Red Dead Redemption 2 billigare på skiva än digitalt

Robot
Red Dead Redemption 2 billigare på skiva än digitalt
Medlem

ah märkte det där med men gillar verkligen inte fysisk kopia. vill ha digitalt så det får väl bli så

Medlem

Är väl oftast så på konsol att det är billigare i andra butiker på skiva speciellt i början.

Medlem

Köper fortfarande 95 procent fysiskt.

Medlem

Fysiska spel gör att man sparar utrymme på hårddisken, men fasen vad de låter mer på PS4 - lyckas iaf störa mig i lugnare partier.

Medlem

Hade ändå tänkt köpa fysiskt. Gör det alltid med spel jag sett fram emot.

Medlem

Köper aldrig spel day1, väntar 1-2 månader. Sedan kommer det alltid en PS-store deal på 30%isch billigare. Spelet har dessutom patchats några gånger från buggar så man får spela spelet som det är tänkt, i de flesta fall. Win/win och man får mycket spel för den lilla slanten man betalar.

Medlem

Skivor 2018 borde vara olagligt. Tänk vad mycket annat man kan ha platsen till än en läsare. Eller helt enkelt bara göra konsolen ännu mindre.

Medlem
Skrivet av Radwick:

Fysiska spel gör att man sparar utrymme på hårddisken, men fasen vad de låter mer på PS4 - lyckas iaf störa mig i lugnare partier.

Fel Fysiska spel installeras på hårddisken precis som digitala, finns inga spel idag som klarar av att läsas från en optisk enhet. Det du hör är att läsaren då och då kontrollerar så att skivan sitter i, kopieringsskydd.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Värt dom extra pengarna att slippa gå fram till konsollen och byta skiva när man vill byta spel. 😀 Men fattar inte varför det miljövänliga alternativet ska vara dyrare? Mindre plast i världshaven! 😀

Medlem

Köper nog ändå digitalt då jag är lat

Medlem

Är väl nästan alltid så att det, konstigt nog, är billigare på skiva än via playstation store.

Köper oftast på skiva då man enkelt kan ge bort eller låna ut spel när man spelat klart.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Värt dom extra pengarna att slippa gå fram till konsollen och byta skiva när man vill byta spel. 😀 Men fattar inte varför det miljövänliga alternativet ska vara dyrare? Mindre plast i världshaven! 😀

Precis. Helt fel prissättning 2018. Allt digitalt borde alltid vara lite billigare än en fysisk produkt för att främja miljön. Blir så trött.

Medlem

Problemet är väl att digitalt finns det bara en plattform - fysiskt så säljs det väl från massa återförsäljare. Obefintlig konkurrens ger ett högt pris....

Releasehästryttare
Medlem

Tråkigt när det är dyrare med digitalt än fysiskt ex. Men så är det nästan alltid.
Köper ändå alltid digitalt, att slippa byta skiva och slippa oljudet är värt en extra slant, sen att det är förladdat och klart på releasedagen är aldrig fel.

Har varit med om tidigare att köpta spel inte kommer i tid tack vare posthanteringen, det är inte så kul att sitta på dagen det släpps om man sett fram emot det och inget spel i sikte

Medlem

Väntar på PC-versionen, €70 för att lagga runt i 20 fps är ett skämt.

Gen
Medlem

Så har det väl alltid varit? Kan inte minnas något nytt spel som är billigare på PSN än på skiva.

Inaktiv

Fysiskt, nu och till dagen jag dör. Special versionen denna gång.

Medlem

Såna här spel som jag sett fram emot läänge köper jag på skiva. I detta fallet lutar det åt Ultimate Edition för att få kartan på papper.

Medlem

Ingen nyhet precis.

Digitalt
>går inte att sälja vidare
>dyrare
>du äger inte spelet på riktigt
>stänger dom ner PSN/xbox live, du förlorar dina spel.

Fysiskt
>går att sälja vidare
>vanligtvis billigare än digital, ännu mer om du köper begagnat.
>du äger spelet, mer eller mindre.
>så länge du innehar skivan, så kan du spela det, disc rot är inte vanligt med pressade skivor.

Men folk väljer ändå Digitalt för att dom är vanligtvis lata


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

fue
Medlem

Digitalt, tar gärna smällen. Slippa stoppa in skivan i konsolen. Ja tack.

Så har det varit i flera år. Köper det på en rea.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köper det fysiskt så jag har möjlighet att sälja det om jag inte blir nöjd / tröttnar på spelet.

fue
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så har det varit i flera år. Köper det på en rea.

Så tänker jag kring Spider-man. Just till RDD2 så blir det nog köp vid release, har faktiskt inte spelat något utav de tidigare spelen. Men känner mig pepp! Skippade det till PS3 konstigt nog. Är en PC-spelare, men lika så som jag gjorde sist på GTA så orkar jag inte vänta. Just spel som Red Dead kan jag lira på PS4, så som God of War. Men FPS spel spelar jag på PC.

Just nu sitter jag i WoW och spenderar tiden, annars hade jag nog köpt Spider-man bums.

Avstängd

Köper alltid online, ser det inte som värt det när man bara tjänar någon hundring.

Detta spel skulle kosta 628kr med frakt, det kostar 749kr online. Då slipper du skiva och är miljövänlig som vissa sagt i denna tråd.

Samt att du kan ladda ner spelet två dagar innan så man har det vid release på klockslaget.

Med det sagt borde det vara billigare att köpa online.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så har det varit i flera år. Köper det på en rea.

Rockstars spel brukar ta lång tid innan man hittar dessa i en reaback 😕

fue
Medlem
Skrivet av DAoG:

Rockstars spel brukar ta lång tid innan man hittar dessa i en reaback 😕

Sant. GTA ligger ju ute på PC för retailprice fortfarande.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Rockstars spel brukar ta lång tid innan man hittar dessa i en reaback 😕

Jo men tradera och liknande ställen kan man köpa de billigt på verkar faktiskt vara en del som gör sig av med spel så fort de kört igenom det. Och ett spel som Red dead redemption lär inte jag spela igen, så länge det inte har olika storys man kan styra riktning på. Gäller bara att köpa från folk som har bra omdömen.

KoP
Medlem

Spel som RDR 2 vill man (iaf jag) ju helst ha i fysisk form så man kan ställa något fint i hyllan.

123
Skriv svar