Xbox One får stöd för mus och tangentbord inom kort

Robot
Xbox One får stöd för mus och tangentbord inom kort
Medlem

Varför ska man ha en konsol, om man vill forma den som en PC? Koppla in PC till tv vola nya Xbox


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför ska man ha en konsol, om man vill forma den som en PC? Koppla in PC till tv vola nya Xbox

Fast gamepads kom ju till PC innan mus & tangentbord kom till konsolen

Redaktör
Inaktiv

Har själv ingen konsol längre men alltid bra med alternativ tycker jag.

Medlem

Faktiskt något jag kan tänka mig. Själv kommer jag från PC spelande har mer och mer gått över till helt konsol. Men jag saknar snabbheten i shooters precis som beskrivet.

Geeks Gaming

Enda spelen jag vill ha stöda för är Halo serien. Enda spelen jag har till Xbox men har mega problem med fps spel på konsol. Givetvis vill jag bara ha de i singel player

Medlem

Yesss!! konsolen är perfekt när man är på resande fot men jag hatar att spela på handkontroll.

Medlem

Så bra om man vill äga konsolspelare i framtiden? Yaay!?

KoP
Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför ska man ha en konsol, om man vill forma den som en PC? Koppla in PC till tv vola nya Xbox

Tja.. exklusiva titlar som inte kommer till pc kan ju vara en av orsakerna till ett fortsatt spelande på konsol.

Testpilot

Ge mig detta till PS4 och jag kommer köpa en direkt. Precis som @KoP säger , man vill ju lira exklusiva spel.

Medlem

Jag gissar på att det kommer leda till en ny våg av strategispel och portningar av PC-strategispel till konsolerna, så som Civilization till exempel. Hade varit kul med fler spelare i multiplayer, om de nu löser möjligheten till korskompatibilitet (?).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"With this new input support at the platform level, developers can now build mouse and keyboard support in their games if and how they choose. It’s important to note that mouse and keyboard support for games is added on a title-by-title basis, entirely at developers’ discretion. "

Vilket innebär att cirka 0% av spelen kommer stödja funktionen.

Medlem

Fusk på högnivå att man kan använda sitt xbox som speldator. Bara sätta den bredvid vanliga datorn. Koppla in mus, tangentbord och spelskärmen. Man skulle slakta bokstavligen SLAKTA ALLA som sitter med kontroll i FPS spel som Battlefield, CoD osv.

Medlem

Misstänker att det blir svårt att balansera.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Ge mig detta till PS4 och jag kommer köpa en direkt. Precis som @KoP säger , man vill ju lira exklusiva spel.

Har funnits till ps4 väldigt länge redan. Sony började med mus+tangentbord till konsoler redan med ps2.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Testpilot
Skrivet av DrAg00nEn:

Har funnits till ps4 väldigt länge redan. Sony började med mus+tangentbord till konsoler redan med ps2.

Stödet måste också bli större.

Citat: "Some games do work, but this is rare. The list is very short. The PlayStation 4 versions of Final Fantasy XIV: A Realm Reborn and War Thunder both support mouse and keyboard"

Medlem
Skrivet av kyostize:

Fusk på högnivå att man kan använda sitt xbox som speldator. Bara sätta den bredvid vanliga datorn. Koppla in mus, tangentbord och spelskärmen. Man skulle slakta bokstavligen SLAKTA ALLA som sitter med kontroll i FPS spel som Battlefield, CoD osv.

För man har väl någon form av aimbot på konsol har jag för mig kontra dom som inte har PC

KoP
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ge mig detta till PS4 och jag kommer köpa en direkt. Precis som @KoP säger , man vill ju lira exklusiva spel.

Finns stöd för mus+tangentbord på PS sedan länge. Det är bara utvecklarna av spel som är dåliga på att implementera det. Kommer nog bli likadant på Xboxen tyvärr.

Ambassadör
Xbox

Det som framförallt intresserar mig är ju möjligheten att spel som tidigare varit bundna till PC pga kontrollerna nu kan dyka upp på Xbox i större skala. Fler strategispel hade inte varit dumt.


signatur

Jump in.

Medlem

Kul för de som vill o orkar sitta med ålderdomliga kontroller som mus o tangentbord.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Avstängd
Skrivet av Harakiri:

Stödet måste också bli större.

Citat: "Some games do work, but this is rare. The list is very short. The PlayStation 4 versions of Final Fantasy XIV: A Realm Reborn and War Thunder both support mouse and keyboard"

Finns några till. Till exempel fortnite.
Men visst skulle stödet få vara större, dock är det helt upp till utvecklarna att implementera.

Men som start kan man förvänta sig att Xbox kommer få det i samma utsträckning som Playstation... Nära på obefintligt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

Men som start kan man förvänta sig att Xbox kommer få det i samma utsträckning som Playstation... Nära på obefintligt.

Är inte så säker på det...Microsoft har ju dels ett större PC-fokus i grunden men framförallt en hel del egna spel som skulle kunna dra nytta av det såsom Halo, Halo Wars, Gears Tactics, m.fl.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelarbasen måste väl delas upp då det nog är näst intill omöjligt att balansera annars. Tvivlar på att utvecklarna vill ha halvfulla lobbyer eller att man ska vänta längre på matchmaking än absolut nödvändigt. Multiplayerspel dör snabbt om det inte finns nog med spelare.

Bra tanke men tror inte att många utvecklare kommer tillåta mus+tangentbord.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Är inte så säker på det...Microsoft har ju dels ett större PC-fokus i grunden men framförallt en hel del egna spel som skulle kunna dra nytta av det såsom Halo, Halo Wars, Gears Tactics, m.fl.

Återstår att se


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det gör att PC inte längre är det självklara valet för spel.

En Xbox One X har ju typ samma prestanda som en gamingdator för ca 15.000 kr med ett GTX 1070 fast för under 5000 kr

Testpilot
Skrivet av xverminator:

Det gör att PC inte längre är det självklara valet för spel.

En Xbox One X har ju typ samma prestanda som en gamingdator för ca 15.000 kr med ett GTX 1070 fast för under 5000 kr

Lol , Nej.

Medlem

Valmöjligheter. Bra att det finns valmöjligheter.

1
Skriv svar