Är Horizon Zero Dawn och Spider-Man barnvänliga?

Medlem
Är Horizon Zero Dawn och Spider-Man barnvänliga?

Hej på er Jag är en spelande småbarnsfar som har en son på 7 år. Han är ju onekligen intresserad av allt jag gör och vi har spelat igenom en del spel tillsammans på Switch (Zelda b.la.).

Nu funderar jag på att köpa Event Horizon och Spider-man. Är dessa spel mycket våldsamma? Han kommer ju onekligen vilja titta på när jag spelar (ffa Spider-Man).

Vete tusan när jag ska spela Red Dead Redemption 2 sen (det är inte något för honom), får väl spela på nätterna

Gen
Medlem

Horizon Zero Dawn : Man dödar även människor och kan göra det genom headshots, stealth kills osv som är något blodiga. Sen är väl storyn lite småläskig.
Spiderman : Hela spelet bygger ju på att slå ner bad guys Men ultravåld är det ju inte direkt som tex GTAV eller God of War.

Medlem

Spider-Man är tecknad serie-våld, dvs man slåss man blir skjuten och man slår tillbaka. Men vi pratar inte något blod eller gore. Det skulle jag tro att de flesta sjuåringar klarar av.

Horizon Zero Dawn (inte Event Horizon. ) kanske är en annan femma eftersom man skjuter folk i huvudet med pilbågar.

Medlem

Serietidningsvåld tycker jag är okej men Horizon Zero Dawn är helt klart ingenting för honom då (att ens titta på).

Precis det jag ville veta, tackar!

Medlem

De som säger att Spider-Man är serievåld... nja, stämmer inte riktigt.
Det finns tillfällen som kan vara lite grova för ett barn, en hjärntvättat person som tar självmord fullt synligt tex. Rakt av avrättningar i annat tillfälle.

Edit: Som andra sa, Horizion Zero Dawn är inte särskilt barnvänligt heller. Men bra mycket mindre vänligt än Spider-Man iaf.

1
Skriv svar