Vi har en dejt med Fallout 76 - vad vill du veta?

Robot
Vi har en dejt med Fallout 76 - vad vill du veta?

Inom kort ska vi få bekanta oss med Fallout 76 för första gången, vad är du nyfiken på?

#fallout-76


Medlem

Hur mkt av spelet går det att köra ensam, för någon som gillar postapokalyps men inte vill spela med andra spelare?

Yes! Fråga på!

Medlem

Det skulle vara rikligt med MicroTransaktioner om jag förstått rätt?
Är det via Creation Club eller hur kommer det se ut?

Medlem

1. Kommer power armors ligga strösslade överallt så att alla kommer springa runt med dem efter en halvtimme, eller kommer man faktiskt få jobba och kämpa med att få ihop en power armor såsom i de gamla spelen? (Fallout 1&2)
2. Kommer det finnas någon form av fordon i spelet?
3. Kommer man kunna äga ett eget valv?

Medlem

Skulle vilja veta när Fallout 5 kommer.

Gen
Medlem

¤ Finns det någon form av skydd mot gankers?
¤ Hur många gånger kan ett gäng övergearade personer döda en innan det räknas som griefing?
¤ Finns det någon form av fristad där man kan pusta ut en stund eller kan man bli mördad absolut överallt?
¤ Kan man byta "server" om gankingen aldrig tar slut?
¤ Finns det någon form av report system mot fuskare som gankar en över halva kartan eller är oövervinnliga osv?
¤ Stämde det att det inte finns några NPCer mao ingen ekonomi i spelet?

Geeks Gaming

Hur funkar servrar?
Går de att serverhoppa?
Kan man vara mer än 4 spelare som vill spela med varandra på samma server eller mot varandra?
Kommer det gå att hosta egna servrar nu eller i framtiden?

Medlem

Fråga när elder scrolls 6 kommer.

Medlem

Allt om klaner och co-op/mp. Är man 4 som max i en grupp. Hur delas loot upp. Och hur fungerar perks?

Medlem

Fråga 1: jag och min fästmö vill spela med varandra men hennes dator är för dålig. Jobbar ni på att få cross-platform?

Fråga 2: Vad är systemkraven för fallout 76?

Fråga 3: Varför har ni gjort valet att man kan se alla spelare på kartan?

Fråga 4: Har ni planer på att förstora kartan ännu mer med DLC?

Medlem

Det jag vill veta är hur de undviker att upplevelsen, och framförallt storyn blir meningslös. Det som gjorde äventyret fantastiskt i Skyrim var att berättelsen var personlig och att världen kändes levande. Ett problem som Fallout 4 hade var att storyn blev ointressant och att mekaniken med byar som behövde hjälp blev lite som den irriterande kusinen i GTA4 = något som gjorde helheten mer och mer meningslös.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Allt om kampanjen tack.

Medlem

Har dem bytt grafikmotor och om nej, ska dem byta till då det riktiga Falloutspelet kommer?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Varför fick vi inte Fallout 5 med co-op istället för det här? Är spelet något annat än en tom karta med minute-men liknande quests? "sping dit och döda". rince-repeat?

Medlem

Vilka förändringar har de gjort med motorn jämfört med Fallout 4? Finns det planer på att byta ut motorn?

Medlem
Skrivet av Gen:

¤ Finns det någon form av skydd mot gankers?
¤ Hur många gånger kan ett gäng övergearade personer döda en innan det räknas som griefing?
¤ Finns det någon form av fristad där man kan pusta ut en stund eller kan man bli mördad absolut överallt?
¤ Kan man byta "server" om gankingen aldrig tar slut?
¤ Finns det någon form av report system mot fuskare som gankar en över halva kartan eller är oövervinnliga osv?
¤ Stämde det att det inte finns några NPCer mao ingen ekonomi i spelet?

Alla dessa frågor har ju typ redan besvarats i intervjuer med bethesta

Fragtjuv

Hur kommer spelet att påverka serien i stort. Det har sagts att Fallout 76 ska leva i flera år. Är det slutet för fler spel i huvudserien!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Hur kommer spelet att påverka serien i stort. Det har sagts att Fallout 76 ska leva i flera år. Är det slutet för fler spel i huvudserien!

Dom kommer troligen säga "Såklart inte!, vi älskar singleplayer!"
Kommer bli samma soppa som med Elder Scrolls ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag vill veta vad deras konkreta önskan är med att införa multiplayer och slopa mycket av rollspelandet i deras vision av denna sandlåda. Jag har följt och läst det mesta dom har haft att säga om spelet och tycker mycket är motsägelsefullt när det gäller framförallt PvP.

Ser det typ såhär när ett "+" är för att skapa pvp situationer och "-" för att motverka det:

- Enorm värld (4x större fallout 4)
- Bara 24 spelare i denna
+ Alla syns på kartan
+ Inga människor förutom andra spelare
- Tar mycket mindre skada om man inte skjuter tillbaka
+ Kan ta all "scrap" från döda motståndare
- Får ingen belöning och straffas hårt för att döda någon som inte skjuter tillbaka

Samtidigt snackar dom om att dom ersätter NPC'er med andra spelar som ska skapa intriger och historier som NPCs aldrig skulle kunna göra. Det hela rimmar inte med mig alls.

Så vad är det dom vill egentligen? Är det först och främst ett co-op PvE spel med möjlighet till ömsesidig PvP? Vad är det meningen att man ska göra tillsammans?

Och främst vill jag veta hur det faktiskt spelas konkret, oavsett deras vision.

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

Yes! Fråga på!

Då jag är helt ointresserad av denna multiplayer soppa så frågar jag om ditt namn som måste vara bland de coolaste i universum. Vart kommer det ifrån? Eller ska jag ta mig i kragen o byta tråd?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

En del frågor redan ställda, men oavsett:

1. Hur mycket går att lira solo?
2. Hur fungerar det med servers? Kan man hostea själv eller måste det ske via "authorized providers"
3. Kommer det öht att finnas/tillåtas mods?
4. Hur mycket MT och PTW-cancer kommer de trycka på folk?
5. Finns det någon story? Är den canon?
6. Varför vägra steam? Ingen vill ha deras egna plattform, men om de nu måste tvinga ner den i halsen på sina kunder, varför då inte köra en uplay och ha båda klienterna?

Bonusfråga: När i helvete kommer TES VI??

Medlem

Är man tvungen att ha spelat de andra 75 spelen för att förstå handlingen i del 76 eller är det fristående handling?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Är man tvungen att ha spelat de andra 75 spelen för att förstå handlingen i del 76 eller är det fristående handling?

Ingen story pga det är ett multiplayer spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

Vad är Max level?

Hur kommer "progression" se ut i spelet? Kommer man döda saker, få XP och levla upp eller går man upp i nivå och blir bättre på saker genom att utföra dem istället (T ex hugga ved och du blir bättre på att hugga ved).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot

Jag som spelar ett par timmar i fallout för att sen snegla på moddar (bäst med fallout ju!). Så frågan är, hur ser det ut på moddfronten?
Måste jag ha cheat engine isåfall?

Andra frågan, jag som gillar att trackasera folk och förstöra för dem i spel som Dayz, Dark souls mfl. Kommer jag kunna göra det i det här utan att folk gnäller?

Tredje frågan, Om jag tröttnar på stndard spelet och moddar det och/eller använder cheat engine. Kommer jag kunna spela spelet endå fast offline? T.ex vid en ban om de inte går att välja aktivt offline?

Fjärde frågan, hur ser antifusket ut?

Förtydligande, jag gillar absolut inte fusk men gillar moddar till fallout. Sedan ja jag är ond och gillar att sabba för folk men fuskar aldrig online där av min fråga om jag måate bli bannad innan jag kan spela för mig själv. Fallout är ett solospel och upplevelse i mina ögon. Tror detta kommer dö ut lika fort som Radical heights.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av CARTMAN:

Då jag är helt ointresserad av denna multiplayer soppa så frågar jag om ditt namn som måste vara bland de coolaste i universum. Vart kommer det ifrån? Eller ska jag ta mig i kragen o byta tråd?

Haha, tack! Det är franskt!

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

Alla dessa frågor har ju typ redan besvarats i intervjuer med bethesta

Jaha förlåt, jag visste inte att man skulle läst/sett/hört alla tidigare intervjuer med Bethesda och kunna dem utantill så att man inte råkar fråga samma här på FZ. Ber så hemskt mycket om ursäkt, ytterst klantigt av mig! (hoppas att jag inte får en ban)

Medlem

Kommer det finnas något clan vs clan, typ clan war eller liknande typer av event där man kan PvPa utan tidigare nämnda restrictions?

Kommer det finnas områden med open PvP (typ "Wilderness" i RuneScape)?

Hur många spelare går på en server?

Medlem
Skrivet av Gen:

Jaha förlåt, jag visste inte att man skulle läst/sett/hört alla tidigare intervjuer med Bethesda och kunna dem utantill så att man inte råkar fråga samma här på FZ. Ber så hemskt mycket om ursäkt, ytterst klantigt av mig! (hoppas att jag inte får en ban)

Var inget illa menat, bara att många sakerna ang tex ganking har dom pratat mycket om bla.

12
Skriv svar