Min lista på 20 stycken Nintendo 64 spel som jag hoppas kan komma till en Nintendo 64 Classic Mini

Kontot avslutas
Min lista på 20 stycken Nintendo 64 spel som jag hoppas kan komma till en Nintendo 64 Classic Mini

Det talas om när Nintendo kommer att avslöja en Nintendo 64 Classic Mini och det talas även om vilka spel som borde följa med på den.
Men det är ju väldigt svårt att veta eftersom det även beror på om Microsoft kommer låta Nintendo ta med några av deras titlar, något som ändå skulle kunna hända eftersom Nintendo och Microsoft idag beter sig nästan som om de vore bästa vänner.

Men innan jag lägger upp vilka spel som jag helst skulle vilja se till konsolen så ska jag först göra en lista på de 20 stycken mest troliga spelen som skulle kunna vara med på en Nintendo 64 Classic Mini.
Alla dessa spelen är spel som vi har fått se på Virtual Console genom åren.

  1. 1080 Snowboarding

  2. Bomberman 64

  3. Donkey Kong 64

  4. F-Zero X

  5. Kirby 64: The Crystal Shards

  6. Mario Golf

  7. Mario Kart 64

  8. Mario Party 2

  9. Mario Tennis

  10. Ogre Battle 64: Person of Lordy Calibre

  11. Paper Mario

  12. Pokémon Snap

  13. Sin & Punishment

  14. Star Fox 64

  15. Super Mario 64

  16. Super Smash Bros

  17. The Legend of Zelda: Majora's Mask

  18. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

  19. Wave Race 64

  20. Yoshi's Story

Om vi sedan ska säga att Microsoft går med på att låta Nintendo ta med ett eller fler Rareware spel på Nintendo 64 Classic Mini så tror jag främst på att vi får se Banjo-Kazooie. Det är ett väldigt populärt spel som jag tror skulle få många fans att vilja köpa en sådan mini konsol.
Sen skulle jag vilja byta ut Mario Party 2 mot Mario Party 3. Vi har ju fått se Mario Party 2 både på Wii och Wii U när det gäller Virtual Console så jag tror att det är läge att satsa på trean den här gången. Det är också ett väldigt populärt Mario Party spel som jag har fått uppfattningen av och som jag gärna skulle vilja få spela.

1. Banjo-Kazooie
2. Bomberman 64
3. Donkey Kong 64
4. F-Zero X
5. Kirby 64: The Crystal Shards
6. Mario Golf
7. Mario Kart 64
8. Mario Party 3
9. Mario Tennis
10. Ogre Battle 64: Person of Lordy Calibre
11. Paper Mario
12. Pokémon Snap
13. Sin & Punishment
14. Star Fox 64
15. Super Mario 64
16. Super Smash Bros
17. The Legend of Zelda: Majora's Mask
18. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
19. Wave Race 64
20. Yoshi's Story

Den sista och svåraste saken som jag ska göra är att byta ut vissa spel mot andra spel som jag gärna skulle vilja ha med men som det finns en väldigt liten chans att de följer med.
Vissa av dessa spelen är väl mer eller mindre troliga att vi får se men det kan ju kanske alltid finnas en chans.

Perfect Dark
Eftersom chansen är minimal att vi får se GoldenEye 64 så tror jag att det är en större chans att Perfect Dark följer med.

Conker's Bad Fur Day
Den barn förbjudna stilen på spelet gör att jag inte tror att det finns någon risk att vi får se det men det skulle ändå vara kul.

Pokémon Puzzle League
Detta kan jag tänka mig att det följer med, men eftersom motsvarigheten på Super Nintendo bara kom till Super Famicom Classic Mini så tror jag att det kanske även denna gången bara blir att detta spelet kommer till den japanska versionen av Nintendo 64 Classic Mini.

Harvest Moon 64
Vi fick aldrig Harvest Moon på SNES Classic Mini så chansen är minimal att Harvest Moon 64 kommer finnas på Nintendo 64 Classic Mini.

Star Wars: Shadows of the Empire
Jag har under en lång tid velat spela det här spelet, tycker att det ser roligt ut, men tror ändå att det är en liten risk att vi får se det.

Jag skulle kunna komma på många fler spel som jag skulle vilja se på en Nintendo 64 Classic Mini men jag nöjer mig med dessa fem.
Det svåraste nu blir att byta ut dessa mot de spelen som jag redan har lagt till på listan.
Men så här blir min lista på de 20 stycken Nintendo 64 spel som jag skulle vilja se på en Nintendo 64 Classic Mini.

1. Banjo-Kazooie
2. Bomberman 64
3. Conker's Bad Fur Day
4. Donkey Kong 64
5. F-Zero X
6. Harvest Moon 64
7. Kirby 64: The Crystal Shards
8. Mario Golf
9. Mario Kart 64
10. Mario Party 3
11. Paper Mario
12. Perfect Dark
13. Pokémon Puzzle League
14. Star Fox 64
15. Star Wars: Shadows of the Empire
16. Super Mario 64
17. Super Smash Bros
18. The Legend of Zelda: Majora's Mask
19. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
20. Yoshi's Story


signatur

ゼルダの城

Fragtjuv

Tycker att din lista ser riktigt vass ut. Jag skulle dock ta bort Bomberman 64 och slänga dit Blast Corps istället. Om det går att lösa det vill säga.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Mycket bra på listan. Skulle vilja ha med Star Wars: Rogue Squadron själv.

Inaktiv

Diddy Kong Racing saknar jag på din lista. Ett enligt mig mycket roligare spel än Mario Kart 64.
Shadows of the Empire var ganska häftigt som Star Wars-spel även om gameplayen inte var den bästa.
Skulle även gissa att Pilot Wings 64 kan komma att vara med. Ett annat bra spel är Star Wars Episode 1: Racer.
Angående Mario Party så varför inte bara slänga med alla 3?

Ett problem med en N64 mini är att man behöver 4 kontroller för att få ut det mesta av konsolen.

Medlem

Goldeneye 007
Worms Armageddon
Zelda båda såklart
Skulle gärna se snowboard kids hehe
Mission impossible kanske?

Medlem

Doom64
GoldenEye
Perfect dark
Zelda oot
Zelda mm
Blast corps
Donkey Kong 64
Banjo kazooie
Jet force gemini
Turok
Turok 2
Turok rage war (underskattat)

Superman 64


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Då min erfarenhet av N64 är begränsad finns det inte så många spel jag har erfarenhet av.

Goldeneye är i princip det enda jag spelat.
Perfect Dark borde vara lika bra som Goldeneye.
Conker's Bad Fur Day har jag alltid velat prova.

Medlem

Jag hade aldrig någon N64, men om det kom en mini skulle jag vilja ha alla Nintendos Mario spel viktigast är Mario Kart.

Medlem

Perfect dark var bland det bästa på N64. Som en uppgraderad version av Goldeneye.

Medlem

Ogrebattle 64 är mycket bra. Finns dock bra emulatorer till PC så man slipper slänga pengar på en N64 mini för kanske ett par spel som intresserar en i havet av ointressant som kommer vara installerat.

Medlem

Grym lista. Hade bara velat ändra Pokemon Snap mot Pokémon Stadium. Sen hade jag varit nöjd iaf

Medlem

Håller med tidigare talarr: diddy Kong racing måste upp på listan. Lätt ett av de bästa till n64

Medlem

Diddy Kong Racing är förmodligen världens bästa kartspel. Min lista hade innefattat:

Diddy Kong Racing
Conkers Bad Für Day
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
Wave Race
1080 Snowboarding
Ocarina of Time
Majoras Mask
Beatle Adventure Racing
Mario Kart 64
Super Mario 64
Mickeys Adventure Racing
Donkey Kong 64
Mario Party 3
Goldeneye
Mario Tennis
International Superstar Soccer 98
F-Zero 64
Kirby 64
Super Smash Bros 64


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
Super Mario 64
Zelda: Ocarina of Time
Zelda: Majoras Mask
Goldeneye
Perfect Dark
Donkey Kong 64
Diddy Kong Racing
Super Smash Bros 64 (vore coolt med tanke på Ultimate som jämförelse!)
Star Fox 64
Star Wars: Rogue Squadron
Conker’s Bad Fur Day
Pokémon Stadium
Paper Mario
Yoshi's Story

Finns säkert fler...

Medlem

Donkey Kong 64
Mario Kart 64
Super Mario 64
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Majora's Mask
F-Zero X
Kirby 64; The Crystal Shards
Super Smash Bros 64
Goldeneye 007
Mario Party
Diddy Kong Racing
Star Fox 64
Pokémon Snap


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Stunt Racer 64 - Eftersom det är en av dom få ruskigt dyra N64 som många inte har hört talas om eller spelat p.g.a. sällsyntheten. Underskattat racing-spel gjort av Boss Studios, samma utvecklare som World Driver Championship

Mischief Makers - N64 var inte känd för sina 2D-spel precis, men det här spelet är en okonventionell och jävligt tajt plattformare gjort av Treasure. Mycket problemlösning finns i många av banorna, vilket skapar bra variation genom hela spelets gång. Underskattad kultklassiker.

Bomberman Hero - Om man blir trött på de traditionella Bomberman-spelen är Hero ett kul alternativ. Gillar man utforskandet i Super Mario 64 eller Banjo-Kazoozie blandat med explosiva vapen är det ingen dum 3D-plattformare. En av konsolens bästa soundtracks finns i det här spelet, om man gillar drum & bass!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Inaktiv

Star Fox 64 hette faktiskt Lylat Wars i Sverige.

Medlem

Vi är fasligt nära en Amiga classic mini nu hoppas jag

Annars är min N64 preppad med 2 spel som jag lirat:

Mario 64 och Rayman 2


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Mario 64
Banjo-kazooie
Legend of Zelda ocarina of time
Legend of Zelda Majoras mask
Turok 2

Medlem

Project64 min vänner så kan ni spela N64 klassikerna ni missat och behöver.inte.hoppas på en N64 mini har dom
Har man ingen n64 kontroll för datorn behöver man mappa om kontrollerna.
Funkar i dom flesta spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Project64 min vänner så kan ni spela N64 klassikerna ni missat och behöver.inte.hoppas på en N64 mini har dom
Har man ingen n64 kontroll för datorn behöver man mappa om kontrollerna.
Funkar i dom flesta spel

Är ju dock roligare att spela på en konsol med en kompis i t.ex mariokart.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är ju dock roligare att spela på en konsol med en kompis i t.ex mariokart.

Jag förstår vad du menar men det går att spela 2 eller fler med emulator också om du inte trodde det var möjligt.
Finns väll mods tom som tillåter fler spelare än original ibland tom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av breahl:

Är ju dock roligare att spela på en konsol med en kompis i t.ex mariokart.

Sen tycker jag att det är roligare när man får spela med original handkontroller med.
Sen är jag väl också en person som hellre betalar för spel än att försöka få tag på de den olagliga vägen, samtidigt som jag kan ha förståelse för de som gör så med, framför allt eftersom det finns spel som är väldigt svåra att få tag på eller så är de väldigt dyra eller så finns de inte översatta till engelska någon annanstans.

Jag brukar spela Nintendo 64 spel på min Wii U, både med Gamepaden som handkontroll och när jag spelar mot min sambo så använder vi varsin Wii Classic Controller Pro och spelar med.
Det jag kan säga är att Wii Classic Controller Pro är utmärkta till att spela bland annat Mario Party 2 med, men när jag spelar exempelvis Super Mario 64 eller något av Zelda spelen så känner jag hur mycket jag saknar c knapparna.
Det är också en stor anledning till att jag vill ha en Nintendo 64 Classic Mini, så att jag får spela med original handkontrollen igen.
Sen om Nintendo skulle använda sig av samma uttag för handkontrollerna som på NES Classic Mini och SNES Classic Mini så behöver jag inte känna att det är bråttom att köpa till fler handkontroller ifall det skulle följa med två eller bara en handkontroll eftersom jag har två stycken Wii Classic Controller Pro att spela multiplayer spel med.


signatur

ゼルダの城

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jag förstår vad du menar men det går att spela 2 eller fler med emulator också om du inte trodde det var möjligt.
Finns väll mods tom som tillåter fler spelare än original ibland tom

Helt annan känsla än att spela äkta vara. Sen är det oftast en massa problem med allt på PC med. När det gäller konsol är det bara att koppla in och sen köra! Oerhörd skillnad mot PC, därför alla bra spelutvecklare dissar er med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Helt annan känsla än att spela äkta vara. Sen är det oftast en massa problem med allt på PC med. När det gäller konsol är det bara att koppla in och sen köra! Oerhörd skillnad mot PC, därför alla bra spelutvecklare dissar er med.

Tyvärr du har fel
Njuter av föertalet spel hät hemma med familj till samtliga konsoler.
Inga problem och skulle det vara ett problem är det en googling bort
Vi spelar med xbox 360 kontroller eller kontroler från 8bitdo som är lika bra som originalkontrollerna. Förrutom att man kan få dom i blutooth utförande.
Pc master race strikes again mot dom som vill ha en cheap emulator i en plastlåda ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Project64 min vänner så kan ni spela N64 klassikerna ni missat och behöver.inte.hoppas på en N64 mini har dom
Har man ingen n64 kontroll för datorn behöver man mappa om kontrollerna.
Funkar i dom flesta spel

Tyvärr är det alltid nån som lägger fram emulatorkortet i SAMTLIGA minikonsoll-trådar. Förstå att dessa typer av produkter inte riktar sig till er. Vissa av oss vill ha en officiell produkt som "just works", och är 100% laglig. Eller kanske bara tycker de är kul till samlingen.

Inaktiv

@Nioreh: Jag förstår vad du säger men tycker fortfarande det är relevant i sammanhanget att nämna det. Jag var själv sugen på en NES Mini när det begav sig men blev då tipsade om Raspberry Pi och är väldigt nöjd med den lilla manicken. Som sagt det tål ändå att nämnas eftersom RPi gör det bättre än Nintendos egna mini-produkter på flera punkter men det är klart att man vill ha "the real deal" officiellt så vill man.

Bara för att nämna några; billigare, trådlösa dosor, stöd för oändligt med spel till de flesta av de gamla konsolerna.

Jag säger inte att något av dessa är bättre eller sämre än det andra utan det får var och en avgöra själv men jag tycker det är bra om den som står inför ett inköp vet alternativen.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Tyvärr är det alltid nån som lägger fram emulatorkortet i SAMTLIGA minikonsoll-trådar. Förstå att dessa typer av produkter inte riktar sig till er. Vissa av oss vill ha en officiell produkt som "just works", och är 100% laglig. Eller kanske bara tycker de är kul till samlingen.

https://uploads.disquscdn.com/images/5a567f67ec894bbd399cee3f...

Svaret var menat som ett svar till att man inte behöver hoppas på att det och det spelet ska komma ingå i enheten, finns sätt att spela sina mussade titlar endå.
Ja minikonsolerna duger som samlarobjekt det är väll det dom vänder sig till med tanke på dom överdrivna priserna på framförallt nes mini var första vända n


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av anon_306295:

Diddy Kong Racing saknar jag på din lista. Ett enligt mig mycket roligare spel än Mario Kart 64.
Shadows of the Empire var ganska häftigt som Star Wars-spel även om gameplayen inte var den bästa.
Skulle även gissa att Pilot Wings 64 kan komma att vara med. Ett annat bra spel är Star Wars Episode 1: Racer.
Angående Mario Party så varför inte bara slänga med alla 3?

Ett problem med en N64 mini är att man behöver 4 kontroller för att få ut det mesta av konsolen.

Diddy Kong Racing är riktigt bra. Har den kvar på kassett men eftersom det inte går att spela den på vår skärm eftersom Nintendo 64 inte har hdmi så skulle det verkligen uppskattas om det spelet var med på en Nintendo 64 Classic Mini. Men som sagt, det är svårt att begränsa sig till bara 20 spel och samtidigt försöka få med så många spel som möjligt som man vill ha, det är därför jag inte tog med alla tre Mario Party spelen. Skulle helst vilja se alla tre spelen, men eftersom jag är ganska säker på att Nintendo bara skulle ta med ett av spelen så fick det bli Mario Party 3 eftersom jag helst skulle vilja se det.

Star Wars Episode 1: Racer, det är minnen det.
Brukade spela det ibland på fritidsgården.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag vill ha Ocarina of Time. Bara Ocarina of Time. Ocarina of Time-mini.

12
Skriv svar