Skaparen av Dooms fuskkoder: "Oj, det var ett permanent beslut"

Robot
Skaparen av Dooms fuskkoder: "Oj, det var ett permanent beslut"

När han ser folk med IDDQD-tatueringar kan han ångra att han inte tänkte igenom de ikoniska fuskkoderna ett varv till.

#doom, #fuskkuder, #iddqd, #idfa


Medlem

Tyckte att det var lite töntigt förut med folk som tatuerade in saker från sina favoritspel men måste erkänna att jag ändrat uppfattning om det. Skulle nog kunna tänka mig någon snygg tatuering som hyllar spelmediets framväxt, har ju växt upp på 80-90 talet och spel har till viss del format vem man är som person.

Medlem

Och idag tar utgivare betalt för samma sak som tidigare var gratis, det är en sak att göra det i ett MP spel men när man börjar göra samma sak med SP har man, i min mening, gått över gränsen rejält.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Och idag tar utgivare betalt för samma sak som tidigare var gratis, det är en sak att göra det i ett MP spel men när man börjar göra samma sak med SP har man, i min mening, gått över gränsen rejält.

Vad menar du?


signatur
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Och idag tar utgivare betalt för samma sak som tidigare var gratis, det är en sak att göra det i ett MP spel men när man börjar göra samma sak med SP har man, i min mening, gått över gränsen rejält.

Du tror väl inte DOOM var gratis? Det kostade pengar som alla andra spel på den tiden.

Medlem

Antar att #PcGamer menar fusken i sig, numera om man vill "fuska" så får man lägga ut pengar på micro-transactions och köpa ett par extra skill points eller nått svärd som har schyssta stats i ett spel som är helt offline/single-player osv villket känns lite knas.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Du tror väl inte DOOM var gratis? Det kostade pengar som alla andra spel på den tiden.

Tyckte det räckte att spela Shareware versionen om och om igen, så det var gratis för mig.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tyckte det räckte att spela Shareware versionen om och om igen, så det var gratis för mig.

Åter igen vad menar du? Att du vill ha mer gratis?

Medlem

Då tråden handlade om fusk så var det just fusk jag menade med mitt inlägg ovan, inte att Doom var anledningen till att spel kostar pengar. Jag är fullt medveten om att Doom var s.k shareware och många spel på den tiden såldes på samma sätt, vill minnas att detta senare kom att ersättas av demos.

Så vad jag skrev om ovan är alltså SP-spel som inte längre tillåter en att fuska på samma sätt, istället behöver man betala pengar för att få tillgång till det, det är i min mening att gå för långt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Då tråden handlade om fusk så var det just fusk jag menade med mitt inlägg ovan, inte att Doom var anledningen till att spel kostar pengar. Jag är fullt medveten om att Doom var s.k shareware och många spel på den tiden såldes på samma sätt, vill minnas att detta senare kom att ersättas av demos.

Så vad jag skrev om ovan är alltså SP-spel som inte längre tillåter en att fuska på samma sätt, istället behöver man betala pengar för att få tillgång till det, det är i min mening att gå för långt.

Ja det är sant. Men samtidigt så finns det ju "trainers" till de flesta AAA-spelen idag. Så även om utvecklarna försöker mjölka folk på pengar för att få fuska så går det ju att komma runt.
Sen får man inte dra alla över samma kam. Flera utvecklare släpper fortfarande spel med fusk. Som exempel så har vi GTA 5 med sitt klassiska "lång kombination som du måste ha på papper fusk"

1
Skriv svar