Medlem
Fortnite

Min son på 10 år behöver kompisar att spela Fortnite med. Han har inte spelat så mkt, men vill gärna ha nya vänner. De han har kallar honom nob? Och vad det betyder vet jag inte! Han spelar nästan aldrig med dem.

Skägg.
10 Chambers

Hej! Noob är det nedsättande ord, ”nybörjare”, men förklara för sin son att folk online kan ha en hård ton så det bästa är att strunta i chatten. Alla är nybörjare i början. Det finns säkert andra föräldrar här med barn i samma ålder.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej! Noob är det nedsättande ord, ”nybörjare”, men förklara för sin son att folk online kan ha en hård ton så det bästa är att strunta i chatten. Alla är nybörjare i början. Det finns säkert andra föräldrar här med barn i samma ålder.

Tack för svar

Tråddemonen
Testpilot

@Mammaspojke: Det är ofta yngre som kastar ur sig fula saker över onlinespel. Stäng av chatten om ni tycker att folk behandlar din son illa. Hoppas han finner några trevliga vänner i framtiden

Medlem

Hej.
Min son på 10 år spelar gärna med nya vänner. Han tycker inte heller om när spelare gnäller på varandra och kan lätt ta åt sig av den hårda tonen. Hör gärna av dig så kan vi säkert styra upp att de spelar tillsammans.

Medlem

@x3production: Om du vill göra reklam för din Youtubekanal finns det en hel forumsektion för just det ändamålet:
https://www.fz.se/forum/290-visa-upp-dig-sjalv

Du behöver inte kapa gamla trådar och posta samma inlägg på flera ställen.

1
Skriv svar