Sony: Därför tog det så lång tid att göra crossplay möjligt

Robot
Sony: Därför tog det så lång tid att göra crossplay möjligt

"Det är inte bara att trycka på en knapp."

#crossplay, #fortnite


Medlem

Jäkligt kul att det fungerar nu. Mina barn är glada stt dem kan soela med fler av deras kompisar och jag är glad att jag inte måste skaffa en ny konsoll. Win win


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"So we had to look at it from a technical point of view, we have to work with our partners from a business point of view."
Översatt till: "Vi måste se hur vi ska kunna suga ut så mycket pengar som möjligt av spelarna" typ.. ^^

Medlem

Right.
Handlade bara om pengar, därför dom inte ville ha det.

Så när det här hände så var det inte bara ett knapptryck?
https://www.ign.com/articles/2017/09/18/fortnite-accidentally-featured-ps4-xbox-one-cross-platform-play-this-weekend


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

ni vet när man kan lukta sig till mängden BULL SHIT i ett uttalande har ALDRIG varit så tydligt som det här. "This is a textbook example" av just det så att säga hahaha

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"So we had to look at it from a technical point of view, we have to work with our partners from a business point of view."
Översatt till: "Vi måste se hur vi ska kunna suga ut så mycket pengar som möjligt av spelarna" typ.. ^^

Eh, va? Hur skulle de tjäna mera pengar på att inte tillåta crossplay om jag får fråga? Det är verkligen det dummaste argumentet som existerar. Varför skulle Sony tjäna mera pengar på att stå utanför crossplay om alla andra bestämmer sig för att ha det?

Medlem

Det är bara att trycka på en knapp, problemet är en avtalsfråga med respektive konsolltillverkare.

Medlem

Oki doki
Det riktigt skälver i konsol försäljningarna efter detta... eller inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Att starta funktionen är kanske bara en knapptryckning, tror inte det är så han menar, snarare det byråkratiska runt omkring och att att det ska funka på ett vettigt sätt, matchmaking/balans osv.

Medlem

Var väl inte så länge sen som dom sa att dom inte behövde crossplay för att "skydda sina användare" samt "den bästa upplevelsen är på playstation"?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Fortnite översvämmar av damer och kids på twitch numera, är det verkligen så roligt eller är det lika mycket nyhetens behag som minekraft var? Har testat det och är inte övertygad.. what so fun about it?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Fortnite översvämmar av damer och kids på twitch numera, är det verkligen så roligt eller är det lika mycket nyhetens behag som minekraft var? Har testat det och är inte övertygad.. what so fun about it?

Färgglatt och gratis, mer behövs inte 2018..

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Var väl inte så länge sen som dom sa att dom inte behövde crossplay för att "skydda sina användare" samt "den bästa upplevelsen är på playstation"?

Och det tycker de nog fortfarande skulle jag tro. Jag har svårt att tro om man är konsoltillverkare att man tycker upplevelsen är bättre på någon annans maskin hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

@Leffe76: Verkar inte bättre...

cle
Medlem
Skrivet av Esri:

Eh, va? Hur skulle de tjäna mera pengar på att inte tillåta crossplay om jag får fråga? Det är verkligen det dummaste argumentet som existerar. Varför skulle Sony tjäna mera pengar på att stå utanför crossplay om alla andra bestämmer sig för att ha det?

Om 7 av 10 i en grupp med människor kör PS4 och alla 10 vill spela tillsammans så är det större chans att de 3 utan PS4 köper sig en varsin PS4 för att alla skall kunna spela tillsammans, än att de andra 7 köper nya konsoler som passar in med de andra! Jag antar att det är så dem tänker när de säger att de tjänar pengar på att inte tillåta crossplay.

OBS. 7 av 10 är påhittade siffror.

Gen
Medlem

Vilken jävla tomte, tror de allvarligt att vi gamers går på denna BS?

Medlem
Skrivet av cle:

Om 7 av 10 i en grupp med människor kör PS4 och alla 10 vill spela tillsammans så är det större chans att de 3 utan PS4 köper sig en varsin PS4 för att alla skall kunna spela tillsammans, än att de andra 7 köper nya konsoler som passar in med de andra! Jag antar att det är så dem tänker när de säger att de tjänar pengar på att inte tillåta crossplay.

OBS. 7 av 10 är påhittade siffror.

Jo sure, men det låter fortfarnde långsökt, skulle det vara anledningen, varför skulle någon alls vilja ha crossplay? Att säga att "Ehhhh Sony vill bara tjäna pengar" det är väll ganska självklart? Det är därför de gör saker, samma sak gäller Nintendo och Microsoft.

Sen när det gäller att slå på crossplay så tror jag inte heller att det inte bara är att trycka på en knapp, det är helt upp till speltillverkarna hur komplicerat det är. I Epics fall så var det uppenbart väldigt enkelt att slå på det, men det betyder inte att det är likadant för alla. Och i deras fall så verkar det vara de själva som är tvugna att separera det i sina servrar, Sony har ingenting med just det stoppet att göra, det är säkerligen en massa juridiskt bullshit som stoppar tillverkarna också att kunna slå på det.

Oavsett så tror jag nog att det kan bli bra, framförallt för spel som inte är lika populära och behöver få en mer samlad community för att kunna ha fler spelare inne, d.v.s. Fortnite klarar sig rätt bra utan crossplay :P.

Medlem

Vilka lögner... Om de hade varit med på det från början så hade de berättat det för att undvika dålig pr.

Inaktiv
Skrivet av anon_1418:

Fortnite översvämmar av damer och kids på twitch numera, är det verkligen så roligt eller är det lika mycket nyhetens behag som minekraft var? Har testat det och är inte övertygad.. what so fun about it?

Som jag skrev i en annan tråd här. Samla ihop ett gäng på 4 pers, kör några matcher i Squadläget i Fortnite, det är svårt att inte fastna för det.
Det är ju dessutom gratis så finns inte så många ursäkter till att inte testa.

1
Skriv svar