World of Warcraft Classic kommer till årets Blizzcon i spelbar version

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nostalgia is a bitch, brukar man säga.
Jag har spelat sen release, och spelar fortfarande spelet.
Det är inte lika bra som du kommer ihåg, men för sin tid? sure! det var revolutionerande.
Men det har inte åldrats bra jämfört med live som har kommit med en drös quality of life changes.

Nostalgia is a bitch? What?

Jag är glad att äntligen kunna sluta spela på privata servrar och få spela den officiella versionen som inte kommer att stängas ner.

Sen hela den där nostalgikortet som folk spelar ut börjar bli tröttsamt. Varför tror folk att man inte vet vad man kommer att få spela för nåt? Folk verkar tro att man inte har en susning om vad man kommer att få spela istället för att fatta att det är VI spelare som har via efterfrågan sett till att detta kommer.

Det här är inte Blizzards påhitt, det här är VI spelare som spelat på alla privata servrar som fått Blizzard att vakna till om att det faktiskt finns en marknad för Vanilla.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nostalgia is a bitch, brukar man säga.
Jag har spelat sen release, och spelar fortfarande spelet.
Det är inte lika bra som du kommer ihåg, men för sin tid? sure! det var revolutionerande.
Men det har inte åldrats bra jämfört med live som har kommit med en drös quality of life changes.

Det är quality of life-skiten jag vill bort från. Tar bort så otroligt mycket från upplevelsen och gör att världen inte känns levande alls. Retail känns mer som en samling minispel efter att man tagit maxlvl än en upplevelse.

Jag har lirat på private servers i ett flertal omgångar och tycker att det är en bättre spelupplevelse än Retail varit på väldigt länge.

12
Skriv svar