Total Wars mastiga Kina-resa startar i mars

Robot
Total Wars mastiga Kina-resa startar i mars

Three Kingdoms har fått ett releasedatum, och lite dlc-information.

#kina, #omröstning, #three-kingdoms, #total-war


Medlem

Jag misströstar ändå. Var de tvungna att blanda in legender och superkrafter överhuvudtaget? Varför inte bara låta det vara ett historiskt Total War och lämna fantasy grejerna till fantasy titlarna? Var ju ändå ett historiskt spel jag var ute efter och inte ett där de blandar historia med fantasy på det här viset. Jag har inget emot Kina, de har en rik historia, men tror jag avstår den här gången, trots att Total War serien är en av mina favoriter. Vill jag ha massa hjältar och fantasy grejer kör jag Warhammer 1.
*går surt och muttrandes tillbaka och lirar Medieval 2 Total war*

Medlem

@Atilaa:
Jag håller med. Men det måste sägas att CA faktiskt lägger in två lägen.
Romance läget, det du tänker på och så ett klassiskt läge där du spelar spelet som ett klassiskt vanligt Total War utan "fantasy" etc.
Så vi kan välja. Men deras krut ligger nog på Romance läget antar jag.
Jag kommer att köra klassiskt själv. Min fantasy fix får jag genom TW:W

Medlem

Hade faktiskt hellre sett dem göra ett spel om A song of ice and fire, eller kanske Arthur-mytologin.

De har något nytt på gång att annonsera 4:e oktober. Warhammer 3 eller något annat?
https://twitter.com/totalwar/status/1044587324539949056/

Medlem

@Fulci:
Det där gäller annonseringen av deras nästa Lord Pack till TW:W2. DLC alltså.

Spekuleras om Southern Realms ( Tilea, Estalia och Border Princes ) eller Vampire Coast. Men en Lord Pack ska ha 4 ledare så det borde handla om Southern Realms.

Medlem
Skrivet av Andaril:

@Fulci:
Det där gäller annonseringen av deras nästa Lord Pack till TW:W2. DLC alltså.

Källa?

Medlem

@Fulci:
https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/9isdl7/a_fantastic...

De är alltid kryptiska så man får läsa genom hela tråden för att förstå att det handlar om ett DLC.

Medlem
Skrivet av Andaril:

@Fulci:
https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/9isdl7/a_fantastic...

De är alltid kryptiska så man får läsa genom hela tråden för att förstå att det handlar om ett DLC.

Ok tack. Men orkar nog inte läsa igenom hela den med tanke på att jag avinstallerat Warhammer spelen. Tröttnade på dem för tillfället och har börjar köra lite Rome 2 istället.

Edit: Såg det här skämtet i alla fall "CA announces Warhammer II: 2"
Enkel humor, men passar mig.

Kommer säkert köra WH igen längre fram, men har inte bråttom tillbaks just nu.

Medlem

Don't pursue Lu Bu!

Medlem

Tittade lite på Total War redditen tack vara Andaril ovanför. Tydligen är förbokningar för Three Kingdoms rätt många i Kina. Kanske dags att inse att marknaden påverkar valet av epok för spelet.

https://old.reddit.com/r/totalwar/comments/9jgbka/meanwhile_i...

Medlem

@Fulci:
Haha ja. Kina är sista stora marknaden för västvärldens speltillverkare att erövra så såklart spelade det in
Det har dock tjatats om ett TW som utspelas östra Asien länge nu.

Medlem

Angående omröstningen borde ni ha med valen:
Kommer ni spela Romance läget eller det klassiska läget?
Två helt olika spel enligt mig

FM-guru
F.d. Sisyr

Ingenting av det jag läst, sett och hört av spelet gör mig pepp, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingenting av det jag läst, sett och hört av spelet gör mig pepp, tyvärr.

Håller tyvärr med, vill vara pepp på Total War men känner ingenting för detta. Haha. Av det jag har sett av slagfälten så ser det jäkligt tomt och sterilt ut också, nästan värre än tidigare vilket är illa då jag tyckt att slagfälten i de senaste spelen också har varit jäkligt... kala och tråkiga. För lite detaljer. Hade jag haft någon kunskap och intresse av eran hade jag nog kunnat vara pepp däremot, men det känns som att total war antingen behöver göra exakt de eror jag är intresserad av eller steppa upp sitt game lite, Thrones of Britannia tröttnade jag på efter bara någon vecka vilket är jäkligt illa för ett total war (nu var det väl iofs mer som en expansion till Attilla än något annat men).

Medlem

@Andaril: du har ju faktiskt rätt i att de gör 2 varianter av spelet, så att säga. Så det är ändå bra av CA. Känns dock lite som att köpa en tårta men bara äta hälften och slänga den andra halvan då jag inte har ett dugg intresserad av den icke historiska delen.
Man kan väll drömma om att de släpper båda delarna sepparat någon vacker dag...

1
Skriv svar