Dirt Rally 2.0 avtäckt!

Robot
Dirt Rally 2.0 avtäckt!

Hardcore-rallyt får premiär nästa är, se debuttrailern nu.

#2019, #codemasters, #dirt, #dirt-rally, #dirt-rally-2, #dirt-rally-20, #nyhetstips, #releaselistan


Medlem

Tack, äntligen!
Dirt Rally är ett av de bästa racingspel jag spelat och helt underbart i VR! Hoppas verkligen att uppföljaren inte kompromissar, och att även det stödjer VR!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ooh shiiii, kan bli bra!


signatur

//monster

Medlem

Dirt är mitt gå till-spel då det kommer till att köra bilar alldeles för snabbt i tät skog och på leriga vägar. Riktigt kul!
Hoppas numero 2 blir minst lika roligt, då har de kört åt rätt håll i rally-skogen.


signatur

/MJ

Medlem

Dirt Rally var underbart... men är alltid skeptisk när det kommer till Codemasters.

Ibland får dom ju för sig att helt gå ifrån vad som gjorde ett spel bra när dom gör uppföljare. Om det blir samma som ettan med lite förbättringar dock så är det ett solklart köp.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Dirt Rally var underbart... men är alltid skeptisk när det kommer till Codemasters.

Ibland får dom ju för sig att helt gå ifrån vad som gjorde ett spel bra när dom gör uppföljare. Om det blir samma som ettan med lite förbättringar dock så är det ett solklart köp.

Fast det är ju inte så populärt här på Fz med uppföljare av samma koncept men i förbättrad form. Horizon..

Medlem

Hoppas, Hoppas, Hoppas, det kommer med stöd till VR! Kör Dirt Rally just nu me' dret möe däcksprut!

Redaktör
Skrivet av saigon:

Fast det är ju inte så populärt här på Fz med uppföljare av samma koncept men i förbättrad form. Horizon..

🤔


signatur
Medlem

Mycket trevliga nyheter!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hahah, var ju öppet mål på den

Medlem

Får försöka fixa glappet på min g27 med andra ord! Älskade första spelet!

Medlem

Jag är galet pepp på det här! Kul att licensproblemet har löst sig och det går att ratta Ekströms/Bakkeruds Audi. Rallycross online är galet kul och motståndet är på otroligt hög nivå allt som oftast. Köpte DirtRally för rallysträckorna men fastnade helt i rallycrossen. Hoppas också VR då förra skötte detta snyggt, men tyvärr tror jag inte det.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Tack, äntligen!
Dirt Rally är ett av de bästa racingspel jag spelat och helt underbart i VR! Hoppas verkligen att uppföljaren inte kompromissar, och att även det stödjer VR!

Ja släpps det med bra VR-stöd blir det ett köp annars får det vara.

Medlem

Grymt med ett nytt Rally. Dirt 4 var ingen hojdare. Hoppas det blir native HTC Vive-stod med.

Medlem

Fantastiskt, 1:an var grym så detta blir ett givet köp.

Medlem

Golf 2 GTI, det första jag såg i trailern

Vart fan är köp knappen?

(Har en Golf 2 GTI IRL)

Medlem

Snygg avslutande scen i trailern.
Inte spelat Dirt Rally, men blev ganska sugen, kommer ihåg dom gamla Colin Mcrae-spelen som väldigt roliga.

Medlem

VR-stöd = instabuy

Medlem

Jag säger desamma, efter att ha spelat DirtRally 1 i VR kan jag inte spela bilspel utan VR längre. Köper detta dag 1 om d har vr, annars blire inget alls :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ni som kör med VR, vilken är det? Var länge sen jag hörde något nytt om VR-hårdvara.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ni som kör med VR, vilken är det? Var länge sen jag hörde något nytt om VR-hårdvara.

Finns egentligen bara två val. Oculus Rift och HTC Vive. Båda är likvärdiga med sina för och nackdelar, men min personliga favorit är Oculus Rift. Lättare, billigare och bättre handkontroller. Omständigare att sätta upp sensorerna bara då de måste kopplas genom usb till datorn, till skillnad från Vive som bara behöver ström.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Å, nej. Inte ett till, nu igen.
Har alla andra, som jag inte spelat klart.

Hmm, vad kan det här få för recension på FZ?
Det kommer att bli intressant...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ni som kör med VR, vilken är det? Var länge sen jag hörde något nytt om VR-hårdvara.

Jag har bara lirat med OR men är mycket nöjd med den och dess prestanda. Tycker speciellt Dirt Rally ger en oerhörd inlevelse, det faktum att OR lider av dålig och kornig upplösning (vilket jag antar VIVE också gör) är inget som riktigt stör i Dirt Rally då man ändå ser omgivningen och banan klart och tydligt, läser av instrumenten utan problem o.s.v. Man får verkligen känslan av att sitta i en bil på väg åt helvete för snabbt genom de finska skogarna! En av de häftigaste "wow" upplevelser jag haft!

Skrivet av autograph:

Å, nej. Inte ett till, nu igen.
Har alla andra, som jag inte spelat klart.

Hmm, vad kan det här få för recension på FZ?
Det kommer att bli intressant...

DIrt Rally var ett sidospel som inte hör till övriga spel i Dirt-serien, om de nu håller sig till detta koncept och inte försöker spotta ur sig ett hastigt moddat Dirt4 så kommer vi nog få det bästa rallyspelet hittills.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

DIrt Rally var ett sidospel som inte hör till övriga spel i Dirt-serien, om de nu håller sig till detta koncept och inte försöker spotta ur sig ett hastigt moddat Dirt4 så kommer vi nog få det bästa rallyspelet hittills.

Jag vet. Jag hoppas ju på det! Men ändå... Same=Same "Dirt Rally".
Då blir det ju "automatiskt" sänkt betyg på FZ, you know?
("Forza Horizon 4", wink, wink, nudge, nudge.)


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag vet. Jag hoppas ju på det! Men ändå... Same=Same "Dirt Rally".
Då blir det ju "automatiskt" sänkt betyg på FZ, you know?
("Forza Horizon 4", wink, wink, nudge, nudge.)

Ah ok, jag vet inte vad du pratar om man förstår det handlar om nån tidigare recension.

edit:

Verkar som DR2.0 inte planeras för VR...

https://www.usgamer.net/articles/dirt-rally-20-has-no-vr-supp...

Så där åker det köpet ner i sopkorgen för mig, åtminstone tills VR eventuellt implementeras i framtiden...
Tråkigt, VR marknaden må inte va jättestor men det verkar inte som om Codemasters inser hur uppskattat VR var i första spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kommer aldrig köpa ett racinglir från Codemasters igen förrän de lovar att de släpper VR-versioner. Köpte DiRT 4 efter DiRT Rally som hade VR.... Inget VR-stöd -> NEJ!
VR är framtiden inom racingsimulatorer (även om detta är SimCade)


signatur

Varför ge upp innan man vunnit? Den som bromsar först bromsar för tidigt.

1
Skriv svar