Telltale Games stänger ner

Medlem

Trist, ville ha tales of the borderlands s2..

Inaktiv

Synd, har gillat en stor del av deras spel. Fast å andra sidan har kvalitén på spelen senaste åren sjunkit och jag blev inte alls förvånad att dom går så dåligt.

Medlem

Låter som någon (VDn?) spenderat för mycket pengar på strippor och kokain


signatur

PSN: MrOakenborn

Geeks Gaming

Oerhört tråkigt då man faktiskt lyckats producera några riktigt bra serier.
Jag är dock inte förvånad (som många andra), då man har tagit en framgångsformel och kört lite copy/paste i oändlighet. På så sätt är det inte konstigt att deras senare produkter sålt dåligt.
Hade man hållt fokusen till det man var riktigt bra på istället för att försöka trycka ut nytt content varannan dag (känns det som) så hade man nog lyckats bättre.
Här är ett bra exempel på att en bra licens inte garanterar en bra produkt!

Skrivet av schmuttah:

Om man i princip släpper likadana spel nu som för 6-7 år sedan får man skylla sig själv. Bra storytelling men värdelös gameplay får sina konsekvenser.

Exakt! Det var lite nyhetens behag i 2-3 spel med den annorlunda stilen och väl berättade historier.

Fast sen började jag känna att det i princip var bättre att bara titta på en YouTube version av innehållet, då "gameplay" i "spelen" var så minimalistiskt att det kändes som att titta på film där man samtidigt av någon anledning hela tiden var tvungen att sitta och småpeta på fjärrkontrollen.

Dom kanske kan få anställning hos Netflix istället, för att göra datorgenererad tecknad film. Det känns ändå som det är vad dom sysslat med i stort sett hela tiden.

Medlem

Vafan, jag som var så jävla pepp på Wolf Among Us 2. Resten av spelen har jag inte brytt mig så mycket om iofs vilket kanske många andra inte heller gjorde då.

Medlem

Spelade ETT Sam and Max, intressant stil men grafiktekniskt 4/10 .
Samma visa fortfarande (såg jag efter lite sök), saknar inte episodfjantarna.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

wtf hände där????


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tråkigt att höra. Inte köpt andra säsongen utav Batman ännu men första säsongen till det var riktigt bra. Men samtidigt förstår jag varför det hände, ingen utveckling i deras spel sedan TWD säsong 1 och sedan kom Life is Strange och gjorde ett bättre Telltale spel än vad Telltale själva kunde göra.

Medlem

Tråkigt hade velat se the wolf among us 2

Medlem

Jag är tyvärr inte förvånad. Var med och gillade vissa av spelen i början men sen kändes det som det blev mycket av samma.

Medlem

Det verkar ha varit väldigt rörigt. Twitter är fullt av anställda som fått gå på dagen och ingen a-kassa etc. De rekryterade veckan innan de stängde ner, någon flyttade tvärs över USA.

Medlem
Skrivet av KoP:

Planen var att skrota deras gamla motor (Telltale Tool) och gå över till Unity.

Ah så var det. Tack så mycket. Synd att de inte fick chansen att visa vad Unity kunde göra för deras framtida spel.

eld
Medlem

Riktigt vidrig studio, synd om de anställda.

Inget avgångsvederlag och många berättelser om konstant crunch.

Moderator | Testpilot

Nu ska man ju ta det här med en nypa salt men verkar som att det finns chans inte ens Walking Dead blir klart som vissa av er nämnt innan.

https://gamefragger.com/multiplatform/action/the_walking_dead...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Ingen förlust. Jag spelade deras Game of thrones, kan vara det sämsta jag spelat någonsin. Ångrar det köpet så mycket så jag nästan vill ta livet av mig.

Nej men för att vara seriös så gör dom jävligt dåliga spel, förstår att dom går i konkurs.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Inte konstigt med tanke på vilken tidslinje av mediokra produkter de har lanserat..

Medlem

Tycker den här historien stinker av girig företagskultur som går före spelarnas och de anställdas kärlek till spel. Bara att de nämner aktieägarna i det där meddelandet tycker jag visar på bristande respekt.

De har gjort precis allt fel, de förstörde idén med säsong/episodformatet för spelmediet genom att lansera nya projekt så fort de gamla börjat tappa fart. Och anledningen till att de tappade fart var antagligen att folk inte orkade med de långa väntetiderna mellan släppen.

Det är min lite förenklade analys av det hela, jag har själv undvikit att köpa deras titlar då jag hellre köper det kompletta paketet när allt är släppt, och sedan glömmer man bort det helt enkelt. Tröttnade att vänta på Left for Dead för flera år sedan, och då gillade jag ändå spelen.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu ska man ju ta det här med en nypa salt men verkar som att det finns chans inte ens Walking Dead blir klart som vissa av er nämnt innan.

https://gamefragger.com/multiplatform/action/the_walking_dead...

Väldigt tråkigt. Men samtidigt, om man nu sparkat så många hur blir de återstående episoderna?

Medlem

Tales from the Borderlands var en storfavorit för mig, och The Walking Dead kändes som något extremt nytt och häftigt när det kom.

Det känns som det alltid pratades om Telltales spel men som försäljningsstatistiken visar så var det inte många som faktiskt köpte dem. Jag tror som många av er andra att det var för lite smör på för mycket bröd. Istället för att göra fortsättningar på deras omtyckta spel så försökte de göra 100 nya, av vilka typ 5 sett dagens ljus.

Väldigt tråkigt att höra då jag gärna spelat vidare på The Wolf Among Us och Borderlands.

Medlem

Det här kom som en blixt från klar himmel. Väldigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja tyvärr verkar det luta åt det hållet. Stackars de som köpt season pass. Och stackars oss alla som inte får veta hur det slutar.

Jag väntade på att hela säsongen skulle släppas innan köp. Tur man gjorde det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Devan:

Man tycker ju de borde lära sig innan de konkar?

https://media.giphy.com/media/dCdGHgF7yFHFK/200.gif

Om folk inte vill ha episod formatet och slutar köpa deras spel borde de ju fatta och ändra sig tycker man, personligen är jag emot det formatet och köper inte ett enda spel av samma anledning.
Jag älskar Netflix där de släpper varje säsong samtidigt, så man kan välja själv när man vill titta på varje episod, samma med hela spel, jag har skippat att köpa hitman, the council och alla tentale spel just för att de varit episodiska, hade säkert gillat många av dem om de hade gjort färdigt hela spelet först och sen släppt det.

Känns som många känner likadant då försäljningen gått som det gått.

Håller med. Gillade episodbaserat från början, men inser att jag ändå väntar tills hela säsongen är klar innan jag köper - precis som jag gör med serier. Dumt format

Medlem

Kan någon förklara hur deras episodformat fungerar för mig som aldrig har spelat något av deras spel? Fick man bara början av varje spel out of the box, och resten av storyn utportionerad senare? Kostade det? Om jag köper något av de gamla spelen idag, får jag hela alltet då? (Är sugen på TWD, men har inte vågar köpa pga. att jag inte begriper formatet)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Kan någon förklara hur deras episodformat fungerar för mig som aldrig har spelat något av deras spel? Fick man bara början av varje spel out of the box, och resten av storyn utportionerad senare? Kostade det? Om jag köper något av de gamla spelen idag, får jag hela alltet då? (Är sugen på TWD, men har inte vågar köpa pga. att jag inte begriper formatet)

Vanligtvis var säsongerna uppdelade i 5 delar.
Där det kunde ta upp till ett helt år innan alla delar var klara.
Ville man ha hela säsongen av något spel kostade det runt 20-25 dollar/euro.

Jag personligen väntade alltid tills hela säsongen var avklarad innan man köpte det.
Det är inte jättekul att behöva vänta månader för att få nästa del.

Förvånar mig inte alls att de konkar.
Fastnade för Walking dead s1 o 2, Borderlands och Wolf among us. Resten är rent utsagt skit.
Bra sömnmedicin iaf

Medlem

Oj vilken nyhet man vaknade upp till då. Dags o plocka upp hakan från golvet snart..

Skrivet av jehuty:

THQ Nordic köper upp rättigheterna och släpper nya säsonger. Ingen fara gamers

Först kommer de släppa en remaster på varje titel/säsong.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

250 anställda? kosta ju lite att driva runt

sinnessjukt

https://www.youtube.com/watch?v=Fb41ca-CH58


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Alltså, vafan........ Sämsta spelnyheten på väldigt, väldigt länge.

ELF
Medlem

Gissar att de slänger ihop säsong 3 och avslutar det där istället. Har köpt säsong 1+2 och har väntat på att resten ska släppas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Synd om dom anställda. Tycker själv inte att något telltale spel varit roligt.

123
Skriv svar