Trump på Toad - Sidetrack-diskussion

Medlem
Trump på Toad - Sidetrack-diskussion
Skrivet av Tomas Helenius:

Här, varsågod. Duger det, eller har du bestämt dig permanent för att vi tar ställning mot det du tycker?

Jag tar sällan permanent ställning, och jag har ingen mot FZ så nej, jag behöver inte ändra mig. Jag vill inte säga den duger, för jag anser inte att jag har ställning att ställa krav på er. Dock har du motbevisat mig, och det var bra i detta fallet


signatur

I drank what?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det kan inte bara vara en "rolig" grej bara för att det kan feltolkas och få er att just framstå som politiskt vinklade och där ni måste använda politik. Det politiska klimatet i Sverige är väldigt polariserat och det är ju tydligen populärt att häckla och förlöjliga Trump just för att vi har en kraftig slagsida åt vänster i Sverige. Ni som speltidning måste inte använda politik för att fylla ut era sidor, oavsett om er avsikt var en "rolig grej" eller inte. Ni har ett större ansvar att se till att ni inte använder er sida för politiska ändamål. Jag är inte förtjust i Trump själv men vill fortfarande inte se honom, eller någon annan politiker, häcklad på en spelsida ämnad för spel och allt som rör spel.

Och jag accepterar din förklaring kring censur, jag bara påpekade just modereringen att den, i samband med detta kan tydligt feltolklas, och jag är inte ensam till att reagera så här. Därför borde ni kanske på redaktionen ha en vettig policy att inte blanda in politik eller religion för det drar fokusen från det som ni egentligen intresserar er för. Spel i alla dess former. Och så vitt jag vet så är Trump inte relevant på något sätt till spel... vilket för mig till nästa kommentar:

Att Cavill gestaltas som Geralt är ju väldigt relevant, då Geralt är en spelfigur i ett stort och välkänt spel, och Cavill skall spela Geralt i en ny TV-serie. Så det är ju högst relevant. Cavill har heller inget med politik att göra och faller därmed utanför denna diskussionen då det handlar om att blanda in politik, inte generellt om att copypasta bilder på kändisar, även om Trump i form av värdens mäktigaste ledare är en kändis. Men en politisk sådan.

Jag tror bara att ni måste vara försiktiga med hur ni använder politiska figurer då det snabbt urartar i just sånt här, vilket inte händer om man klistar Toadies på Cavill eller någon annan hollywood-kändis då det inte är politiskt kopplat.

Och jag uppskattar det du och redaktionen gjort för Fz, och jag uppskattar desto mer att du tog dig tid att svara mitt inlägg personligen och inte bara ignorerade det. Detta gör att jag trots detta har hopp för Fz och litar på att ni fortsätter rulla ut spelnyheter och allt som rör spel. Men för allt i världen, akta er när det gäller politiska figurer oavsett om det är att klistra Toadies på Trump, Löfven, Putin eller någon annan politisk frontfigur.

Happy gaming!

Medlem

Vill bara notera att Stormy Daniels, som hett upphov till den här saken, är en porrstjärna, inte en prostituerad eller ”hora”, som vissa Trumpförsvarare här har uttryckt sig.

Tycker all pearlclutching över ”politik” är ganska genomskinlig. FZ hade knappast gjort nåt om Trumps kön jämfördes med något som inte har med spel att göra. Och som redan noterats har man vid tillfälle gjort sig löjlig över politiker på vänsterblocket.

Återigen den klassiska ”nej gör inte politiska skämt när MITT lag drabbas”. Genomskinligt, som sagt.

Och jag kan ge mig fan på att om FZ gick all in med nolltolerans över politiskt material oavsett kontext för att bevara en ”politikfri” gamingsida, hade folk brölat om yttrandefrihet (som de i vanlig ordning inte vet nåt om) och hur odemokratiska FZ är.

Redaktör

@mrpijey: att vi framstår som politiskt vinklade ligger i betraktarens öga. Vi kan inte hålla på och anpassa oss för att vissa människor läser in saker som inte finns där. Exempel "kraftig slagsida åt vänster i Sverige" - det blev ju i princip dött lopp mellan höger- och vänsterblocken för åtta dagar sen.

När det finns spelkoppling mellan politiker (och andra kända personer) skriver vi ibland satiriskt om dem. Det är inte samma sak som att ta ställning.


signatur
Medlem

Folk som gnäller är väl desamma som blir sura när vissa andra högerpartier kallas för rasistiska/nazistiska osv, håller man inte med dem är man automatiskt en vänstervriden kommunist-idiot.

Tycker detta var skitroligt!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@mrpijey: att vi framstår som politiskt vinklade ligger i betraktarens öga. Vi kan inte hålla på och anpassa oss för att vissa människor läser in saker som inte finns där. Exempel "kraftig slagsida åt vänster i Sverige" - det blev ju i princip dött lopp mellan höger- och vänsterblocken för åtta dagar sen.

När det finns spelkoppling mellan politiker (och andra kända personer) skriver vi ibland satiriskt om dem. Det är inte samma sak som att ta ställning.

Hur valet ser ut och hur landet styrs i verkligheten borde du ju veta är två olika saker, speciellt när vi har minoritetspartier som bestämmer alldeles för mycket i detta landet och där ingen har sin egen politik längre. Men hur landet styrs i verkligheten är verkligen offtopic här...

När det finns spelkopplingar så finns det ju en koppling iaf som är rimlig. Vilken spelkoppling har Trump? Eller har det släppts WolfenTrump 3D som en officiell sequel som jag förbisett helt? Donald Trump's Pro Skater? Call Of Trump? Trump 2033 Exodus?

:).

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@mrpijey: att vi framstår som politiskt vinklade ligger i betraktarens öga. Vi kan inte hålla på och anpassa oss för att vissa människor läser in saker som inte finns där. Exempel "kraftig slagsida åt vänster i Sverige" - det blev ju i princip dött lopp mellan höger- och vänsterblocken för åtta dagar sen.

När det finns spelkoppling mellan politiker (och andra kända personer) skriver vi ibland satiriskt om dem. Det är inte samma sak som att ta ställning.

Med "kraftig slagsida åt vänster" menas i många fall myndigheter och media. Oavsett vem som sitter vid makten så förändras inte medborgarna, och just myndigheter och media har en överrepresentation av folk som står åt vänster på den politiska skalan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med "kraftig slagsida åt vänster" menas i många fall myndigheter och media. Oavsett vem som sitter vid makten så förändras inte medborgarna, och just myndigheter och media har en överrepresentation av folk som står åt vänster på den politiska skalan.

De två överlägset största myndigheterna, Polismyndigheten och Försvarsmakten, är knappast tillhåll för vänsteraktivister. Skatteverket och Försäkringskassan är inte heller kända som vänsterbastioner direkt...

Om du istället syftar på folk som är anställda i offentlig sektor i största allmänhet torde folk som jobbar inom skola, vård och omsorg utgöra de största grupperna. Har du några svepande generaliseringar du skulle vilja göra angående dessa grupper (ca 1 miljon förvärvsarbetande)?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Svampkaraktären i Mario Kart är kopplingen.
Det sägs ofta så, ja. Relaterat: det är ett faktum att långt fler dagstidningar är borgerliga än socialdemokratiska/vänsterinriktade. Källla. Också en överrepresentation?

Haha, kul lista det där. Synd bara att listan i sig är så vinklad och felaktig den kan bli :). Och wikipedia... ja, jo... mmm... sanningens fackla indeed... :). Visar igen att politik och verklighet har få gemensamma nämnare :).

Så bara för att en skvallerblaska nämner att en porrskådis efterliknar Trumps privata delar efter en spelfigur så är det tillräckligt seriöst stoff nog att en seriös spelorienterad sajt gör vidare narr av det... Nä, ser verkligen inte det roliga i det för att ha det på en sådan här sida :). Jag ger upp iaf, kör ni skvallerpress-komik om ni vill, men utifrån ett professionellt perspektiv så tycker jag det sänker kvaliteten på er rejält. Sedan finns det säkert andra som tycker sånt här är kul, jag säger inte hur andra ska tycka, men som en besökare som är intresserad av spel, teknik och IT så vill jag inte blanda in politik och se ytterligare en sajt som skall peta in lågkvalitativt svallernonsens, oavsett skepnad, i sina annars intressanta och kvalitativa artikelflöden. Det finns bra humor, och det finns dålig och infantil sådan. Allt jag kan göra, utifrån ett konsumentperspektiv, är att klaga. Annars så får jag slå på adblockern igen :). Ta det bara som kritik från en av er många aktiva läsare så behöver man inte säga mer om det :).

Tack till Calle och dig iaf för responsen :). Och hoppas på färre sådana här lågmärken i framtiden :). Nu väntar jag bara på SweC's 2080-benchar och lite mer teknikgojs!

Medlem

@Tomas Helenius: Som sagt ang. regeringen, de kan kalla sig vad de vill. Politiken de för är en annan sak. Samma sak gäller media.
Att en tidning kallar sig borgelig gör inte medarbetarna, och deras synsätt, mindre rött/grönt (grön politik är ganska röd, iaf i Sverige).


signatur

I drank what?

Redaktör

@mrpijey: de flesta dagstidningar av någorlunda storlek och betydelse finns med i listningen på Wikipedia. Du verkar inte hålla med om det, så vilka saknar du?

Off topic-grejer brukar alltid få både kritik och beröm. Vi kommer fortsätta göra det då och då, för det utgör en försvinnande liten del av vår totala rapportering och det finns mängder med annat, spelrelaterat material att ta del av.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrpijey:

När det finns spelkopplingar så finns det ju en koppling iaf som är rimlig. Vilken spelkoppling har Trump? Eller har det släppts WolfenTrump 3D som en officiell sequel som jag förbisett helt? Donald Trump's Pro Skater? Call Of Trump? Trump 2033 Exodus?

Så sjukt sugen att starta en tråd på just ämnet "byt ut delar av spelnamn mot Trump". WolfenTrump var sjukt kul. Skulle kunna tänka flera till. Marvel's Trump-Man, Two Trump Hospital, Divinity: Trump Sin och liknande färska exempel. Red Trump Redemption kanske. Det finns humor där!


signatur
Medlem
Skrivet av Mirage:

@Tomas Helenius: Som sagt ang. regeringen, de kan kalla sig vad de vill. Politiken de för är en annan sak. Samma sak gäller media.
Att en tidning kallar sig borgelig gör inte medarbetarna, och deras synsätt, mindre rött/grönt (grön politik är ganska röd, iaf i Sverige).

Den logiska konsekvensen av ditt eget argument borde ju då bli: att en journalist kallar sig för miljöpartist gör inte deras artiklar till miljöpartistiska.

Fragtjuv

@Carl Johansson-Sundelius: Serien The Elder Trump får vi inte glömma. VI har ju faktiskt det sjätte spelet på G!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sedan finns det ju faktiskt spel med Trump.
https://store.steampowered.com/app/515040/Make_America_Great_...

Om det gick bra att göra spel om hans presidentkampanj så tycker jag att allt är i sin ordning gällande satirbilder.

Medlem

@vetebulle: Det du misslyckas förstå är att det är skillnad på företag och individer. Individen gör företaget. Företaget säger "vi är höger". Majoriteten som jobbar är vänster. Således, artiklarna och agendan vinklas åt vänster.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så sjukt sugen att starta en tråd på just ämnet "byt ut delar av spelnamn mot Trump". WolfenTrump var sjukt kul. Skulle kunna tänka flera till. Marvel's Trump-Man, Two Trump Hospital, Divinity: Trump Sin och liknande färska exempel. Red Trump Redemption kanske. Det finns humor där!

The Trumpster: Witch Hunt.

Redaktör
Skrivet av Mirage:

@Tomas Helenius: Som sagt ang. regeringen, de kan kalla sig vad de vill. Politiken de för är en annan sak. Samma sak gäller media.
Att en tidning kallar sig borgelig gör inte medarbetarna, och deras synsätt, mindre rött/grönt (grön politik är ganska röd, iaf i Sverige).

På samma sätt måste en potentiellt rödgrön dominans bland medarbetarna inte betyda att det mediet publicerar är rödgrönt - särskilt inte de med borgerlig inriktning. Jobb beställs av redaktörer och utförs av ofta frilansande journalister. Frilans tjänar inte alltid jättebra, och har osäkra arbetsförhållanden, sånt kan delförklara vänsterövervikten (finns förstås fler faktorer).


signatur
Medlem

... Mest efterblivna humorn jag har fått skåda. Går ni ens ut och träffar människor? xDD


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

MEG
Medlem

Den här gamla "klassikern" får vi inte glömma, Trump Lek & Lär (Hugo Lek & Lär).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Och där har vi vinnaren hahaha! *älskar roliga cosplayfoton*

Btw, Trump på Toad någon? Jag är på ett tåg så jag kan inte:p

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så sjukt sugen att starta en tråd på just ämnet "byt ut delar av spelnamn mot Trump". WolfenTrump var sjukt kul. Skulle kunna tänka flera till. Marvel's Trump-Man, Two Trump Hospital, Divinity: Trump Sin och liknande färska exempel. Red Trump Redemption kanske. Det finns humor där!

Sim Trump

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, vart var du när vi photoshoppade Henry Cavill på Geralt? Du låter som mina söner som mäter saftglasen med millimeterprecision. Om du inte förstår varför detta är roligare än ditt förslag vet jag inte riktigt hur jag ska förklara det.

Blackface photoshop på Ciri uteblev?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sviskon:

Blackface photoshop på Ciri uteblev?

Haha, du går verkligen all in mot PK-maffian!


signatur
Medlem

Tänk att man spenderat 10 minuter på att läsa genom tråden.. Stå på er FZ, annars gör någon annan det.. 😀

Medlem

Här gick vi helt plötsligt all in med politik efter en liten bild. Folk tar verkligen åt sig lätt idag.

Medlem

Förstår inte att folk orkar bry sig. Här har vi alltså ytterligare en person som vill bli rik på att ha knullat en kändis? Hoppas ingen köper boken.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Här gick vi helt plötsligt all in med politik efter en liten bild. Folk tar verkligen åt sig lätt idag.

Det är mer förvånande att folk tycker att det är humor om man byter ut en gammal gubbes penis till en kär karaktär från ett barnspel med hjälp av photoshop. Tänk riktig noga på det alltså, en äcklig gubbes penis förvandlas till en karaktär som små barn tycker är gullig.

Medlem

Nu har jag inte läst alla inlägg i denna "debatt" |-O . Dock är det aldrig fel med satir gentemot makthavare. Det har alltid funnits och är vi medborgares sätt att visa att de är människor också med fel och brister. Vilken åsikt/politiskt inrikning de än har spelar ingen roll. De som lever i diktaturer och gör något liknande brukar ofta försvinna (avrättas) eller fängslas. Så leve demokratin! Har ni inte följt våra politiker efter valet, de verkar mest bete sig som sandlådebarn tyckerjag. En liten svamppenis är ganska milt mot hur det drevs med makthavare på satirbilder före 1900talet. Te x fanns teckningar där "tidelag" användes för att förlöjliga. Tidelag - sex med djur.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Förstår inte att folk orkar bry sig. Här har vi alltså ytterligare en person som vill bli rik på att ha knullat en kändis? Hoppas ingen köper boken.

Fast i det här fallet är det ju extraordinärt. Trump har knullat henne för att sen betala henne för att hålla tyst med pengar från hans kampanjmedel vilket är olagligt att använda hur som helst dessutom ljugit om det och även hans kampanjchef har åkt dit för det. Är genomruttet från början till slut och bra att det belyses. Säga vad man vill om stormy Daniels men det visar återigen vilket jävla manschauvinistiskt svin Donald Trump är.


signatur

Ducati Streetfighter 848

123
Skriv svar