Battlegrounds ser ut att komma till PS4

Robot
Battlegrounds ser ut att komma till PS4
Medlem

Jag tycker Xbox versionen fortfarande har lite kass prestanda, mycket bättre än vid släppet dock. (spelar på One S antar att One X versionen är en aning bättre)
Men en ps4 som har en ännu lägra klockad processor 1,6Ghz mot Xbox 1,75Ghz så det blir nog en tråkigare upplevelse.

Jag är inte heller vän med hur styrningen fungerar på Xboxet. Jag är helt okej och kan få headshots i call of duty på Xbox. Men i battlegrounds är min enda chans till att få ett kill att den jag skjuter mot är sämre än mig eller afk. Helt omöjligt att träffa så kör alltid hagelgevär eller kofot/stekpanna.

Avstängd

Om det blir free to play är det värt.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Trevligt! Mer spel åt folket!

Nu när PUBG har gått ur early access på Xbox (Game Preview) så var det bara en tidsfråga. Det var ju inte fråga om någon egentlig exklusivitet, snarare att Xbox faktiskt har ett early access-program, vilket PS saknar.

Cross-play hade ju varit skoj men det vet vi ju hur det brukar vara med det.


signatur

Jump in.

Medlem

Efter att ha kollat på en hel del streams från kommande CoD Bop´s 4: Blackout och även kört det själv en del på PC så tror jag Activision kan ha skapat det första spelet som på allvar kan komma att bli ett stort "hot" mot PUBG. Och det är nog något som även de har sett, problemet är bara att det kan vara för sent, tror inte intresset är lika stort för ett PUBG på PS4 nu som det var INNAN folk testade Blackout.

Frågan är snarare när blir PUBG F2P, vilket borde vara nästa steg om de är smarta.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det var ju inte fråga om någon egentlig exklusivitet, snarare att Xbox faktiskt har ett early access-program, vilket PS saknar.

Det finns early access-spel även på PS4. Det är möjligt att Sony har högre krav på hur väl spelen ska fungera men det är inte så att det inte existerar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Det finns early access-spel även på PS4. Det är möjligt att Sony har högre krav på hur väl spelen ska fungera men det är inte så att det inte existerar.

Vad jag förstår det så finns det spel som är i early access på PS men inte något officiellt early access-program? Kunde heller inte hitta någon kategori eller liknande på PS store.

Hursomhelst, poängen med att PUBG hoppade på Game Preview-programmet på Xbox var det stöd och hjälp de fick i utvecklingen av konsolversionen i och med det.


signatur

Jump in.

Medlem

Appropå konsol och FPS, någon som har något koll på när mus ska stödjas på xbox? Vet att det var snack om det förut. Har varit borta från min pc i några månader och fy fan det går ju inte att spela FPS på handkontroll.

Medlem

Jag har bara spelat Blackout på Blops-betan. Inget annan Battle royal.
Är det något som skiljer sig mellan Blackout och Battlegrounds? Vad i så fall?
Eller är det samma spelsätt? Som att dör man bland de första så kan inte göra något annat förrän det är slut?
Och att välja mellan solo eller teamläge?

Eller är det så att jag har missat något?


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox
Skrivet av snubben:

Appropå konsol och FPS, någon som har något koll på när mus ska stödjas på xbox? Vet att det var snack om det förut. Har varit borta från min pc i några månader och fy fan det går ju inte att spela FPS på handkontroll.

Inget officiellt ännu, men det ryktas om att full support för mus + tangentbord är på gång relativt snart. Tidigare i år så pratades det om att Razer och MS håller på med ett samarbete. Men det kommer förmodligen att vara upp till varje enskild utvecklare om de vill tillåta det i sina respektive spel.

Hoppas att det kommer snart! För min del inte så mycket för FPS, men strategispel och dylikt vore trevligt med mus + tb.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad jag förstår det så finns det spel som är i early access på PS men inte något officiellt early access-program?

Vad är skillnaden?

Skrivet av Mortaigne:

Hursomhelst, poängen med att PUBG hoppade på Game Preview-programmet på Xbox var det stöd och hjälp de fick i utvecklingen av konsolversionen i och med det.

Med tanke på hur mycket MS använt PUBG i marknadsföring, skickat med spelet med varenda XBox som sålts i vissa regioner under perioder samt att utvecklarna plötsligt slutade prata om en eventuell PS4-version och att det verkar ta ca ett år mellan versionerna så är det ganska klart att MS betalade för tidsexklusivitet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Vad är skillnaden?

Ett kontrollerat program med riktlinjer och tydliga förutsättningar för både utvecklare och konsumenter vs att random släppa early access-spel på en plattform?

Skrivet av Margy:

Med tanke på hur mycket MS använt PUBG i marknadsföring, skickat med spelet med varenda XBox som sålts i vissa regioner under perioder samt att utvecklarna plötsligt slutade prata om en eventuell PS4-version och att det verkar ta ca ett år mellan versionerna så är det ganska klart att MS betalade för tidsexklusivitet.

Microsoft är publisher för PUBG på Xbox One ja.


signatur

Jump in.

Skrivet av autograph:

Jag har bara spelat Blackout på Blops-betan. Inget annan Battle royal.
Är det något som skiljer sig mellan Blackout och Battlegrounds? Vad i så fall?
Eller är det samma spelsätt? Som att dör man bland de första så kan inte göra något annat förrän det är slut?
Och att välja mellan solo eller gruppläge?

Eller är det så att jag har missat något?

Det mesta är detsamma ja, men PUBG har 100 pers vid start, Blackout har 80, kartorna är också mindre i Blackout som jag fattat det, mer som Fortnite i storleken. PUBG är mer lutat åt realism om man får använda det ordet, det är långsammare och mindre arkadigt. Blackout är mer CoD aktigt såklart, snabbare och tightare. Blackout flyter också på mycket bättre, mindre problem och bättre grafik. PUBG och Fortnite får nog en seriös utmnare i höst om BR tronen, iaf på konsol.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Det mesta är detsamma ja, men PUBG har 100 pers vid start, Blackout har 80, kartorna är också mindre i Blackout som jag fattat det, mer som Fortnite i storleken. PUBG är mer lutat åt realism om man får använda det ordet, det är långsammare och mindre arkadigt. Blackout är mer CoD aktigt såklart, snabbare och tightare. Blackout flyter också på mycket bättre, mindre problem och bättre grafik. PUBG och Fortnite får nog en seriös utmnare i höst om BR tronen, iaf på konsol.

Aha. Tack för svar! Då vet jag.
Detta spelsätt är då nog ändå inget för mig.
Jag förstår inte hur detta kan vara så enormt populärt.
Det är ju skittrist!
"Last man standing"!? - What?


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

snarare att Xbox faktiskt har ett early access-program, vilket PS saknar.

...Crossplay...

Verkar som att du försöker få Early access att låta som något positivt...

Är det faktiskt så långa matchmaking väntetider i multiplayerspel på Xbox som Xboxspelarna får det att låta som?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Vad jag förstår det så finns det spel som är i early access på PS men inte något officiellt early access-program? Kunde heller inte hitta någon kategori eller liknande på PS store.

Hursomhelst, poängen med att PUBG hoppade på Game Preview-programmet på Xbox var det stöd och hjälp de fick i utvecklingen av konsolversionen i och med det.

H1Z1 var early access på PS4 när det först kom.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar