Veckans quiz! Vad minns du om Telltale Games?

Robot
Veckans quiz! Vad minns du om Telltale Games?

Telltale will remember that...

#telltale-games


Medlem

1/10 imponerande dåligt resultat

Medlem
Skrivet av delli:

1/10 imponerande dåligt resultat

Hah, jag dubblade dig! 2/10!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Nomman:

Hah, jag dubblade dig! 2/10!

Jag tycker vi gör en trappstege. Fick 3/10

MEG
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Clementine will remember that...
ett poäng sämre än förra quizen


signatur

Death is only the beginning

Skribent
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Clementine will remember that!

Roligt att ni hade med frågan om hur många episodes den sista säsongen skulle vara när ni skrev fel i en artikel för några dagar sedan!

Medlem

4/10 jajamensan!

Jag hade noll koll på MJ Fox-frågan men nu har jag helt klart levlat där. Tack FZ!

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Telltale will remember that


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Inaktiv

5/10

Men hade en del turgissningar. Gillar dock Telltale så grämer mig att de gått i KK.

Medlem

6/10

Telltale will remember that.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

5/10, godkänt. Knappt spelat några alls


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Avedagreat:

3/10 Korrekta svar!
Clementine will remember that!

Roligt att ni hade med frågan om hur många episodes den sista säsongen skulle vara när ni skrev fel i en artikel för några dagar sedan!

Kan ha varit därför den kom upp


signatur
Medlem

1/10. Inte spelat ett enda spel av dom och kommer nog aldrig göra det. Not my thang helt enkelt.

Medlem

4/10, den enda jag visste var den om Michael J Fox. Har aldrig spelat några Walking Dead spel, så det var väl nån chansning som gick hem!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

1/10 känner att det stämmer.


signatur

Niet.

Medlem

2/10. Kunde inte ett enda svar. =P
Det är inga spel som har intresserat mig.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Ambassadör
Xbox

DET HÄR QUIZZET VAR JU J**LIGT ENKELT!

4/10...

Varav två gissningar som gick in, haha.


signatur

Jump in.

Medlem

7/10 I will remember that...

Skägg.
10 Chambers

Jag tyckte inte att jag gjorde det så svårt, men just nu ligger 10/10 på 1,1 %


signatur
Medlem

8/10. Svarade fel på antal pokerspel (trodde bara det var två) och debutspelet där jag trodde Strong Bad var deras första episodbaserade. Har diggat Telltale från start, även om de haft en del formsvackor.

Hade hoppats på att Telltale skulle ge oss mer av Sam & Max och Monkey Island, och även om chanserna sjunkit för varje år var ju nedläggningen spiken i kistan. Trist!

Medlem

Var ju synd dessa la ner, var det inte dom som även gjort batman spel också?

Fick första delen gratis, funderat på köpa resten. Men kanske är dumt nu när allt ska försvinna eller?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av broken-arrow:

Var ju synd dessa la ner, var det inte dom som även gjort batman spel också?

Fick första delen gratis, funderat på köpa resten. Men kanske är dumt nu när allt ska försvinna eller?

Spelet borde inte försvinna efter att du köpt. För säkerhetsskull kan du ju kika på GOG.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelet borde inte försvinna efter att du köpt. För säkerhetsskull kan du ju kika på GOG.

Ja om spelet finns där (har legat på steam i alla fall). Alla delar har ju släppts redan (vad jag vet). Så denna nerläggning påverkar inte spelet, så man får avslut också.

Tycker iden var riktigt bra, även om den är gamal (var ju vanligt med peka och klicka spel förr). Bättre än vanliga koridorspel som t.ex crysis (som ger sken av open world).

Tycker spelen borde sälja bättre än det gjorde. Är enligt mig rätt välgjort det spelet jag prova.

1
Skriv svar