Rockstar avtäcker Red Dead Online!

Robot
Rockstar avtäcker Red Dead Online!

Red Dead Redemption 2 får multiplayer, öppen beta släpps i november.

#red-dead-online, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Får väl bara hoppas det blir bättre än GTA:V för den skiten tar jag fan inte i med tång.

Medlem

Jag utgår från att det kommer vara samma smörja som i GTA V... Usch.

Medlem

Kan inte säga de förvånar mig, men : neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Medlem

Haha nu börjas det. Inte ett enda story dlc. Garanterat 5/5 spelet i frågas huvudkampanj. Men inga expansioner elr dylikt. Bara massa multiplayer sattyg för att uppmuntra den stora skara kids som snor morsans kort ur handväskan på nätterna och handlar shark cards elr vad fan det nu heter som ger valuta^^....

Medlem

Hoppas det är BattleRoyal

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Medlem

Jag förstår att dom vill ha en öppen beta för att stress testa servrarna och saker i spelet. Men dom har ju erfarenhet från GTA5 varför måste MP komma efter att spelet har släppts?

Sen hoppas jag på att RDR2 kommer få SP dlc för alla kidsen kommer inte fastna för MP för det närmsta dom kommer till en snabb bil i spelet är en mustang.

Releasehästryttare

Med tanke på vilken otrolig kassako gtaV online är så va detta självklart, frågan är hur hutlösa priser de kommer ta i ingame shoppen bara.

Medlem

LOL nää det har multiplayer :DD

Medlem
Skrivet av Devan:

Med tanke på vilken otrolig kassako gtaV online är så va detta självklart, frågan är hur hutlösa priser de kommer ta i ingame shoppen bara.

Och de lär förmodligen släppa det till pc också, efter något år, som gtav.
Funderar på om man ska vänta ut det...

Medlem

Gillade verkligen inte online-upplägget i GTA 5. Känns som att Rockstar bara prioriterade GTA Online och sket fullständigt i att förbättra och expandera singleplayer, och detta trots att de lovade att det skulle komma ett singleplayer DLC 2014 som skulle utöka storyn.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Och de lär förmodligen släppa det till pc också, efter något år, som gtav.
Funderar på om man ska vänta ut det...

Skulle tippa på att det släpps en uppdaterad version till nästa generationens konsoler 2019 eller 2020 beroende på när maskinerna släpps, och att det kommer till PC året därpå.

Medlem

Det är inget bra tecken om dom är så kåta på att släppa en multiplayer, öppen beta och vill att man ska köpa spelet nu blääääää

Medlem

Tycker detta var rätt väntat med tanke på att GTA V studion också hoppade på utvecklingen av detta spel. Kändes som om deras expertis är riktad mot online-läget då RDR2 började utvecklas innan de hoppade på, samt att det är samma studio som utvecklade RDR som utvecklar detta också.

Sen har jag inte testat GTA V Online så kan inte direkt kommentera hur bra/dåligt det är. Men får nog testa i alla fall

Medlem

Något som skulle va intressant är om fiveM kommer starta upp egna server för dem som kanske vill lira Roleplay. De hade varit intressant nivå. Eller just ja de kommer inte till PC


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Så red dead Redemption 2 kommer enbart vara single player vid release?
Då tycker jag Rockstar kunde sänkt priset på spelet, och istället lagt en avgift för onlinedelen för dom som vill ha den... Fullpris när NGT så väsentligt saknas är dåligt.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Något som skulle va intressant är om fiveM kommer starta upp egna server för dem som kanske vill lira Roleplay. De hade varit intressant nivå. Eller just ja de kommer inte till PC

Roleplay ala brokeback mountain????? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ROFL!!!

Medlem

Förstår att onlinedelen kommer en tid efter spelets release. Det tar ju ändå några veckor i laddningstid att komma in och spela rockstars onlinespel..

Medlem

måste man ha Visa kortet redo när man spelar betan ???

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Gillade verkligen inte online-upplägget i GTA 5. Känns som att Rockstar bara prioriterade GTA Online och sket fullständigt i att förbättra och expandera singleplayer, och detta trots att de lovade att det skulle komma ett singleplayer DLC 2014 som skulle utöka storyn.

Rockstar har alltid varit en av mina favorit devs men efter GTA 5 och deras online explosion tycker jag de har blivit alltför jävla giriga. De bajsar på oss SP gamers och struntar i DLC o expansioner till huvudkampanjen vilket är så jäkla tråkigt. De får inte fortsätta sin väg mot avgrunden där EA slagit rot...

:::::EDiT::::: Fel ordval "bajsar" men det är så synd att det skippas story DLC och bara fokuserar på online. Annars är kampanjen riktigt matig och bra men jag skulle önska mera DLC likt mästerverken till GTA 4. The Lost & Damned och The Ballad of Gay Tony var fruktansvärt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är det bara jag som inte köper DLCs för att utöka en singleplayer kampanj? Om jag nu inte köper en version där dom ingår. Håller RDR2 samma klass som ettan så kommer jag inte behöva mer heller!

Online-delen kommer jag nog inte spela dock.

Ambassadör
Xbox

Multiplayerdelen av RDR2 är inget för mig.

Dels är det risk för att det blir som med GTAV, inget SP-content efter release men också att för mig så är själva poängen med ett westernspel själva stämningen, atmosfären och miljöerna. Rida i gryningen ensam på sin häst, en tumble weed blåser förbi och en skallerorm varnar i buskarna. Föreställ dig samma scen men nedför en kulle kommer xxXyomamaiZphaaaatXxx ridandes på en dlc-häst och börjar rida runt dig dabbandes på hästryggen.... Nej tack


signatur

Jump in.

Medlem

man får snart en faktura bara nämna spelet

Medlem

Inget SP content då...rip


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet får Multiplayer och folk lipar.

Har ni druckit något?

Medlem

Så länge single player-delen är bra nog så finns det väl inget att klaga på? Man kan ju alltid göra ett spel större, och hittills har väl deras single player inte svikit, eller?

Redaktör
Skrivet av roftg:

Så red dead Redemption 2 kommer enbart vara single player vid release?
Då tycker jag Rockstar kunde sänkt priset på spelet, och istället lagt en avgift för onlinedelen för dom som vill ha den... Fullpris när NGT så väsentligt saknas är dåligt.

Skrivet av CARTMAN:

Rockstar har alltid varit en av mina favorit devs men efter GTA 5 och deras online explosion tycker jag de har blivit alltför jävla giriga. De bajsar på oss SP gamers och struntar i DLC o expansioner till huvudkampanjen vilket är så jäkla tråkigt. De får inte fortsätta sin väg mot avgrunden där EA slagit rot...

Skrivet av MusseÖL:

man får snart en faktura bara nämna spelet

Jag blir nästan upprörd här! GTA V:s solodel var kanske 30-50 timmar och RDR:s ca 20-30 - båda oerhört bra singleplayer. Det är fan ta mig valuta för en sexhundring per spel. Man har förstås all rätt i världen att önska mer sånt godis, men när det börjar snackas om "bajsar på oss" och "sänk priset" har man objektivt fel. Faktiskt.


signatur
Inaktiv

Förstår mig inte på folk här. Rockstar kommer säkerligen skapa ett fullgott singleplayerläge med precis den nivå av content som kan förväntas av ett fullprisspel. Utöver detta så får man en multiplayerdel "på köpet" som är helt valfri.
Ändå så gnäller folk. Långt ifrån alla gillar singleplayer så Rockstar vill försöka få in multiplayerspelarna också. Klarar man inte av att andra har kul tillsammans så är det väl bara att låta bli att logga in i multiplayerläget??

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag blir nästan upprörd här! GTA V:s solodel var kanske 30-50 timmar och RDR:s ca 20-30 - båda oerhört bra singleplayer. Det är fan ta mig valuta för en sexhundring per spel. Man har förstås all rätt i världen att önska mer sånt godis, men när det börjar snackas om "bajsar på oss" och "sänk priset" har man objektivt fel. Faktiskt.

RDR's solodel var riktigt jäkla bra. Multiplayern var ren skräp. GTA V är, för mig iaf, det näst sämsta 3D GTA dom släppt med en rätt jäkla kass solodel. Kan inte kommentera multiplayern.
Angående GTA V vill jag minnas att dom lovade att släppa singleplayer dlc så på så sätt så "bajsade" dom på konsumenterna.
Men nog fan måste jag hålla med om att det content man fick för pengarna var värt summan.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

RDR's solodel var riktigt jäkla bra. Multiplayern var ren skräp. GTA V är, för mig iaf, det näst sämsta 3D GTA dom släppt med en rätt jäkla kass solodel. Kan inte kommentera multiplayern.
Angående GTA V vill jag minnas att dom lovade att släppa singleplayer dlc så på så sätt så "bajsade" dom på konsumenterna.
Men nog fan måste jag hålla med om att det content man fick för pengarna var värt summan.

Finns inte så många GTA i 3D...vilket är det sämsta då?

123
Skriv svar