Se Dice prata om lärdomarna från den öppna BFV-betan

Robot
Se Dice prata om lärdomarna från den öppna BFV-betan

Stridsvagnar, visibilitet och mycket annat i ett 24 minuter långt klipp.

#battlefield-v, #dice, #ea


Medlem

Snacka om att de kört BF serien i bottnen. Minns när man var super exalterad över en allt närmande release av det senaste BF spelet medan nu finns det inte ens på radarn. Tror detta kommer bli en stor flopp

Medlem

*skadeglädjeskrattar*


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag och ett helt gäng med polare blev riktigt sugna efter betan för första gången på länge med ett BF-spel. Spelet flöt på förvånansvärt bra på min gtx970, gunplayn var skön och gillar attrition systemet. Lär nog vänta en månad och se om de lyckas med dessa tweaks och sen köp.

Medlem

Det här kommer bli bra. Gillade betan och känns som dom tweakar åt rätt håll.
Det enda som jag är lite skeptisk till just nu är vapenuppgraderingarna.

Medlem
Skrivet av Cane:

Snacka om att de kört BF serien i bottnen. Minns när man var super exalterad över en allt närmande release av det senaste BF spelet medan nu finns det inte ens på radarn. Tror detta kommer bli en stor flopp

Samma här, och ändå är det min favoritsetting, WW2

Medlem

Har dom lärt sig att inte censurera 'white man'? Nollor.

Medlem
Skrivet av Cane:

Snacka om att de kört BF serien i bottnen. Minns när man var super exalterad över en allt närmande release av det senaste BF spelet medan nu finns det inte ens på radarn. Tror detta kommer bli en stor flopp

Kört BF i botten? BF1 lirade jag bara betan men fick ingen känsla alls för det spelet. Lirade BFV och tyckte det var riktigt najs. Det satsar ju som fan på teamplay och mer hardcore utan massa Doritos som har förpestat spelen sen BF3.
Det enda som oroar mig nu är uppgraderingssystemet för vapen som jag inte gillar.

Bryr mig inte en sekund om kvinnor i spelet och de har ju dragit ner på de mest extrema skinsen som visades upp. Tror inte det kommer floppa alls.

Geeks Gaming
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kört BF i botten? BF1 lirade jag bara betan men fick ingen känsla alls för det spelet. Lirade BFV och tyckte det var riktigt najs. Det satsar ju som fan på teamplay och mer hardcore utan massa Doritos som har förpestat spelen sen BF3.
Det enda som oroar mig nu är uppgraderingssystemet för vapen som jag inte gillar.

Bryr mig inte en sekund om kvinnor i spelet och de har ju dragit ner på de mest extrema skinsen som visades upp. Tror inte det kommer floppa alls.

Håller med. Körde bfv betan mer än vad jag kört bf1. Tyckte bf1 sakna all känsla och överlag dålig gameplay med dåliga gameplay features *host* elite classes *host* Dreadnaughts *host* sniper sweet spot.

Känns som allt dom prata om i devbloggen va bra. Sakna bara dock att dom skulle fixa ui vilket är de jag störde mig på mest och har gjort de sedan Battlefront 1

Medlem

när kan man köra det igen om man köper nu =)?


signatur

//monster

Medlem
Avstängd

Too little, too late. BFV är dödfött.

Medlem

Funka det inte pressa på PK spel på folket, skumt!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Håller med. Körde bfv betan mer än vad jag kört bf1. Tyckte bf1 sakna all känsla och överlag dålig gameplay med dåliga gameplay features *host* elite classes *host* Dreadnaughts *host* sniper sweet spot.

Känns som allt dom prata om i devbloggen va bra. Sakna bara dock att dom skulle fixa ui vilket är de jag störde mig på mest och har gjort de sedan Battlefront 1

Ja dom punkterna i BF1 du tog upp där retade gallfebern på mig. Hade inget existensberättigande överhuvudtaget.
Tycker generellt Dice har varit lite för snipervänliga och att det har blivit värre med varje spel sedan BF3.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Nathalie Ek måste vara världens sämsta UX designer med tanke på hur dåligt interfacet är i BF1 och BFV.

Medlem

Det lustiga är ju hur folk verkar ta felen som EA och DICE gör med BFV personligt.

Medlem

Blir nog inget köp vid lansering i alla fall. Kanske på nån rea nån gång.
Tyckte inte det var särskilt roligt.

Och deras sätt att hantera kritiken har ju inte gjort saken bättre. Det tar emot att ge pengar till EA.

Medlem

Varje klass har vad, 3 vapen (undantag pistoler)?
Hela spelet känns så avskalat det jag körde betan (blev endast 1 match).
Gunplay osv var ju nice, men gav 0 mersmak.

Geeks Gaming
Skrivet av Ghan:

Varje klass har vad, 3 vapen (undantag pistoler)?
Hela spelet känns så avskalat det jag körde betan (blev endast 1 match).
Gunplay osv var ju nice, men gav 0 mersmak.

I betan ja. Men dom hade långt ifrån med allt.
Dom hade inte ens med alla stridsvagnar.
Plus all DLC kommer va gratis så dom lär lägga till mycket mer.

Medlem

Älskar att folk dömmer och knappt kört mer än en runda. Bfv går åt helt rätt håll och är den största förändringen gameplay-mässigt sedan innan bf3.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Älskar att folk dömmer och knappt kört mer än en runda. Bfv går åt helt rätt håll och är den största förändringen gameplay-mässigt sedan innan bf3.

Men du, jämför den här smörjan med bf2 som släpptes 2005 (!) och vart serien var på väg.
Visst, grafiskt har frostbite motorn gjort sitt, men spelmässigt? Det har ju stagnerat i varenda släpp sedan bfbc2.
Battlefield ska va Kul! Det ska kännas som ett storskaligt krig.
En commander är ett måste för att få det realistiskt.
Det dice gör nu för tiden är bara skit.
Tyvärr är det den bittra sanningen. Utvecklingen har gått käpprätt åt fel håll.
Antagligen lämnade de kreativa själarna dice nånstans runt 2010-2012, de som är kvar på företaget är inte av rätt kaliber helt enkelt

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Men du, jämför den här smörjan med bf2 som släpptes 2005 (!) och vart serien var på väg.
Visst, grafiskt har frostbite motorn gjort sitt, men spelmässigt? Det har ju stagnerat i varenda släpp sedan bfbc2.
Battlefield ska va Kul! Det ska kännas som ett storskaligt krig.
En commander är ett måste för att få det realistiskt.
Det dice gör nu för tiden är bara skit.
Tyvärr är det den bittra sanningen. Utvecklingen har gått käpprätt åt fel håll.
Antagligen lämnade de kreativa själarna dice nånstans runt 2010-2012, de som är kvar på företaget är inte av rätt kaliber helt enkelt

Det här är ju din personliga åsikt, som du givetvis får ha, men var bf2 verkligen så bra som alla kommer ihåg ?
Jag kan själv inte säga att bf2 var bättre eller sämre än bf3 så här på rak arm. Jag menar, jag hade hur kul som helst med bf2 när det begav sig och vet inte hur många hundra timmar jag plöjde ner i det spelet. Men jag har haft minst lika kul i bf3 och tycker personligen det är bättre än bf4 och bf1 ( är ju lite lättare att jämföra dem).
Spelar du fortfarande 2an ? Hur gör man lättast för att hitta servrar nuförtiden osv? Skulle vara kul att testa 2an igen, vetifan vart skivorna är bara
Men för övrigt känns det som att bfv är på väg åt rätt håll, gameplaymässigt

Geeks Gaming
Skrivet av Bawzan:

Det här är ju din personliga åsikt, som du givetvis får ha, men var bf2 verkligen så bra som alla kommer ihåg ?
Jag kan själv inte säga att bf2 var bättre eller sämre än bf3 så här på rak arm. Jag menar, jag hade hur kul som helst med bf2 när det begav sig och vet inte hur många hundra timmar jag plöjde ner i det spelet. Men jag har haft minst lika kul i bf3 och tycker personligen det är bättre än bf4 och bf1 ( är ju lite lättare att jämföra dem).
Spelar du fortfarande 2an ? Hur gör man lättast för att hitta servrar nuförtiden osv? Skulle vara kul att testa 2an igen, vetifan vart skivorna är bara
Men för övrigt känns det som att bfv är på väg åt rätt håll, gameplaymässigt

Är bf2 fortfarande kul? Extremt.
Är bf2 fortfarande bättre än dagens spel? Både ja och nej. Gameplay, feel och teamplay är fortfarande kung i BF2. Men saknar ju lite av dagens snabbhet och allmänna förbättringar.
Skulle lätte köpa en remake av bf2 i frostbite med lite förbättringar.
Går det att spela bf2 fortfarande? Jajamänsan https://www.bf2hub.com/home/ Kör nästan varje vecka och där är mycket folk som fortfarande kör de.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är bf2 fortfarande kul? Extremt.
Är bf2 fortfarande bättre än dagens spel? Både ja och nej. Gameplay, feel och teamplay är fortfarande kung i BF2. Men saknar ju lite av dagens snabbhet och allmänna förbättringar.
Skulle lätte köpa en remake av bf2 i frostbite med lite förbättringar.
Går det att spela bf2 fortfarande? Jajamänsan https://www.bf2hub.com/home/ Kör nästan varje vecka och där är mycket folk som fortfarande kör de.

Tack för svar! Får ta en titt på det ikväll. Har man nåt att göra till bfv kommer
Ska bli kul att se om det är lika bra som man kommer ihåg det

Medlem

Gillade betan skarpt, men har varit borta från BF ganska många år då jag inte spelat ordentligt sedan BF2.

Jag köpte BF1 med alla tillägg för 99:- dagen efter betan och har spelat ganska intentivt sedan dess. Hade helt klart mycket roligare i BFV och tror det kommer bli riktigt bra.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

@Bawzan: Är nyfiken att höra hur du upplevde BF2 nu efter så här många år? Man har ju kvar alla gamla minnen och det känns som att man lätt kan bli besviken att det inte är lika kul som förr.

Medlem
Skrivet av dodic:

@Bawzan: Är nyfiken att höra hur du upplevde BF2 nu efter så här många år? Man har ju kvar alla gamla minnen och det känns som att man lätt kan bli besviken att det inte är lika kul som förr.

Kan komma med en rapport när jag spelat bf2 igen :). Bara jag som ska få tummen ur och installera allt.
Men kollade en gameplayfilm på youtube och kan inte säga att jag fylldes med en enorm längtan efter att testa bf2 igen. Men ska absolut ge det en chans

Medlem
Skrivet av dodic:

@Bawzan: Är nyfiken att höra hur du upplevde BF2 nu efter så här många år? Man har ju kvar alla gamla minnen och det känns som att man lätt kan bli besviken att det inte är lika kul som förr.

Nu har jag spelat bf2 (igen) i några timmar =). Ja, vad ska man säga. det var ju inte alls som jag mindes det, kan man ju lugnt säga.
och måste nog säga att jag blev lite besviken. Trodde nog jag skulle få en mer nostalgisk känsla när jag spelade bf2 igen, men störde mig mest på massa saker. Granatspammen va en av det allvarligare sakerna, som är direkt spelförstörande. men finns servrar som förbjuder alla explosives. Hittade inga bra dock, men inte orkat leta överdrivet mycket.
Får kanske ge det några timmar till för att det ska får en rättvis chans

1
Skriv svar