Crysis 2 - se de första ingame-bilderna

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Ser ungefär lika tråkigt ut som föregångarna... VI BLIR ATACKERADE AV ALIENS... HJÄÄÄLP! Vad ovanligt... Det slutade vara roligt i Doom typ...

Håller med där. Hoppas det kommer demo så man får testa grafikmotorn och panga lite kort i new york.

Medlem

ser inte specielt snyggt ut.......ser ut som samma gammla grafik som vi har haft i 2 år nu... sigh

Snyggt, men jag gillar inte när de pillar på infon ang. hälsa och vapen, precis som F.E.A.R. det stör mer än vad det är snyggt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första spelet var snyggt, men väldigt tråkigt.
Får hoppas Chrysis 2 blir kul att spela som omväxling, då kanske jag testar det på konsol också. Annars kan man spela på PC och bara njuta av grafiken även om spelet suger

Medlem

Saken är att jag betalar mer för enbart mitt grafikkort än vad en hel jävla konsoll kostar, inte konstigt att dom får ut skitgrafik då också.

Medlem

Grafiken är ju inte det viktigaste som finns, själv så värderar jag handling mer och storyn skrivs ju av Richard Morgan som är en mästare på intrig.

Medlem

Verkar intressant men för min del blir det PS3 versionen för jag har varken pengar eller ork att uppgradera/skaffa ny PC.

Medlem

Ser ut att vara exakt samma grafik nästan som Crysis? :/

Gen
Medlem

Smaskens! Gillade ettan och Warhead.

Medlem

För att det ska bli en nästa generation nya konsoler måste själva spelutvecklandet först bli en billigare process. Det är redan alldeles för dyrt att utveckla spel som det är med all den teknik som finns.

Rent tekniskt eller grafiskt tror inte jag att det skulle vara helt omöjligt att börja utveckla spel för nästa generation redan nu i dagsläget. Det är mer pengarna det kostar att utveckla spelen som bromsar. För det är extremt dyrt som det är.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser ut att komma från konsolversionerna i mitt tycke. Texturerna ser lite lågupplösta ut för att komma från en monsterdator med CryEngine 3. I alla fall på marken. Vi får väl se, själv kommer jag skaffa detta spelet dag 1.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

blir väl en uppgradering av datorn runt crysis 2's release datum hehe

Medlem

http://www.fz.se/bildcache/0/06oezlkih28jsgvcbd3m1np7txya54rf...

Varför är skruvarna längst ner på vapnet så low-res och suddiga? For shame Crytek, for shame!! Det är säkert konsollernas fel...

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

http://www.fz.se/bildcache/0/06oezlkih28jsgvcbd3m1np7txya54rf...

Varför är skruvarna längst ner på vapnet så low-res och suddiga? For shame Crytek, for shame!! Det är säkert konsollernas fel...

Håller halvt med, man kan hoppas att det är konsol-versionen. Annars kanske Crytec lärt sig att de ska släppa spel som iaf 5% av marknaden kan spela utan hårdvaruuppgradering? XD
Crysis ska vara oseriöst snyggt, om man har nog bra dator, det får ni inte börja tumma på bara pga förra spelets maxade grafik och eventuell Good will.

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

http://www.fz.se/bildcache/0/06oezlkih28jsgvcbd3m1np7txya54rf...

Varför är skruvarna längst ner på vapnet så low-res och suddiga? For shame Crytek, for shame!! Det är säkert konsollernas fel...

Dessa bilder är från konsol-versionen. Konsolers enda nackdel är att dom inte klarar lika höga upplösningar på texturer som en modern PC pga liten mängd VRAM.

Så här kommer det att se ut på PC

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av GeckoYamori:

http://www.fz.se/bildcache/0/06oezlkih28jsgvcbd3m1np7txya54rf...

Varför är skruvarna längst ner på vapnet så low-res och suddiga? For shame Crytek, for shame!! Det är säkert konsollernas fel...

Dessa bilder är från konsol-versionen. Konsolers enda nackdel är att dom inte klarar lika höga upplösningar på texturer som en modern PC pga liten mängd VRAM.

Så här kommer det att se ut på PC
http://www.rockpapershotgun.com/images/09/oct/cryen3.jpg

Menar du på fullaste allvar att du tror att den enda nackdelen med konsoler är den obskyra mängden vram? Isåfall kan jag berätta för dig att det är bra mycket mer saker som gör att dagens konsoler har mycket sämre prestanda.

Grafikkorten är helt enkelt extremt mycket klenare på konsolerna och det har inget att göra med hur mycket vram de har.

Sen så sätter mängden vram en ytterliggare stor begränsning, men det är långt ifrån den enda nackdelen som sagt.

Medlem
Skrivet av qwazi:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av GeckoYamori:

http://www.fz.se/bildcache/0/06oezlkih28jsgvcbd3m1np7txya54rf...

Varför är skruvarna längst ner på vapnet så low-res och suddiga? For shame Crytek, for shame!! Det är säkert konsollernas fel...

Dessa bilder är från konsol-versionen. Konsolers enda nackdel är att dom inte klarar lika höga upplösningar på texturer som en modern PC pga liten mängd VRAM.

Så här kommer det att se ut på PC
http://www.rockpapershotgun.com/images/09/oct/cryen3.jpg

Menar du på fullaste allvar att du tror att den enda nackdelen med konsoler är den obskyra mängden vram? Isåfall kan jag berätta för dig att det är bra mycket mer saker som gör att dagens konsoler har mycket sämre prestanda.

Grafikkorten är helt enkelt extremt mycket klenare på konsolerna och det har inget att göra med hur mycket vram de har.

Sen så sätter mängden vram en ytterliggare stor begränsning, men det är långt ifrån den enda nackdelen som sagt.

VRAM är den största nackdelen kan man ska säga då. Men dagens konsoler klarar av det mesta som en PC klarar av, dom klarar av samma effekter och har utomordentlig fysik tack vare bättre CPUer.

Kollar man på denna bild så ser man att bisterna ligger i texturerna, och inte i något annat.

Den största skillnaden mellan PC och konsoler är att spel på konsol går att optimera SÅ mycket bättre. Du skulle aldrig kunna lira spel som God of War 3 med den grafiken i 1080p på en PC med samma specs. En PC klarar inte ens av att emulera PS2 spel särskilt bra. Så det går inte att jämföra hårdvara mellan PC och konsol.

När Crysis släpptes sa alla att denna grafik va omöjlig på en konsol, och nu har Crytek visat att den är möjlig, fast med något lägre texturer och kortare view distance, men alla mysiga effekter som gjorde Crysis så speciellt finns kvar i konsol-versionerna.

Medlem

Inte imponerad för 5 öre!

Sen man blev röfknûllad av första crysis så är jag mkt skeptiskt att dem skall få den här skiten att funka.

Dem flesta av er kommer lipa trots att ni har pyntat 20 laxar för en ny prolle, mobbo, minne och graffe!

Ni kan lika gärna elda upp era pengar, ungefär lika stimulerande.

Nej PC är att lura folk till att uppgradera och ruinera sig stup i kvarten.

Tacka vet jag konsoller, dem ger inte sken av att vara något det inte är.

PC = 0
Konsoller = 100


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Ja, för ett nischspel med systemkrav långt över medelvärdet representerar ju PC marknaden i helhet, såklart.

Medlem

Shit vilken snygg HUD! Och Baloba dom håller vid vad dom säger... Jag har arbetat i både Crysis motorn och Crysis Warhead motorn samt lirat båda spelen och crysis warhead har mycket snyggare grafik men det flyter också på mycket bättre. Så det Crytek säger är inte bullshit... OCH! Jag har kontakt med en 3d modellerare på företaget och han säger att det stämmer.

Btw, ni som whinar på att spelet har ett systemkrav som är långt över medelvärdet kan ju ta och skaffa sig en bättre dator... Grafiken och tekniken i datorvärlden förbättras sjukt snabbt så lev i nuet och skaffa moderna datorer som klarar dagens spel och sluta whina ;P

Medlem

Lite ledsen blir man allt på folk - Crysis har fått alldeles för mycket oförtjänt kritik. Ja, visst var storyn lite tunn, men inte måste ett spel ha en story i världsklass för att kunna kallas för ett riktigt bra spel?

"Ser ungefär lika tråkigt ut som föregångarna... VI BLIR ATACKERADE AV ALIENS... HJÄÄÄLP! Vad ovanligt... "

Som... Half-Life och Half-Life 2 alltså? Fördumma inte för fördummandets skull. Storyn i Crysis var tillräcklig för att kunna bära en _jävligt_ bra actiondängare framåt. Nej, man blir inte tårögd när man spelar Crysis. Man slår inte nävarna i bordet i ren förtvivlan när allt går åt helvete. Vad man däremot gör är att småle när man oskadliggör en armébas utan att synas på radarn. Man skrattar lite förnöjt när man skjuter sönder däcket på en jeep så den kör över 6 av sina egna som avancerar mot ens position. Jag hade mycket roligt i Crysis utan att behöva förlita mig på världens bästa storyline. Jag kunde ha roligt ändå. Jag var en explosiv och skoningslös Ragnarök för Koreanerna och jag gillade det.

Crysis var och är ett förplåtat snyggt spel. Det var trögt som sirap för de som envisades med Very High på sin gamla HP-maskin, men entusiaster med datorer som klarade av spelet var och är Crysis något unikt. Man har inte riktigt spelet Crysis innan man spelat det med inställningarna uppdragna på en stor skärm. Tyvärr led CryEngine 2 av optimeringsproblem. Det fanns inget ordentligt multithread-stöd (något som säkerligen kan beskyllas på Dx9) och i jämförelse med exempelvis Assassin's Creed som gör betydligt fler beräkningar per sekund (massvis med AI t.ex.) hade Crysis en bit kvar på vägen när det kom till just optimering. Dock ej att glömma är att Crysis, trots allt, klämde in så gott som alla grafiska effekter som finns att tillgå - något inget annat spel gjort.

Nog om Crysis.

Hur någon kan tycka sig göra en bedömning på hur spelet ska se ut enbart med hjälp av de väldigt begränsade skärmdumpar och teasers som släppts hittills är för mig oförståeligt. Spelet kommer uppenbarligen att se bra ut (det är Crytek som pillat med världens mest kompetenta grafikmotor). Kommer det att se bra ut på konsoller? Troligtvis - att skala ner grafik är inte så svårt och PS3/Xbox360-spelare har långt ifrån samma krav som PC-spelare har av förståeliga skäl. Hårdvaran på xbox och ps3 är begränsad - i bästa fall. Brist på RAM och VRAM gör högupplösta texturer till en omöjlighet. Beräkningskraften är så begränsad att fysik inte får mycket uppmärksamhet. Det går inte att ha hur många objekt i luften som ska beräknas individuellt när man inte har hårdvara som kan backa upp det.

Crysis 2 på konsoll kommer att vara snyggt, men det kommer inte att nå upp till knäna på PC-versionen när hundarna släpps loss.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Mahone:

...
Den största skillnaden mellan PC och konsoler är att spel på konsol går att optimera SÅ mycket bättre. Du skulle aldrig kunna lira spel som God of War 3 med den grafiken i 1080p på en PC med samma specs.
...

Där föll ditt inlägg. konsollernas problem är just att PC kan ha moderna specs medan konsollerna sitter fast i forntiden med gammal hårdvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fy fan vad jag bli glad . crysis är det bästa spelet jag vet . jag har köp alla crysis.
filmen är så fan bäst. man varför gör de till xbox360 och ps3 när den ska bara vara på pc

12
Skriv svar