19:00 PC Blackout 15-September

Gen
Medlem

Fick inte igång det överhuvudtaget utan fick bara Fatal error

Medlem
Skrivet av Gen:

Fick inte igång det överhuvudtaget utan fick bara Fatal error

Uppdaterade du dina drivrutiner? Hade detsamma tills jag uppdaterade dem.

Gen
Medlem
Skrivet av employed:

Uppdaterade du dina drivrutiner? Hade detsamma tills jag uppdaterade dem.

Körde förvisso 399.07 när jag testade och inte 399.24 som är den senaste. Dock fungerade 399.07 bra på den första betan men borde nog ha uppdaterat för säkerhets skull.

Medlem

Jag blev positivt överraskad! Spelar på PS4. Det var väldigt roligt och trots att det är BR så hade det kvar COD-känslan vilket gjorde att det gick snabbt att komma in i det som gammal COD-spelare. Det som störde mig mest är att det tar för lång tid att plocka upp loot. Jag vill kunna plocka upp loot genom att trycka en gång istället för att behöva hålla inne knappen en millisek

Medlem

Har inte provat spelet, men gillade Black Ops 2 multiplayer som var det senaste jag spelade, vilket säger en del...

Vill dock inte ge pengar till activision då de envisas med seasonpass och ffa ta betalt för nya kartor vilket splittrar spelarbasen så spelet dör i förtid.
Vilket antagligen är vad de vill så fler köper nästa spel nästa år....


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spelet klår pubg på allt, det är AAA kvalite rakt igenom. Jag kan förstå om man föredrar pubgs mer slowpace semi realism över detta mer fastpace arkad, men rent objektivt är det inget snack om att detta är ett bättre och mer välgjort spel.

Medlem

Saknar helt klart MP läget i denna betan, BR är kul med vänner ibland, men känner bara mer meh över BR i dagsläget. Tror starkt att cod br blir en hit för dom flesta, men jag kommer nog hålla mig i MP läget då det kändes roligast

Medlem

Lika tråkigt som alla andra battle royal spel.. Blir inget köp för mig, ett utav de tråkigaste cod sedan ghost..

Medlem

@Morti: Stabila 100fps när fpsen är låst till 90 låter ju lite intressant.

@EpicGoblin: Låter ju snarare som du inte gillar battle royale. Hehehe, klart du inte ska köpa BR spel om du inte gillar spelstilen.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Spelet klår pubg på allt, det är AAA kvalite rakt igenom. Jag kan förstå om man föredrar pubgs mer slowpace semi realism över detta mer fastpace arkad, men rent objektivt är det inget snack om att detta är ett bättre och mer välgjort spel.

Tycker de missat själva fastpace grejen helt med den sjuka armor man kan få på sig i spelet, TTK är ju ett skämt!

Skrivet av EpicGoblin:

Lika tråkigt som alla andra battle royal spel.. Blir inget köp för mig, ett utav de tråkigaste cod sedan ghost..

Kan bero på att det inte har något nytt att erbjuda, eller har jag fel?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@Devan: Betan är begränsad till 90FPS likaså grafiken lite tillbakadragen, vänta till fulla releasen och lägg en bedömning då istället

Själv så var det faktiskt rätt kul och omväxlande.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Lika tråkigt som alla andra battle royal spel.. Blir inget köp för mig, ett utav de tråkigaste cod sedan ghost..

Brukar du spela singleplayer? Det är väl den största skillnaden mot alla andra blops-spelen?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Brukar du spela singleplayer? Det är väl den största skillnaden mot alla andra blops-spelen?

Spelar bara mp delen, sp delen är inget för mig i ett cod spel. Jag gillar inte att du kan ge dig själv hälsa, att du kan ha en armor buff och battle royal är bara tråkigt... Banorna man fick testa var inget för mig heller.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Spelar bara mp delen, sp delen är inget för mig i ett cod spel. Jag gillar inte att du kan ge dig själv hälsa, att du kan ha en armor buff och battle royal är bara tråkigt... Banorna man fick testa var inget för mig heller.

Tänkte mer på att de verkade som att du inte gillade spelet pga BR-delen. De andra delarna förutom singleplayer finns ju kvar? Jag har inte spelat MP ännu, men de kanske har gjort mycket nytt. Är inte så bevandrad i Blops serien. Har inte spelat det sedan den första.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tänkte mer på att de verkade som att du inte gillade spelet pga BR-delen. De andra delarna förutom singleplayer finns ju kvar? Jag har inte spelat MP ännu, men de kanske har gjort mycket nytt. Är inte så bevandrad i Blops serien. Har inte spelat det sedan den första.

Jag bryr mig inte så mkt om br -delen, det är kul för de som gillar det.. Men gillade inte känslan de gjort med den vanliga mp - delen.. Glad dock att de tog bort att man kunde hoppa på väggarna..

Medlem

Detta blir första COD jag köper sedan MW2 tack vare BR läget som jag tyckte va riktigt kul.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag bryr mig inte så mkt om br -delen, det är kul för de som gillar det.. Men gillade inte känslan de gjort med den vanliga mp - delen.. Glad dock att de tog bort att man kunde hoppa på väggarna..

Samma här, blir nog ett köp för klassiska MP delen för min del. Betan var riktigt kul!

Medlem

Förvånad att jag gillade gameplay:et faktiskt då jag inte är något stort fan av CoD generellt... men tyvärr så är ju prestandan i spelet urusel. På allting low, fick jag ändå bara 70-80 fps med ett 1060 6gb i 1440p.

PUBG som jämförelse kan rulla på i 140-150 fps på medium/high, och det ser avsevärt mycket bättre ut än CoD på low.

Sen så kändes mus kontrollen fördröjd också, som om där var något filtrering på den trots att allt det var avslaget och V-sync av. Jag hoppas verkligen att dessa tekniska problem fixas för spelet var helt klart skoj.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag kommer nog att köpa detta kanske.. jag gillar cod, speciellt BO serien!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Jag vill testa Battlefields BR också. Har alltid gillat BF mer än Cod.

Medlem
Skrivet av magma:

Men 500kr för ett multiplayerspel only känns lite väl saftigt.

Jag hittade spelet för 380kr. Om man vill, så kan man.

Medlem

Detta var mitt först BR spel jag testat, har aldrig haft något sug efter PUBG eller Fortnite alls.

Jag blev positivt överraskad, det var faktiskt ganska kul. Nu har jag ju inte spelat PUBG men kollat streams en del, och Blackout kändes ju väldigt mycket smidigare i rörelser och vapen/combat kändes väldigt mycket bättre. Det är nog en av anledningarna till att jag inte är sugen på PUBG, det ser så stelt och träigt ut.

Kommer jag inhandla detta är dock frågan, jag tror inte det, men vem vet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot

Spelet var faktiskt riktigt kul. Föredrar Cods snabba gameplay över PUBG som känns för klumpigt och segt. Allt när det kommer till att röra sig, byta vapen, hoppa över staket och klättra upp för ett hus eller liknande känns väldigt smooth i jämförelse.

Tycker zombies är en intressant idé för att få tag på like unik loot och zombie bossen var också intressant för att hitta lite mer speciella vapen. Kändes som att det gav ett extra element utöver det vanliga. Det skulle dock behövas ses över och förbättras men jag gillar idéen.

Mina två största problem just nu är är TTK när någon har på sig (Time to kill) level 3 armor är lite för hög. Samt att kartan känns för liten. Bland annat så finns det ingen poäng med att sitta i helikoptern mer än ens typ 5-15 sekunder så man kan glida över hela kartan från första sekunden när man kan droppa, med vissa undantag. Problemet med storleken är också att det känns inte som att slutfasen blir varierande i miljö. Det finns bara X fåtal platser den kan zooma in på vilket är lite trist.

Känns ju dock som saker de kommer kunna ändra på med att lägga till fler banor och någon balanseringsuppdatering.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Detta spel har på tok för udda grafik och märklig känsla. Alldeles för mycket arkad för mig iaf...

Just nu finns inget som ersätter PUBG tyvärr, längtar tills det gör det!

Medlem
Skrivet av caene:

Jag hittade spelet för 380kr. Om man vill, så kan man.

Fast då får man inte allt innehåll?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fletchett:

men tyvärr så är ju prestandan i spelet urusel. På allting low, fick jag ändå bara 70-80 fps med ett 1060 6gb i 1440p.

Hade du senaste drivrutinen? Körde på high i 1440p med mitt 1070 och hade stabila 70fps.

Medlem

@employed: Japp, allting senaste.

Medlem

Jag tycker att Blackout var ganska snyggt, men har aldrig spelat ett Battle Royal tidigare, (som ju egentligen är som Last man standing).
Men eftersom jag är så dålig, så åker jag ju ur först av alla, direkt.
Vad ska jag göra sedan? Sitta som spectator och vänta tills alla andra 77 pers spelat klart?
Jag prövade Blackout några gånger till, men blev varje gång skjuten bland de första.
Då avbröt jag spelet och försökte igen, men tröttnade...
Eller har jag missat något?
Det hade ju varit roligare om man fått några fler chanser att komma tillbaka, inte bara åka ur spelet permanent direkt.
Jag provade Blackout bara i solo-läge, för att jag inte ville att de andra i gruppen skulle bli sura på mig, eftersom jag är så dålig.

Det vanliga multiplayer i Blops 4 i betan kändes bara som vanligt. Suck.
Zombie-läget spelar jag aldrig. De är för svåra och trista. Jag kan inte se skillnad på någon version längre.

Har dock lik förbannat förbokat det!


signatur

autograph

Medlem

Verkar som att de utökar spelarantalet till 100 till release.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Verkar som att de utökar spelarantalet till 100 till release.

Men, varför? Det är ju svårt som det är.
Jag blir alltid skjuten bland de första, sedan är jag ju ur spelet... eller?


signatur

autograph

123
Skriv svar