Kvällsretro – första avsnittet av Fragzone!

Robot
Kvällsretro – första avsnittet av Fragzone!

2013 känns som en annan tid – då gjorde vi spelmagasinet Fragzone!

#2013, #fragzone


Medlem

Uppskattas! Erkänner att jag snabbspolade lite, men kul att se då jag inte "hängde" på fz 2013. Saknar Victor Leijonhufvud nu när man inte ens får höra honom i p3-spel längre.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Åh, Fragzone. Det var nästan otäckt fängslande, svensk spelmedias Eyes Wide Shut.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv

Väldigt saknat!

Medlem

Fullkomligt ÄLSKADE Fragzone! Lite go, mys-stämning över det hela, så klart man saknar konceptet.

Medlem

Bra grajor, lika kul att se nu som då. Skrattar fortfarande lika mycket år Christers hittepåsång som finns som blooper på youtube.

Medlem

Dessa avsnitt är guld. Kollade på dom förut när jag kände mig deppad och behövde minnas fina tider. Det hjälpte !
Nya fräcka fredag är såklart riktigt bra också, ser fram emot varje avsnitt. Ni var och är grymma !

Medlem

Järnspikar vad tiden går! Fragzone var så härligt bra. Intervjuer, lite behind the scenes, diskussioner emellan er, och såklart loungestämning.
Saknar det. Såg länge fram emot till en ny säsong, men ack....
Fräcka fredag kommer tyvärr inte lika långt.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Det var så jäkla bra! Vill se nya avsnitt!

Medlem

Lätt det bästa som har skapats här på FZ. Sen tycker jag nog att Victor kan snabba på med sitt spel och komma tillbaka till fz!

Medlem

Gillade det, saknar kemin som ni tre hade i studion.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Uppskattas! Erkänner att jag snabbspolade lite, men kul att se då jag inte "hängde" på fz 2013. Saknar Victor Leijonhufvud nu när man inte ens får höra honom i p3-spel längre.

Går alltid att lyssna på Overkligt som nyligen drog igång igen efter en längre tids uppehåll:

http://overkligt.se/

Medlem

Bra skit! Känns inte som det var 5 år sedan dock

Medlem
Skrivet av kebbe:

Går alltid att lyssna på Overkligt som nyligen drog igång igen efter en längre tids uppehåll:

http://overkligt.se/

Tack, missat att dom startat igång igen.

Medlem

Victor och Christer borde göra mer ihop igen, vilken oslagbar kombination!

Medlem

måste säga att jag föredrar fräcka fredag

fue
Medlem

dra ihop det igen!

Medlem

Det här va bra skit back in the days. Christer och Viktor är två personligheter som gärna hade fått komma tillbaks med Calle och Joakim i spetsen. Kan ni inte försöka dra ihop pöjkarna till något 5års jubileum med tillbakablickar å kanske även lite blickar frammåt. Hade vart grymt uppskattat.

Fräcka Fredag är tyvärr inte mycket å hurra över med alla nymodigheter. Hade önskat att även ni gjorde som sweclockers, sluta sända live.

Medlem

Ohh vad kul att se Frsgzone igen. Spelmys på hög nivå

Medlem

Detta var grejer.
Vart tog christer och victor vägen.
Förrutom reklam och spelutveckling?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer sånt här. Genomgående bra och utförligt. Fräcka Fredag är en annan grej. Önskar att FF fanns som endast ljud, podd alltså.

Victor kan man som sagt höra i Overkligt, bra grejer. De snackar om att dra dit Christer men det kräver en hel del övertygelse, från oss fans. De säger att det är upp till oss att försöka överösa Christer med kärlek så han ska vara med någon gång igen, för han har varit med innan.

Nog så. Använde Wayback Machine för att ta reda på när jag började läsa FZ. Det var tydligen 1998. Har lurkat större tiden här. Tycker för det mesta att FZ är bra, den ligger top3 över först tittade sidor när man öppnar browsern på datorn. Däremot så måste jag säga att FF är sämre än Fragzone. FF känns inte lika proffsigt helt enkelt. Att istället köra det inspelat istället för live skulle kanske ge tid till att göra ett mer genomgående avsnitt. Hellre ett avsnitt av den varan i månaden, med inslag o mer djuplodade reportage än fyra per månad som det är nu.

Medlem

Så jävla bra, nu som då. Ni måste försöka er på en fortsättning på fragzone!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luffan:

Lätt det bästa som har skapats här på FZ. Sen tycker jag nog att Victor kan snabba på med sitt spel och komma tillbaka till fz!

Personligen gillar jag Fräcka Fredag mer. Mycket för det känns mer personligt och riktat mot oss som en community att delta då Fragzone mer så hade som fokus de tre som är med i programmet.

Med det sagt uppskattar jag en sådan här produktion också. Det ser mer proffisionelt ut och känns som ett riktigt program som hade kunnat gå på TV, då likt andra spelprogram Christer varit med i tidigare.

FZ RED, ladda upp fler! Helt klart kul att titta på dessa igen. Massiv FZ historia som självklart ska bevaras.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem

Vette 17 om avsnitt som bara spelades in för 5 år sedan kan kallas retro. :'D Vänta 15 år till så.

Skägg.
10 Chambers

Fragzone var helt klart något unikt i spelsverige. Det var lika delar kul som krävande att göra och då var det ändå Viktor som hällde ner sin själ i klippningen varje vecka. Jag tycker att det blir lite konstigt att jämföra Fräcka Fredag med Fragzone. Olika typer av innehåll, där FF är det rappa, veckovisa nedslaget i spelvärlden just då medan Fragzone gjordes med ett tidlöst perspektiv.

Planen var faktiskt att säsong 3 skulle köras i ett livesäntformat, vi torrjästen till och med en pilot. Jag skulle gärna jobba mer med både Viktor och Christer (du kan höra honom i muggtrailern) och det gläder mig att så många uppskattade slitet vi gjorde.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fragzone var helt klart något unikt i spelsverige. Det var lika delar kul som krävande att göra och då var det ändå Viktor som hällde ner sin själ i klippningen varje vecka. Jag tycker att det blir lite konstigt att jämföra Fräcka Fredag med Fragzone. Olika typer av innehåll, där FF är det rappa, veckovisa nedslaget i spelvärlden just då medan Fragzone gjordes med ett tidlöst perspektiv.

Planen var faktiskt att säsong 3 skulle köras i ett livesäntformat, vi torrjästen till och med en pilot. Jag skulle gärna jobba mer med både Viktor och Christer (du kan höra honom i muggtrailern) och det gläder mig att så många uppskattade slitet vi gjorde.

Visst är det inte en rättvis jämförelse men å andra sidan är det här (rätta mig om jag har fel) två av era större och långvarande videoproduktioner. Givetvis kommer de jämföras för att se vilken typ av video folk föredrar mest. Det är ju då också med tanken att ni eventuellt bara har personal och tid för en av dem också.

I vilket fall som helst så är jag säker på att de flesta tycker om båda och allt o ingenting ni läggee upp. Ni är bara så bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare

Kul feedback allesammans! Kommer ladda upp övriga avsnitt också.

Medlem

Är det inte han från Comviq?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är det inte han från Comviq?

Ne, det är han från Fragzone.

Ja, det är han...

Medlem

Tycker det var ett proffsigt gjort program. En säsong eller bara ett par nya program av fragzone
skulle vara fantastiskt.

12
Skriv svar