Hitman 2 har gått guld

Robot
Hitman 2 har gått guld

Vi håller tummarna för Kenny Bania som ett elusive target.

#hitman-2, #io-interactive


Medlem

Kul , grattis men nu nått annat. Åhléns? Rusta har haft sin julavdelning uppe i snart 1 månad nu där vid var jag bor. Fatta, i augusti liksom.

Medlem

Vem fick silver och brons?

Medlem

Ville köpa hela ettan på en gång, utan att förlora saker som tillfälliga mål. Ska de köra samma stil igen?

Medlem

"danskutvevklade"

Det där lät som danska.


signatur

I drank what?

Medlem

Yas! Längtar!

Ambassadör
Xbox

Ni som spelat den förra, hur var det på en skala? Det finns på Xbox Game pass så kanske skulle ge det en chans...Men mycket som konkurrerar om speltiden nu


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mirage:

"danskutvevklade"

Det där lät som danska.

Jag ändrar inte den grodan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ni som spelat den förra, hur var det på en skala? Det finns på Xbox Game pass så kanske skulle ge det en chans...Men mycket som konkurrerar om speltiden nu

För mig var det en deltagare till GOTY så jag kan bara rekommendera det.
Spelet är dock inte för alla men om du tror att du skulle tycka om det kommer du nog göra det också. Hitman är sånt som man antingen älskar eller hatar pga mycket smygande och liknande.
Finns inte många spel med lika mycket omspelningsvärde.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KimiKiwi:

För mig var det en deltagare till GOTY så jag kan bara rekommendera det.
Spelet är dock inte för alla men om du tror att du skulle tycka om det kommer du nog göra det också. Hitman är sånt som man antingen älskar eller hatar pga mycket smygande och liknande.
Finns inte många spel med lika mycket omspelningsvärde.

Så pass? Det är just smygandet som lockar så det låter ju lovande. Det finns rätt många olika sätt att tackla uppdragen också om jag förstått det rätt? Finns det någon vettig story?


signatur

Jump in.

Tyckte förra spelet va helt okej, kul smygar action. Men det va alldeles för kort, tror det va 5-6 uppdrag då också, spelade klart det på några timmar, för kort för ett fullprisspel kan jag tycka. Visst man kan spela om uppdragen för att döda personen på nya kreativa sätt men i grund o botten är det jävligt kort kan jag tycka.

Medlem

Kul. Hoppas på ett nytt Splinter Cell snart också!


signatur

Burn in the light.

Har i 36 år ...ja iaf kanske 10 år då trott att "gone gold" betydde att man sålt x antal spel redan innan släppet, typ som att en skiva säljer platinum *skämskudde*

Btw har redan köpt en hårdrockstomte på Rusta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ni som spelat den förra, hur var det på en skala? Det finns på Xbox Game pass så kanske skulle ge det en chans...Men mycket som konkurrerar om speltiden nu

"Hela" spelet var riktigt kul, men jag vad dum i huvudet som köpte det vid spelsläpp och fick vänta flera månader mellan varje ny karta/uppdrag vilket gjorde spelet skittråkigt. Såatte, min poäng är att köp spelet nu när alla episoderna är släppta.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ni som spelat den förra, hur var det på en skala? Det finns på Xbox Game pass så kanske skulle ge det en chans...Men mycket som konkurrerar om speltiden nu

Jag hade riktigt kul med det förra Hitman till Steam. Stora banor med många olika alternativ till "wastningar". Vass grafik och spelkontroll. Hitman 2 är ett självklart köp nu. Gillar man stealth så kommer detta smaka som en kaka. En god en.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ForrestFox:

"Hela" spelet var riktigt kul, men jag vad dum i huvudet som köpte det vid spelsläpp och fick vänta flera månader mellan varje ny karta/uppdrag vilket gjorde spelet skittråkigt. Såatte, min poäng är att köp spelet nu när alla episoderna är släppta.

Skrivet av CARTMAN:

Jag hade riktigt kul med det förra Hitman till Steam. Stora banor med många olika alternativ till "wastningar". Vass grafik och spelkontroll. Hitman 2 är ett självklart köp nu. Gillar man stealth så kommer detta smaka som en kaka. En god en.

Tufft, installerar det nu så får det tas vid tillfälle. Tackar för åsikterna


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas att de skippar elusive targets. Jag skaffa det förra spelet sent så jag missade typ alla. Sedan efter mycket feedback så la de in uppdragen igen men det var typ ett target med en eller två veckors mellanrum så jag gav upp.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Tyckte förra spelet va helt okej, kul smygar action. Men det va alldeles för kort, tror det va 5-6 uppdrag då också, spelade klart det på några timmar, för kort för ett fullprisspel kan jag tycka. Visst man kan spela om uppdragen för att döda personen på nya kreativa sätt men i grund o botten är det jävligt kort kan jag tycka.

Mm. Jag tycker det är lite synd att dom inte gör ett komplett spel med story, som med de äldre Hitman spelen. Blood Money hade 13 uppdrag med en komplett story, medans Hitman hade 6st.

Fragtjuv

Seinfeld-referens <3


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

6 banor är ju lite snålt...?

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så pass? Det är just smygandet som lockar så det låter ju lovande. Det finns rätt många olika sätt att tackla uppdragen också om jag förstått det rätt? Finns det någon vettig story?

Det finns en story men den utspelar sig mest i bakgrunden i mellansekvensar. Alla uppdragen är på något sett länkade till det men man har inte fått ett slut på den iom förra hitman. Jag hoppas och tror att man får ett slut på den nu i 2an. Antagonisten är imo väldigt mystisk och intressant.

Medlem

Härligt! Spelat hos en vän men inte köpt ettan, för mycket andra spel jag höll på med. Kul spel! Skulle uppdrag från ettan vara tillgängliga eller har jag drömt det?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

6 banor är ju lite snålt...?

Föregångaren hade ett liknande antal (minns inte exakt). Tar för givet att dessa banor är minst lika stora, detaljerade och öppna, och i så fall tycker jag inte det är för snålt. De äldre titlarna må ha fler banor, men de är ju också mycket mindre och simplare.

Skrivet av Mortaigne:

Så pass? Det är just smygandet som lockar så det låter ju lovande. Det finns rätt många olika sätt att tackla uppdragen också om jag förstått det rätt? Finns det någon vettig story?

Det är det Hitman-spel som ger dig flest möjligheter att ta dig an uppdragen. Och ja, det finns väldigt många sätt. En del är straight forward (ergo; skjut målet i huvudet), andra är betydligt mer invecklade och även kluriga att komma på.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Seinfeld-referens <3

"Bania thinks that everything that dissolves in milk is funny"

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Seinfeld-referens <3

Skribent-Gustav måste ha börjat kolla Seinfeld när han var -2 år eller så.


signatur
Medlem

Älskar Codename 47, gillar Blood Money jävligt mycket och köpte det förra Hitman när första säsongen var färdig. Ser definitivt fram emot att dränka folk i toalettstolar... with RAY-TRACING (/s)


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Hitman 2? Kom inte det ut typ 2002?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Hitman 2? Kom inte det ut typ 2002?

Tekniskt sett har du inte fel. IO tycker väl att det blir lättare att sälja till den yngre generationen vars kunskap om serien inte sträcker sig över 15 år bakåt i tiden. För min del kallar jag nog hellre det här spelet för Hitman Season 2 för klarhetens skull.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

1
Skriv svar