Mojang annonserar nytt Minecraft-spel!

Robot
Mojang annonserar nytt Minecraft-spel!

Minecraft: Dungeons är ett fyrkantigt Diablo för dig och dina polare.

#minecraft-dungeons, #mojang


Moderator | Testpilot

Är tanken då att det ska spelas som Diablo och liknande spel, från samma kameravy? Om så är fallet så är jag down! Aldrig varit ett stort fan av Minecraft själv men en sådan spin-off hade jag gett ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Minecraft är bland annat ett av dom tråkigaste spelen som ens finns. Visst, kul när man var ett litet knyte men sen blev det bara löjligt. Jag menar, varför gå runt och spela med arga 12-åringar? Hur kul låter det? Så jag orkar inte ens tänka på detta kommande spel. Usch, Fy.


signatur

Why so serious?

Moderator | Testpilot
Skrivet av jamaha121:

Minecraft är bland annat ett av dom tråkigaste spelen som ens finns. Visst, kul när man var ett litet knyte men sen blev det bara löjligt. Jag menar, varför gå runt och spela med arga 12-åringar? Hur kul låter det? Så jag orkar inte ens tänka på detta kommande spel. Usch, Fy.

Fast man kan ju välja att inte spela med dessa 12-åringar. Finns ju lagom med serverar som har vettiga personer att bygga och överleva med om man så vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jamaha121:

Minecraft är bland annat ett av dom tråkigaste spelen som ens finns. Visst, kul när man var ett litet knyte men sen blev det bara löjligt. Jag menar, varför gå runt och spela med arga 12-åringar? Hur kul låter det? Så jag orkar inte ens tänka på detta kommande spel. Usch, Fy.

Jag är inget minecraft fan, men spelet är fantastiskt. Det finns en anledning till varför den blev så stor och det är inte för att det bara är en massa 12åringar som lirar

Dock hade jag gärna sett massa random story etc (kanske finns numera?) med quests.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jamaha121:

Minecraft är bland annat ett av dom tråkigaste spelen som ens finns. Visst, kul när man var ett litet knyte men sen blev det bara löjligt. Jag menar, varför gå runt och spela med arga 12-åringar? Hur kul låter det? Så jag orkar inte ens tänka på detta kommande spel. Usch, Fy.

Lycka till att spela spel utan att det finns arga 12-åringar.

Releasehästryttare

Det är ändå helt sjuk hur mycket Minecraft har berört vårt samhälle, även om man inte spelat det själv så har man hört talas om det, det är ju också en otroligt massa spel som vi kan tacka Minecraft för att de finns, tex terraria eller uppkommande Cardlife hade ej existerat om det ej va för Minecraft, så även om man inte personligen tycker det är ett bra spel så kan man ju inte undvika att för 10 år sen så va det spelet lika stort i folkmun som Fortnigt är idag.

Jag kommer följa detta projekt med spänning och hoppas givetvis att det blir ett bra spel i slutändan.

Medlem

Var de tvugna att basera detta på Minecraft? Är det för att de hoppas på bättre försäljning än om de gjort det helt fristående och som ett helt annat IP?
Minecraft har ju blivit framgångsrikt för dess frihet att bygga och utforksa jordens inre på diverse olika kreativa sätt. Inte för dess avancerade combat-system och intelligenta monsterdesign.

Att göra det till en dungeon crawler känns bara som att de vill lura kids att köpa mer minecraft-relaterad skit


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Moderator | Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Var de tvugna att basera detta på Minecraft? Är det för att de hoppas på bättre försäljning än om de gjort det helt fristående och som ett helt annat IP?
Minecraft har ju blivit framgångsrikt för dess frihet att bygga och utforksa jordens inre på diverse olika kreativa sätt. Inte för dess avancerade combat-system och intelligenta monsterdesign.

Att göra det till en dungeon crawler känns bara som att de vill lura kids att köpa mer minecraft-relaterad skit

Visst men det är ju inte annorlunda än när Super Mario blev racing eller ett JRPG. Givetvis är det ju för att locka till sig folk som gillar Minecraft och är riktigt smart. Det är ju inte mer än en spin-off i samma franchise.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst men det är ju inte annorlunda än när Super Mario blev racing eller ett JRPG. Givetvis är det ju för att locka till sig folk som gillar Minecraft och är riktigt smart. Det är ju inte mer än en spin-off i samma franchise.

Fast Mario är ju inte bara spelens namn, utan även karaktären. Närmaste vore väl i sådant fall Steve-something, Minecraft kan jag tycka är ett ganska väl definierat koncept med tillhörande namn. Inte för att jag tycker du har konkret fel, och det finns ju redan Minecraft story mode så det är ju inget nytt direkt.

Medlem

Inget för mig. Men sonen (9år) blev glad och exalterad.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Tror det var smart att köra minecraft! Vill se schyssta skill trees och bra med RPG element bara!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av jamaha121:

Minecraft är bland annat ett av dom tråkigaste spelen som ens finns. Visst, kul när man var ett litet knyte men sen blev det bara löjligt. Jag menar, varför gå runt och spela med arga 12-åringar? Hur kul låter det? Så jag orkar inte ens tänka på detta kommande spel. Usch, Fy.

Minecraft trot eller ej har minst arga 12åringar.
Dom möter du mest i andra spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nyhet:

någon form av barbar
någon form av kyckling
något form av stor boss

Lite väl många gånger i en så pass kort artikel va?
Dessutom felstavat en gång.

Men verkar vara ett kul spel för barnen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zlampan:

Lite väl många gånger i en så pass kort artikel va?
Dessutom felstavat en gång.

Men verkar vara ett kul spel för barnen.

Haha, någon form av trött och stressad skribent.


signatur
Medlem

Tröttsamma 12-åringar?? Prova att spela "barnförbjudna" spel som GTA Online, föredragsvis på konsol... Gäller stänga av ljudet snabbt, för där är alltid ungar som skriker hysteriskt och (försöker) dödar varenda spelare de ser... Och oftast är ändå de vuxna griefers etter värre.

I Minecraft har du ju ändå ett val vilka du vill spela med och "möjligheterna är oändliga". Men vissa behöver ju en story och "uppdrag". Fantasin dog någon gång i slutet på 90-talet...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst men det är ju inte annorlunda än när Super Mario blev racing eller ett JRPG. Givetvis är det ju för att locka till sig folk som gillar Minecraft och är riktigt smart. Det är ju inte mer än en spin-off i samma franchise.

Fast Nintendo har ju skapat bra IP på deras redan etablerade IP, det är enorm skillnad på att ta en IP som Super Mario Bros och skapa spel som Super Mario Kart, Super Mario RPG, Super Mario Sunshine, Super Mario 64 (som för övrigt var ett av de första spelen som hade riktig 3D vill jag minnas) än det Mojang verkar göra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcGamer:

Fast Nintendo har ju skapat bra IP på deras redan etablerade IP, det är enorm skillnad på att ta en IP som Super Mario Bros och skapa spel som Super Mario Kart, Super Mario RPG, Super Mario Sunshine, Super Mario 64 (som för övrigt var ett av de första spelen som hade riktig 3D vill jag minnas) än det Mojang verkar göra.

Mojang gör väl ändå samma sak? De tar en redan etablerad IP och gör något nytt med det precis som Nintendo gjorde med etablerade Mario och sedan gjorde ett racing spel.

Minecraft är stort, och de tar den IPn och testar något nytt i samma franchise.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul med 4-player.

//LD

Medlem

Hade ju hellre sett att man byggde in något mer äventyrligt i vanliga spelet.

Medlem

Får mig att tänka på Torchlight. Kan bli bra.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar