Vilken låt lyssnar du på nu?

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jäkla rockit band från the far east

Medlem

Bra cover!

Medlem

Blev lite inspirerad att lyssna på lite retro/synthwave av en nyhetstråd här på siten. Good stuff!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Trailer låten för Cyberpunk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Releasehästryttare
Medlem
Medlem

Transwave - Phototropic
Goa trance från 1996

Medlem

https://youtu.be/dX3k_QDnzHE M83 Midnight city. Finns på radion i gtaV bla.

Gnällkuk

Fredag, så då blir det lite skönt tunggung för att jobba av det sista innan man tar helg!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Så. Jävla. Bra.


signatur

I am the black wizards.

Releasehästryttare
Medlem

Artist: Kadaver
Låt: Into the Night - Live In Copenhagen
År: 2018

Fantastisk performance. Dessvärre hittar jag inte denna version på tuben så det blir länk till spotten istället.
Jävligt gött stoner drag i denna alltså.

https://open.spotify.com/track/6PYLGsCdQpEou9CZIDsxEO?si=xue1...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Transwave - Phototropic
Goa trance från 1996

https://www.youtube.com/watch?v=4crkBoNrarc

Sjyst musiksmak!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Artist: Griftegård
Låt: Charles Taze Russel
Album: Solemn.Sacred.Severe
År: 2009

En platta jag dessvärre inte lyssnat till på länge som jag idag fann när jag kikade igenom skivsamlingen är denna. En smått fantastiskt doom metal platta från Sverige. Ett väldigt litet band som inte släppt mkt mer än denna platta men ack så bra det är.
Det finns många bra låtar på denna skiva men jag tar öppningsspåret som jag själv nog ändå måste säga ger mig mest känslor.
Sången är så förbenat bra till det doomiga melodiska som spelas upp.
Gåshuden infinner sig och allt känns bra. Det här är Svensk doom metal at its finest.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Joakim Bennet: Lyssnade nyss på erat Fulkultur-avsnitt som handlade musik som provocerar. Ni funderade över vad som kunde vara provocerande nuförtiden. Jag själv känner mig väldigt provocerad av denna musik.

Sedan blev jag lite besviken på att ni inte pratade om Philemon arthur & the dung som vann en Grammis för sin musik. Detta slutade i stora protester, vilket bidrog till att Grammisgalan lades ner mellan 1972 och 1987.

Man kan väl även kalla EMO-musiken ganska provocerande när den kom och folk trodde att alla ungdomar hatade livet.

Jag vill ha fler Fulkultur-avsnitt. Hoppas det drar igång snart igen.

Medlem

Nej nu är det dags för lite metal igen


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Nej nu är det dags för lite metal igen

+1


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

lyssnar på en spotify splelista som heter: dark hard techno. så mörkt, så bra.

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Artist: Spiritus Mortis
Låt: I Am Name On Your Funeral Wreath
År: 2016

Otroligt vacker doom som får håren på armarna att resa sig. Vacker sång blandas med vackra slingor på gittaren och inte blir det sämre av att det kommer från Finland. Ett land som jag personligen tycker skapar doom metal något bättre än alla andra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar