Quiz - Hur mycket Rockstar är du?

Robot
Quiz - Hur mycket Rockstar är du?

Rockstar må vara mest kända för GTA och Red Dead Redemption men de har ju genom åren gjort allt från pingis till racingspel.

#quiz, #red-dead-redemption-2, #rockstar


Medlem

5/10 - men jag kunde egentligen bara en sak - hur många Lemmingsar det fanns... inget större fan av våldsspel (okej, Lemmings var inte direkt våldsbefriat - men det var ju gulligt våld...).

MEG
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är luftgitarr när ingen ser

Som vanligt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är solglasögon inomhus en molning dag.

Där ser man!

Medlem

3/10!
Din Rockstar-nivå är luftgitarr när ingen ser

Besviken på mig själv :/


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Frilansare

8/10, hade fel på GTA IV-staden och Manhunt-staden

Testpilot

6/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är Queen-kareoke på firmafesten

Elak Lemmings-fråga!

Medlem

8/10! Kul quiz, doods!

Inaktiv

6/10

Bättre än jag trodde. Hade ingen koll på att Lemmings var Rockstar. Har en signerad pärlplattelemming hemma med någon av Lemmings skapares autograf. Kan inte tyda vad det står riktigt men.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gick in med inställningen "Får jag fler än 1 rätt så är jag nöjd!".

4/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är Queen-kareoke på firmafesten

Yaay!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

8/10, helt klart bättre än jag trodde

Skribent

Äh, det är ju nått fel på quizen. Fick bara 3/10. Jag tänkte ju rätt svar men råkade klicka lite fel.

Fragtjuv

"Din Rockstar-nivå är Queen-kareoke på firmafesten". Oj..det känns tufft. Folk som tar sig an Queen på firmafester är ju värsta sorten :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Å herregud, aldrig tänkt på att Lemmings var ett Rockstarspel. Jag som spelade det så mycket.

Medlem

Sjöng faktiskt Queen en gång på en firmafest dock efter 16cl whiskey till avecen.

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är luftgitarr när ingen ser.
Pinsamt! Gömmer det sig ett Millencolin-fan i Calle förresten?

Fragtjuv
Skrivet av delli:

Sjöng faktiskt Queen en gång på en firmafest dock efter 16cl whiskey till avecen.

Ja. Jag har gjort samma sak själv :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

6/10 men kunde bara en När kommer nästa RDR2-trailer för övrigt? Var ju en månad sen förra...

Medlem

6/10


signatur

Meep!

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är solglasögon inomhus en molning dag.

Trodde jag skulle kunna bättre...


signatur

autograph

Medlem

Två av tio. Känner mig nätt och jämt förtjänt av luftgitarren.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är Queen-kareoke på firmafesten

Saatana perkele...!!!...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

0/10 Korrekta svar!
Din Rockstar-nivå är luftgitarr när ingen ser

Känns inte som att det är mitt företag...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

2 av 10 och då har jag ändå spelat alla deras spel typ xD

KoP
Medlem

7/10. Helt o.k.

Medlem

2 rätt yey!! Trodde faktiskt att det var Psygnosis som låg bakom lemmings....

Medlem

5/10. Det började ju så bra, 3 rätt på 3 första (rena chansningar! ), sedan käpprätt mot Lemmingsstupet!

Medlem
Skrivet av delli:

Sjöng faktiskt Queen en gång på en firmafest dock efter 16cl whiskey till avecen.

16 cl?
Då var det ju inte whiskyn som var Avec utan kaffet.....

Medlem

9/10 - Enda jag hade fel på var Max Payne 3-frågan. Minns inte att det vart sååå försenat.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

2 rätt yey!! Trodde faktiskt att det var Psygnosis som låg bakom lemmings....

Trodde jag också!
Men:
"Lemmings är ett datorspel utvecklat av DMA Design och distribuerat av bland andra Psygnosis."
https://en.wikipedia.org/wiki/Lemmings_(video_game)


signatur

autograph

12
Skriv svar