Idag släpps Sea of Thieves-uppdateringen Forsaken Shores

Robot
Idag släpps Sea of Thieves-uppdateringen Forsaken Shores

Pirata med lava under fötterna i den nya regionen The Devil's Roar.

#forsaken-shores, #rare, #sea-of-thieves


Medlem

Underbar uppdatering so far. räknade till minst 16 nya öar och så går det faan så mycket snabbare att loota.
Kul med gejsrar också, helt plötsligt är man 20m upp i luften.
Spelet blir bättre och bättre.
Inte en 5/5 än men det har gått upp till en 4:a från en 3:a sen releasen.

Medlem

Hur är det att spela? Kanske FZ ska ta sig en sväng igen? Eller väntar ni kanske på lite mer innehåll?


signatur

Niet.

Ambassadör
Xbox

Ser riktigt skoj ut! Det är den absolut matigaste uppdateringen hittills, roddbåten är ju efterlängtad Nya områdena ser grymt ut.
Blir till att hoppa till sjöss igen, såg att "min" crew var i full fart redan.


signatur

Jump in.

eld
Medlem

fina saker, men för lite för sent!

Just nu skulle man kunna summera det som:
robåtar och nytt område.

Får se om resten av det lovade levererar.

Medlem

Att man inte gav det här spelet ett år till och väntade lite med annonseringen.

Medlem

Skitkul som alltid. Och särskilt roligt att plundra gnällspikar som kallar en för ett rövhål för att dom plundras under ett vulkanutbrott!

Medlem
Skrivet av toern:

Att man inte gav det här spelet ett år till och väntade lite med annonseringen.

Om man hade släppt ett färdigt spel med mycket innehåll från början hade det varit svårare att hålla folk kvar i Game Pass-abonnemang.

"Nu är jag less på det här spelet, dags att avsluta abonnemanget. Hmm, det kommer en stor uppdatering nästa månad... jag kanske behåller abonnemanget en månad till och ser hur spelet blir då."

Medlem
Skrivet av Margy:

Om man hade släppt ett färdigt spel med mycket innehåll från början hade det varit svårare att hålla folk kvar i Game Pass-abonnemang.

"Nu är jag less på det här spelet, dags att avsluta abonnemanget. Hmm, det kommer en stor uppdatering nästa månad... jag kanske behåller abonnemanget en månad till och ser hur spelet blir då."

Om man skulle ha gamepass bara för detta spelet så gör man en dålig affär. Tar bara 4 månader sedan blir månad nr 5 dyrare än om du hade köpt det.

Gen
Medlem

Var det inte så att spelet var poppis i början med att spelarantalet dök som en full skattkista ner till havets botten väldigt fort?

Medlem
Skrivet av Gen:

Var det inte så att spelet var poppis i början med att spelarantalet dök som en full skattkista ner till havets botten väldigt fort?

Nej det vill jag inte påstå.
jag spelade när det släpptes och en bit efter hungerin deeps och det var aldrig så att spelet kändes tomt eller att man saknade nån att spela med.
Vad jag förstått så är det många som spelar fortfarande.
Körde med gamepass och funderar på att köra igen nu när det kommit lite nytt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har testat det lite av till sen release, men fastnar liksom aldrig. Spelar 2-3 dagar sen är jag less på det. Jag saknar nån form av progress, enbart kosmetiska föremål räcker inte för mig. Sen är ju världen också så himla död, (den befolkas ju enbart av skelett lol). Skämt åsido så är den tom och... tråkig. Det kanske är lite roligare nu iom denna uppdatering, men inget som kommer få mig att återvända just nu. Väntar ett tag till och betar av min backlog.

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det vill jag inte påstå.
jag spelade när det släpptes och en bit efter hungerin deeps och det var aldrig så att spelet kändes tomt eller att man saknade nån att spela med.
Vad jag förstått så är det många som spelar fortfarande.
Körde med gamepass och funderar på att köra igen nu när det kommit lite nytt.

Skoj! Ska skaffa GamePass när Forza 4 släpps så lär testa spelet.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Har testat det lite av till sen release, men fastnar liksom aldrig. Spelar 2-3 dagar sen är jag less på det. Jag saknar nån form av progress, enbart kosmetiska föremål räcker inte för mig. Sen är ju världen också så himla död, (den befolkas ju enbart av skelett lol). Skämt åsido så är den tom och... tråkig. Det kanske är lite roligare nu iom denna uppdatering, men inget som kommer få mig att återvända just nu. Väntar ett tag till och betar av min backlog.

För sp spelaren kan det vara lite dött.
Men sof är lite beroende av att man gör sina egna äventyr.
Bara kosmetisk progress är på gott och ont men meningen är att ingen ska ha fördelar bara för att den spelat mycket mer. Jag tror mycket av det är just för att det är ett typiskt gamepass spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

För sp spelaren kan det vara lite dött.
Men sof är lite beroende av att man gör sina egna äventyr.
Bara kosmetisk progress är på gott och ont men meningen är att ingen ska ha fördelar bara för att den spelat mycket mer. Jag tror mycket av det är just för att det är ett typiskt gamepass spel

Det är ju en bra tanke att ingen ska ha fördelar pga bättre gear/högre level, men det passade inte riktigt mig som älskar loot. Har haft ett par roliga stunder när jag hoppat in random och hamnat med bra folk, men nånstans så räcker det liksom inte riktigt för att jag inte ska tröttna.
Men jag kommer säkert återvända så småningom då jag älskar pirater och den eran.

Medlem

SoT är ett spel man ska spela med kompisar.
Det händer alltid helt otroliga saker när man spelar och man har alltid historier att berätta för de som inte va med vid speltillfället.
Det handlar mest om äventyret tillsammans, det är väldigt svårt att förklara.

Ion
Medlem

Är det motor på roddbåten? Såg ut att gå väldigt fort Kul att dom äntligen lägger in det!

1
Skriv svar