Quake Champions - PTS tillgängligt för fler

Inaktiv
Quake Champions - PTS tillgängligt för fler

Mini PTS FAQ:

I’ve never been in the PTS before. How do I gain access? Great question Champ! Owning the Champions Pack grants you access! So whether you purchased it on Bethesda Launcher or on Steam you should now have access. It’ll look a little different on each client. On Bethesda Launcher, you should now have a whole different icon for Quake Champions PTS – it’s Black and White (and probably at the bottom of your list of games – so you’ll likely have to scroll down to find it). You can click and drag it up your list to make it easier to find in the future, at which point it’ll look like this:

Ytterligare information finns att ta del av här bethesda.net/community

Quake-konnässsör
  • New Mode: Slipgate (ord som vi känner igen från Quake 1)

  • New Champion: Athena

  • New Map: Citadel

  • Arcade Modes added to Playlist
    Unholy Trinity TDM - Choose any champion, all weapons have been removed from the map, however you spawn with the unholy trinity – Rocket Launcher, Railgun, & Lightning gun & NOW WITH A TEAM FULL OF FRIENDS! Armor/health/time shards are still present on the map. Practice your combos!
    Lead The Way – Insta Scaletrain to ChooChoo town
    Sacrifice – Remember Sacrifice? Well, it’s that, but now w/ a shorter cap time!
    Swinger Party - Everybody's Athena - SWINGING AROUND!

  • New Weapon Skin: Quake 4 Heavy Machine Gun

  • Game Hardening

  • Reintroducing Scoreboard to End of Match

Medlem

Försökte komma in igår men kunde inte göra annat än att försöka starta match mot botar eftersom jag var för låg level. Men där stod det bara launching server i en evighet. Nytt försök ikväll.

Skägg.
10 Chambers

Unholy Trinity TDM låter liiite, lite som Rocket Arena.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius:
Skulle nog nästan vilja påstå att det är. Du kan t.ex. rocket jumpa utan att ta skada. D fåru möjlighet att öva in lite färdigheter på diverse vapen utan att det blir one-shoot-kill helt enkelt. Ett spelläge som ganska intressant tycker jag. Skönt med lite variation dessutom.

Inaktiv
ATHENA - Griphook - PTS

Om det är möjligt att åka med PEEKER så här framöver låter vi vara osagt eftersom vi inte vet, men det är onekligen ganska intressant!

Quake-konnässsör

@Carl Johansson-Sundelius: Lite blandning av Clan Arena (där man har alla vapen) och Rocket Arena (där man enbart har RL) Får se om de lägger in Clan Arena snart, har varit lite diskussioner om det.

Inaktiv

@almblad: CA hade varit så nice!

phi
Medlem
Skrivet av almblad:

@Carl Johansson-Sundelius: Lite blandning av Clan Arena (där man har alla vapen) och Rocket Arena (där man enbart har RL) Får se om de lägger in Clan Arena snart, har varit lite diskussioner om det.

Fast i Rocket Arena (både i QW, Q2 och Q3) så har man alltid haft alla vapen. Namnet Clan Arena har mig veterligen inte använts förrän själva game modet infördes i Quake Live och då fick ett nytt och mer passande namn.

Det enda game modet som jag känner till som spelades och där man endast har rocket i är Midair från QW.

Quake-konnässsör

@phi: Bra rättelse, tror det var att i Rocket Arena var det alla mot alla / TDM mot flera olika lag som cirkulerade, och det vinnande laget stannade kvar? Clan Arena är det TDM, upp till 6on6. Clan Arena fanns i Quake 3 innan Quake Live kom ut, men finns även med i QuakeWorld. Jag vet inte riktigt något exakt datum när det kom till QuakeWorld.

Edit: Rocket Arena till QuakeWorld kom ut 1997, drygt ett halvår efter släppet av Quake 1.

phi
Medlem

@almblad: Ja, minns jag rätt så var standard rocket arena mer som king of the hill i lagform.

Men som jag spelade RA i alla quakespelen så var det endast två lag och alla spawnade med alla vapen och det var rundbaserat precis som Clan Arena. Sen kommer jag inte ihåg ifall RA-utvecklarna la till CA modet i efterhand men alla RA-servrar som jag spelat på har haft samma mode som standard. Så för mig har RA alltid varit synonymt med CA men som en extern mod.

Jag vill också minnas att "ingen" spelade CA i Q3 OSP eftersom att RA3 var så mycket större trots att de var så gott som identiska men CA saknade alla RA3-mapsen i alla fall då jag var aktiv.

Quake-konnässsör

@phi: själv spelade jag enbart clan arena när jag var sugen på den stilen av gameplay.

Medlem

Längtar efter CTF.
Quake 2 tiden med CTF var så galet bra/sköjjigt.
Ni kommer väl ihåg att Fragzone hade Quake 2 CTF server's, ja de var riktigt bra tider de!

Skägg.
10 Chambers

Spelade nästan uteslutande Clan Arena i QL när det fortfarande var browser-start. Kanske lite instagib för att värma upp railen. Vad hette den kartan som var ganska så stor och kvadratisk, med korridorer runt och ett stort rum i mitten?


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius:

Bloodlust? Duelingkeeps?

Eller om du hittar den du letar efter Q3/QL maps (bilder)

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelade nästan uteslutande Clan Arena i QL när det fortfarande var browser-start. Kanske lite instagib för att värma upp railen. Vad hette den kartan som var ganska så stor och kvadratisk, med korridorer runt och ett stort rum i mitten?

Campgrounds, Asylum eller Overkill? (vanliga CA maps)

Medlem

Drömmen är att dom remakar orginal map's från Quake 2 CTF

Känn på namnen,

McKinley Revival
Stronghold Opposition
The Smelter
Outlands
Capture Showdown

Medlem

@anon_1418:
Har de några planer för ett pro mode läge?
Kan inte spela Quake utan instant weapon switch och air-control.
Spelet känns trasigt utan dessa självklarheter.

1
Skriv svar