John Carmack: "Oculus Quest kommer att tävla mot Nintendo Switch"

Robot
John Carmack: "Oculus Quest kommer att tävla mot Nintendo Switch"

Kommer säljas som en sekundär enhet till spelare som redan äger en stationär konsol.

#john-carmack, #oculus-quest


Medlem

Heh, Good one.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag skulle nog köpa det här om priset var lite lägre, 2000 Kr skulle det vara värt i förhållande till hur jag skulle använda det.
Även om det inte alls är PC-kvalitet på spelen så är headsetet i sig överlägset utbudet till PC tack vare trådlösheten och vad spelen beträffar så sitter styrkan i VR egentligen mer i djupupplevelsen än i grafisk detaljrikedom.

Medlem

Nope! Kommer inte att lägga en enda peng på Facebook Quest av ren princip.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ion
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Nope! Kommer inte att lägga en enda peng på Facebook Quest av ren princip.

Det kan vara farligt med principer. Jag har en kompis som vägrar äta lunch på en viss restaurang för att dom inte har färska ägg till hans carbonara. Nu får vi gå dit utan honom.

Medlem
Skrivet av Ion:

Det kan vara farligt med principer. Jag har en kompis som vägrar äta lunch på en viss restaurang för att dom inte har färska ägg till hans carbonara. Nu får vi gå dit utan honom.

Hade också bojkottat en restaurang som serverar carbonara med ruttna ägg.

Medlem
Skrivet av Ion:

Det kan vara farligt med principer. Jag har en kompis som vägrar äta lunch på en viss restaurang för att dom inte har färska ägg till hans carbonara. Nu får vi gå dit utan honom.

Skrivet av Bojkott:

Hade också bojkottat en restaurang som serverar carbonara med ruttna ägg.

Det som menas här är nog ett "rå" ägg vs "tillagad" ägg.

Varit i branschen, och av erfarenhet vet att många restauranger vägrar servera råa ägg.

Hur mycket man än tycker att Sveriges livsmedelsindustri är problem fri, bäst, klockren, så har det alltid funnit många fall av salmonella varje år.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Ion
Medlem
Skrivet av cybo:

Det som menas här är nog ett "rå" ägg vs "tillagad" ägg.

Varit i branschen, och av erfarenhet vet att många restauranger vägrar servera råa ägg.

Hur mycket man än tycker att Sveriges livsmedelsindustri är problem fri, bäst, klockren, så har det alltid funnit många fall av salmonella varje år.

Haha ja precis. Jag skulle skrivit "vägrar knäcka ett ägg på hans carbonara" istället för "färska ägg".

Nåväl, vad handlade artikeln om nu igen?

Medlem

Hmm, tror inte att den kommer kunna konkurrera så mycket med Switch. Jag tror att 60-70% spelar Switch bärbart / på resande fot, och då funkar ju inte det alls lika smidigt att slänga upp en dator och trä på sig ett headset, t.ex. på bussen/tåget/flyget... Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hmm, tror inte att den kommer kunna konkurrera så mycket med Switch. Jag tror att 60-70% spelar Switch bärbart / på resande fot, och då funkar ju inte det alls lika smidigt att slänga upp en dator och trä på sig ett headset, t.ex. på bussen/tåget/flyget... Vad tror ni?

Det är ett stand alone headset så du behöver bara den med dig samt kontrollerna, vet inte vad du ska ha med dator för. sedan är det inte många som använder konsolerna utanför hemmet även om de enbart använder de bärbart hemma.

Medlem
Skrivet av cybo:

Det som menas här är nog ett "rå" ägg vs "tillagad" ägg.

Varit i branschen, och av erfarenhet vet att många restauranger vägrar servera råa ägg.

Hur mycket man än tycker att Sveriges livsmedelsindustri är problem fri, bäst, klockren, så har det alltid funnit många fall av salmonella varje år.

Ja jag förstod det. Det var mest ett skämt

Medlem
Skrivet av Ion:

Det kan vara farligt med principer. Jag har en kompis som vägrar äta lunch på en viss restaurang för att dom inte har färska ägg till hans carbonara. Nu får vi gå dit utan honom.

Ni får äta ruttna ägg då??

Medlem

Sedan får vi inte glömma att detta var en bråkdel av hans 1,5 timmars oskriptade och fantastiskt ärliga tal. Han var inte blyg att prata om brister och saknad funktionalitet. Hans poäng är mer att det kommer inte konkurrera mot konsoler, inte heller PC, det närmaste är Switch pga. sin mobilitet, som Oculus Quest också kommer ha. Jag tycker själv att hans tal var väldigt uppfriskande jämfört med alla andra spelföretags skriptade säljarsnack. Jag kommer köpa en Oculus Quest och jag gillar John Carmack!


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hmm, tror inte att den kommer kunna konkurrera så mycket med Switch. Jag tror att 60-70% spelar Switch bärbart / på resande fot, och då funkar ju inte det alls lika smidigt att slänga upp en dator och trä på sig ett headset, t.ex. på bussen/tåget/flyget... Vad tror ni?

Du kanske ska läsa på igen. Du verkar ha problem med läsförståelsen.

eld
Medlem

Positional tracking på ett standalone headset är rätt så stort

Medlem
Skrivet av sebrock:

Du kanske ska läsa på igen. Du verkar ha problem med läsförståelsen.

Jag läste hela artikeln. Jag har inga problem med läsförståelsen. Varför gör du ett personligt nedsättande påhopp helt plötsligt istället för att argumentera?

1
Skriv svar