig man med en man styrka.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Ett open world "The Flash" spel vore kul med episkt slow-motion/bullet time.

Medlem

Ett couch co-op spel med Venom och Deadpool som par mot det onda, i en random amerikansk storstad, öppen värld 3rd person typ av spel, fast slutbossen ska vara Spiderman.

Medlem
Medlem

Ingen, dags för en trend som inte är superhjältar

Medlem

Daredevil - förstapersonsvy ("blur vision") med fokus på ljudbilden likt Hellblade.

Avstängd

Hulken skulle vara för enkelt, osårbar och världens starkaste.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hulken skulle vara för enkelt, osårbar och världens starkaste.

Jo, det blir lite som att börja på level 40 i ett spel som har en level cap på 40.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jaha ok se på fan, fantomen i ett spel hur har jag missat det 😁 (Prenumerant på fantomentidningen till alltför hög ålder)

Precis min tanke, har jag också missat! Fantomen med lite scifi 😂

Medlem

Har aldrig varit särskilt mycket för alla amerikanska superhjältar, och det har ju dessutom gjorts både filmer och spel till förbannelse.

Med det sagt så vore ett spel med Kapten Stofil i huvudrollen väldigt intressant!

Annars skulle jag också kunna tänka mig Stål-Kalle, men då måste det göras på helt rätt sätt! Usagi Yojimbo skulle också kunna bli ett bra spel.

På sätt och vis borde man kunna klassa Dr Who som superhjälte och det skulle kunna bli ett riktigt bra spel, om det görs rätt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Förhoppningsvis får vi ett Captain marvel spel nästa år i samband med filmen som inte suger, dels får hon ju sin egen film och sen skall hon enligt spekulationer rädda dagen i Avengers 4 också.

https://imgs3.forfansbyfans.com/image/cache/data/productimage...

Äsch, då måste dom ju slå ihop MCU med X-men så att Rogue kan få hennes krafter.

Själv skulle man vilja se Dr. Doom som en antihjälte i ett spel. There can be no peace without Doom!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Balkongståarn, Powdered Toast Man eller Toxic Avenger.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Iron Man i VR, med samma HUD och med möjlighet att lämna atmosfären.

En megastad, resten vatten, så kan man modellera hela planeten. Bonusbana på månen, för de som åker hela vägen dit.

Medlem

Förstås vill jag vara Hancock och rejält alkoholiserad narkoman till hjälte.
Annars låter Deadpool, Wolverine (X-men överlag) som mkt intressanta möjligheter till spel också.

Medlem
Medlem

Toxic Avenger, Red Sonja och Conan


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dr. Doom, The Punisher, Deadpool och Ninja Turtles hade jag gärna sett bra spel på.


signatur

I drank what?

Medlem

Planetary och Matt Fractions Hawkguy är mina toppkandidater av sånt som folk inte redan sagt. Mer pulpiga hjältar som The Shadow och Biggles skulle också vara coolt.

Medlem

Ett spel baserat på Heroes-serien skulle jag köpa. Gärna med Sylar som huvudroll. Jag menar, att såga hjärnor i jakt på perfektion vore tillfredsställande!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

123
Skriv svar