Fråga Tomas allt om: Red Dead Redemption 2

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

Kan hästekipagen flyga upp i luften som raketer?

Ja, om du orkestrerar det väl. I spelet går det inte. Vad tror du detta är för oseriöst skräp - ett spel eller?!


signatur
Medlem

Kan jag plundra och bränna byar?
Närå men, hur fungerar vapensystemet. Känns det skönt att endast bära 2 st i en realistisk manér eller blir det omständigt att ha hästen som en slags inventory?
Fick du se en anblick över hur kartan ser ut?

I o med att man är med i ett banditgäng, bör man ju i nån mån alltid vara "outlaw", det vill säga kriminell, hur påverkar det honor-systemet och omvärldens reaktion så att säga. Blir man betraktad som nått kriminellt avskum oavsett? Förstår ju man kan imponera på enskilda beroende på ens handlingar. Men om man kidnappar, mördar och rånar banker bör ju civilbefolkningen möta en med en slags rädsla och avsky alldeles oavsett tänker jag.. Ha ha. "Folk älskar dig för att du inte avrättar gisslan liksom"

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, om du orkestrerar det väl. I spelet går det inte. Vad tror du detta är för oseriöst skräp - ett spel eller?!

Jag tycker du har en väldigt tråkig underton.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av zumo:

Kan jag plundra och bränna byar?
Närå men, hur fungerar vapensystemet. Känns det skönt att endast bära 2 st i en realistisk manér eller blir det omständigt att ha hästen som en slags inventory?
Fick du se en anblick över hur kartan ser ut?

I o med att man är med i ett banditgäng, bör man ju i nån mån alltid vara "outlaw", det vill säga kriminell, hur påverkar det honor-systemet och omvärldens reaktion så att säga. Blir man betraktad som nått kriminellt avskum oavsett? Förstår ju man kan imponera på enskilda beroende på ens handlingar. Men om man kidnappar, mördar och rånar banker bör ju civilbefolkningen möta en med en slags rädsla och avsky alldeles oavsett tänker jag.. Ha ha. "Folk älskar dig för att du inte avrättar gisslan liksom"

Hann inte kolla in vapensystemet i någon större usträckning tyvärr. Inventory finns hursomhelst på hästen i form av sadelväskorna. Du själv kan bara bära ett begränsat antal vapen, typ revolver, gevär och kastkniv. Om jag ska spekulera så skulle jag säga att det kommer fungera som så att man hittar sina favoriter och använder dem. Kartan slängde jag ett öga på, inte mer än så.

Kriminell är man ju, men om man inte skyltar med det så lär folk inte fly så fort man närmar sig. Proffsskurk kontra galning, så att säga.


signatur
Medlem

Hur fungerar hopp/klättring systemet, mer som i GTA V eller mer som förra Red Dead Redemption?

Redaktör

@FZGA_MER: jag höll mig på marken.


signatur
12
Skriv svar