Vilka 20 spel vill du se på Playstation Classic?

Robot
Vilka 20 spel vill du se på Playstation Classic?

Spelurvalet kommer bli avgörande för hur bra denna retropryl säljer.

#playstation-classic, #psone


Medlem

Tony Hawk's pro skater 2 utan tvekan!

Medlem

Inte i någon special ordning men dessa vill jag ha!
Vagrant Story
Parasite Eve
Final Fantasy Tactics
Final Fantasy IX
Metal Gear Solid
Fear effect
Dragon Quest VII
Final Fantasy VIII
Silent Hill
Castlevania: Symphony of the Night
Resident Evil 2
Legacy of Kain: Soul Reaver
Tomb Raider II
Syphone Filter
Xenogears

Fans fler men ingen plats på kortet

Skägg.
10 Chambers

Det ska bli intressant att se hur de löser att några av de mest populära spelen, såsom Gran Turismo, är smått avhängande av en analog joystick. Jag fick ett Playstation ganska sent och spelade mest Tekken, Soul Calibur och Resident Evil (i dagsljus, med lampan på) så jag har svårt att hitta nog med favoriter för att fylla de 20 platserna. Personligen har jag lite svårt att nostalgivurma för just denna generation av spel som gått över helt till 3D. De åldras i mina ögon sämre än pixelfesterna från SNES-eran.


signatur
Medlem

Gran Turismo, Crash Bandicoot 3, Final Fantasy 8, Spyro the Dragon, fyra spel som jag känner är måsten. Men med tanke på att Crash nyligen fick remakes och Spyros är på ingång så tvivlar jag på att de kommer vara med.

Medlem

SOUL BLADE

(med Wipeout och Parappa the rapper som bonus!)

Testpilot

Harry Potter på en femteplats. Det kommer historikerna klia sig i huvudet av i framtiden.

Medlem

Tenchu 2, Suikoden 2, Silent hill, RE 2, MGS, Tony Hawk och Symphony of the night!

Medlem

Harry Potter på PS1 har verkligen åldrats med stil.

Medlem

Bara den har Metal Gear Solid så är jag nöjd.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag vill ha Crash Bandicoot, Driver, Driver 2, Tony Hawk's Pro Skater och Wipeout. Då är det ett givet köp för mig!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Vandal Hearts och Symphony of the Night..
Sen klarar jag mig till N64 minin...

Inaktiv

Dessa titlar skulle jag bland annat vilja se på konsolen.

  • Souldblade

  • Suikoden

  • Suikoden 2

  • Crono Cross

  • FF VIII

  • FF IX

  • Blood Omen: Legacy of Kain

  • Metal Gear Solid

  • Wipe Out

  • Resident Evil

  • Resident Evil 2

  • Castlevania: Symphony of the Night

  • Crash bandicoot

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

Jag vill ha Crash Bandicoot, Driver, Driver 2, Tony Hawk's Pro Skater och Wipeout. Då är det ett givet köp för mig!

THPS3 vore riktigt trevligt att se.

Releasehästryttare
Skrivet av Dreijer:

Harry Potter på PS1 har verkligen åldrats med stil. https://cdn.dopl3r.com/memes_files/which-harry-potter-ps1-cha...

Har du inte sett skrämsel bilderna fån senaste spindelman spelet på PS4? Den bilden du länkade har ju super snygga karaktärer i jämförelse

-

Jag vill se Resident evil 1-3 och Tekken 3 sen har jag inga mer personliga önskemål.

Medlem
Medlem

Pitfall hade jag velat se!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det ska bli intressant att se hur de löser att några av de mest populära spelen, såsom Gran Turismo, är smått avhängande av en analog joystick.

Jag tror det går bra. I princip inga spel till ps1 var gjorda för att spelas med analog spak i första hand även om det fanns stöd i många spel. Det var väl typ 2 spel som krävde det.

Medlem

twisted metal 2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det ska bli intressant att se hur de löser att några av de mest populära spelen, såsom Gran Turismo, är smått avhängande av en analog joystick. Jag fick ett Playstation ganska sent och spelade mest Tekken, Soul Calibur och Resident Evil (i dagsljus, med lampan på) så jag har svårt att hitta nog med favoriter för att fylla de 20 platserna. Personligen har jag lite svårt att nostalgivurma för just denna generation av spel som gått över helt till 3D. De åldras i mina ögon sämre än pixelfesterna från SNES-eran.

Lite samma för mig, ägde aldrig ett PS1 utan storebrorsan hade ett med ganska få spel. Blev mest att jag spelade demoskivor, eftersom Resident Evil var på tok för läskigt. Min första egna konsol var N64 och idag har jag en liten samling med just denna konsolen, tyvärr har 3D åldrats på tok för dåligt - precis som du nämner. Vissa spel jag älskade på N64 är svåra att tycka om idag, även om jag ändå spelar dem till och från.

Sen ska tilläggas att många spel har fått remasters eller remakes på senare år. Nej, det blir ingen PS1 Mini för mig, och inte en N64 mini heller (om det nu skulle dyka upp).

Quake-konnässsör
Skrivet av Yaarr!:

Tenchu 2, Suikoden 2, Silent hill, RE 2, MGS, Tony Hawk och Symphony of the night!

Suikoden spelen är fantastiska hoppas de lägger in något av dem.

Medlem

Hade gärna sett första gamla Worms, ett alltid högaktuellt spel att spela med kompisar.

Medlem

Twister Metal och Tony Hawk!

Söder om söder-hipster
  • Micro Maniacs

  • Heart of Darkness

  • Spider-man

  • Spider-man 2: Enter Electro

  • Worms Armageddon

  • PaRappa the Rapper

  • Castlevania: Symphony of the Night

  • Metal Gear Solid

  • Wipeout 2097

  • Gradius Gaiden

  • Tony Hawk

  • Crusader: No Remorse

  • MDK

  • Bushido Blade

  • Gran Turismo


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem
Skrivet av Devan:

Har du inte sett skrämsel bilderna fån senaste spindelman spelet på PS4? Den bilden du länkade har ju super snygga karaktärer i jämförelse

-

Jag vill se Resident evil 1-3 och Tekken 3 sen har jag inga mer personliga önskemål.

Det är irrelevant, dock. De karaktärerna är menade för att ses från distans, hehe.

Medlem

Ghost in the Shell var fantastiskt men är svindyrt idag, hade gärna sett det som en del av samlingen. Tyvärr står väl licensstrul ivägen där. Annars var Street Skater 1+2 båda riktigt trevliga, dock smockfyllda med licensierad 90-tals musik vilket skulle bli problem direkt.

Bland titlar som borde vara enkla att inkludera skulle jag säga Croc, Destruction Derby, Rogue Trip, Dino Crisis, Medievil och Gran Turismo 2. Hogs of War had också varit ett trevligt tillägg.

Och Agent Armstrong då. Alltid Agent Armstrong.

Medlem

Klassiker som borde finnas med.

- Alundra 1 & 2
- Arc the lad 1, 2 & 3
- Breath of fire 3 & 4
- Brigandine
- Chrono Cross
- Darkstone
- Dragon Quest 7
- Front mission 3
- Final Fantasy Tactics
- Final Fantasy 7, 8 & 9
- Grandia
- Kings field 1 & 2
- Legend of Legaia
- Legend of Mana
- Lunar 1 & 2
- Parasite eve 1 & 2
- Persona 1 & 2
- Rhapsody
- Shadow Tower
- Star Ocean 2
- Suikoden 1 & 2
- Tactics Ogre
- Tales of Destiny 1 & 2
- The Legend of Dragoon
- Vagrant Story
- Valkyrie Profile
- Vandal Hearts 1 & 2
- Warhammer: Dark omen
- Warhammer: Shadow of the horned rat
- Wild arms 1 & 2
- X-Com
- Xenogears

Medlem

Skulle köpa det direkt om PARASITE EVE 1 å 2 kommer <3<3

Medlem

- Wipeout
- Crash Bandicoot 3
- Resident evil 2
- Castlevania SOTN
- FFVIII
- Destruction derby
- Loaded
- Metal Gear Solid
- Road Rash
- Suikoden
- Worms
- Twisted Metal

För att nämna några
Är orolig att vi kommer att få se en hel del skräpspel, men håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det ska bli intressant att se hur de löser att några av de mest populära spelen, såsom Gran Turismo, är smått avhängande av en analog joystick. Jag fick ett Playstation ganska sent och spelade mest Tekken, Soul Calibur och Resident Evil (i dagsljus, med lampan på) så jag har svårt att hitta nog med favoriter för att fylla de 20 platserna. Personligen har jag lite svårt att nostalgivurma för just denna generation av spel som gått över helt till 3D. De åldras i mina ögon sämre än pixelfesterna från SNES-eran.

Jo spel som ska försöka se realistiska ut brukar ju åldras mycket sämre än exempelvis ett supermario. Men många spel från denna eran finns det ju HD remasters/remake utav vilket är roligare än att köra i originalgrafiken.
Själv har jag nog inga playstation favoriter hade själv nintendo/Pc på den tiden, spelade endel Soul calibur, tombrider och crash hos kompisar. Och de spelen finns ju till andra överlägsna plattformar nu för tiden.

12
Skriv svar