Fet Lost Ark uppdatering

Moderator | Testpilot
Skrivet av Clockworks:

Du nämner att du inte skulle gå igrnom hur man spelar med en VPN.varför?

Tänkte väl mest att det inte riktigt hör hit då betan inte kör igång förrän i November. Fixar hellre en dedikerad tråd just för det då det är dags istället


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Kommer det till Europa överhuvudtaget?

Skrivet av Devan:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns inget spikat datum för något annat än Sydkorea just nu men jag skulle tro det. Nyligen så var de tydligen i Amsterdam och hade diskussioner med diverse studios som har kontakter med röstskådespelare vilket man kan tycka tyder på att de söker röster till deras spel (som för övrigt tydligen ska vara helt voice acted). Dessutom har man hittat diverse filer i spelet som har engelska i sig på ett sådant sätt som tyder på att det finns planer för en engelsk/internationell release.

Skulle kunna tänka mig att Starbreeze publicerar det i väst. Smilegate och Starbreeze har sedan tidigare ett samarbete där de hjälper till att släppa varandras produkter på respektive marknad. De har haft samarbete ett tag nu, och Starbreeze arbetar just nu med deras CrossFire om jag inte minns fel. Oavsett om det är Starbreeze eller ej så verkar det helt klart som att Smilegate vill besöka väst med sina spel - de är dessutom världens största gaming-bolag så de har nog de finansiella musklerna.

Moderator | Testpilot

Smilegate har nyligen släppt en fet ny trailer/gameplay-visning som ser helt makalös ut. Det mest intressanta med Lost Ark för min del är att Smilegate lagt till så otroligt mycket saker utanför just striderna så man kan leva in sig i världen på ett sätt som man inte gör i exempelvis Diablo-spelen. Det coolaste här för mig är en båt som man får under spelets gång så man kan utforska havet, jaga valar, fånga fisk, hitta skatter, slåss mot spökskepp, och så mycket mer. Små saker som att man klättrar upp för väggar, glider ned för en backe och annat gör det för mig mycket mer intressant än att man bara springer igenom ett linjärt område och slåss mot monster hela tiden. Vill man skippa genomgången av klasser tipsar jag om att starta runt 04.41

Man kommer också kunna bygga upp sitt eget kungadöme som inte fått förklarat för sig exakt hur det kommer att fungera i längden men med det man får se från trailern nedan så kan det nog bli kul också.

För er som helst vill slå ihjäl monster och jaga loot så finns det något för er också och det är inget jag kommer missa heller.

Se och njut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Äntligen är vi där! Efter att ha väntat i nästan 5 års tid så har Lost Ark äntligen tagit sig till en öppen beta i Korea. Att kunna spela den är inte det lättaste då man bland annat behöver köpa sig ett konto och använda sig av en VPN, men hittills är det helt klart värt det.

Slänger med ett klipp här där jag slåss mot några av spelets första bossar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Smilegate har nyligen släppt en fet ny trailer/gameplay-visning som ser helt makalös ut. Det mest intressanta med Lost Ark för min del är att Smilegate lagt till så otroligt mycket saker utanför just striderna så man kan leva in sig i världen på ett sätt som man inte gör i exempelvis Diablo-spelen. Det coolaste här för mig är en båt som man får under spelets gång så man kan utforska havet, jaga valar, fånga fisk, hitta skatter, slåss mot spökskepp, och så mycket mer. Små saker som att man klättrar upp för väggar, glider ned för en backe och annat gör det för mig mycket mer intressant än att man bara springer igenom ett linjärt område och slåss mot monster hela tiden. Vill man skippa genomgången av klasser tipsar jag om att starta runt 04.41

Man kommer också kunna bygga upp sitt eget kungadöme som inte fått förklarat för sig exakt hur det kommer att fungera i längden men med det man får se från trailern nedan så kan det nog bli kul också.

För er som helst vill slå ihjäl monster och jaga loot så finns det något för er också och det är inget jag kommer missa heller.

Se och njut.

https://www.youtube.com/watch?v=YDyiYrIGF00

Gåshud på introt! Så sinnes taggad på det här spelet Hoppas verkligen att när det kommer (infon om voice-aktingen var lovande) att man kan välja att få koreanska röster med engelsk text. Det här spelet är lite som om WoW och FF7 fick ett kärleksbarn.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Gåshud på introt! Så sinnes taggad på det här spelet Hoppas verkligen att när det kommer (infon om voice-aktingen var lovande) att man kan välja att få koreanska röster med engelsk text. Det här spelet är lite som om WoW och FF7 fick ett kärleksbarn.

Än så länge när jag lirar betan så är det riktigt kul faktiskt. Mycket av det intressanta innehållet har jag inte kommit till ännu men ska bli svinkul att få åka runt i en båt och utforska hela världen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag och en polare har lirat Lost Ark OBT sedan den 7/11.

Sjukt kul, är lvl 21 summoner och det har varit hyfsat enkla dungeons än så länge men det känns att svårighetsgraden trappas upp - detta är väl ganska typiskt för denna typen av MMO.

Kan inte ett ord koreanska men google translate appen i telefonen går varm

Moderator | Testpilot
Skrivet av Briggan:

Jag och en polare har lirat Lost Ark OBT sedan den 7/11.

Sjukt kul, är lvl 21 summoner och det har varit hyfsat enkla dungeons än så länge men det känns att svårighetsgraden trappas upp - detta är väl ganska typiskt för denna typen av MMO.

Kan inte ett ord koreanska men google translate appen i telefonen går varm

Vad kul! Jag ska försöka testa lite olika klasser men måste säga att jag är besviken över att de är könslåsta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Än så länge när jag lirar betan så är det riktigt kul faktiskt. Mycket av det intressanta innehållet har jag inte kommit till ännu men ska bli svinkul att få åka runt i en båt och utforska hela världen

Jo, blev sjukt förvånad över hur mycket content som de lagt till och planerar för. Redan nu innan spelet nådde OBT så kändes det som spelet hade innehåll som andra liknande spel fått två-tre år efter släpp. Nu vet jag dock inte vad man kan förvänta sig i speltid innan man nått end-game i nuvarande kampanj.

Skrivet av Briggan:

Jag och en polare har lirat Lost Ark OBT sedan den 7/11.

Sjukt kul, är lvl 21 summoner och det har varit hyfsat enkla dungeons än så länge men det känns att svårighetsgraden trappas upp - detta är väl ganska typiskt för denna typen av MMO.

Kan inte ett ord koreanska men google translate appen i telefonen går varm

Man är ju lite sugen på att att testa... var det bökigt med att få allt att lira? Hur är det med latenser osv? Vad krävs för att komma igång?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot

@trickeh2k: Egentligen är det väl inte så bökigt egentligen om man bara kan läsa en guide. Det man behöver är en VPN, gärna Exitlag som verkar fungera bäst för de flesta, spelet och att man köper ett konto. Finns flera olika varianter att välja mellan. Korea gör olika "verifikationer" på sina konton/personnummer och kan således leda till att ditt konto stängs av. Som det låter ska det inte komma en till sådan på ett bra tag i alla fall men man vet ju aldrig.

Med det sagt kan man köpa ett konto för allt mellan 13-30 dollar eller hyra för 15 i månaden och således vara säker att kontot inte försvinner, men då äger du den inte heller.

Det låter jobbigare än vad det egentligen är men jag skulle väl säga att är man inte riktigt super sugen på att testa spelet eller inte är hardcore för den här typen av spel så ska man nog vänta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, blev sjukt förvånad över hur mycket content som de lagt till och planerar för. Redan nu innan spelet nådde OBT så kändes det som spelet hade innehåll som andra liknande spel fått två-tre år efter släpp. Nu vet jag dock inte vad man kan förvänta sig i speltid innan man nått end-game i nuvarande kampanj.

Man är ju lite sugen på att att testa... var det bökigt med att få allt att lira? Hur är det med latenser osv? Vad krävs för att komma igång?

Det @uberpwnage2.0 skrev: väldigt enkelt att komma igång trots att det verkar omständigt, det finns utförliga guider på reddit.

Angående latenser så ligger jag på 200-250 ping average via Exitlag vpn. och det flyter faktiskt på oväntat bra, inga problem att t.ex. dodga attacker från bossar i dungeons.
Men visst, ibland märker man att vissa spells slängs iväg med fördröjning, men det är sällan det händer.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

@trickeh2k: Egentligen är det väl inte så bökigt egentligen om man bara kan läsa en guide. Det man behöver är en VPN, gärna Exitlag som verkar fungera bäst för de flesta, spelet och att man köper ett konto. Finns flera olika varianter att välja mellan. Korea gör olika "verifikationer" på sina konton/personnummer och kan således leda till att ditt konto stängs av. Som det låter ska det inte komma en till sådan på ett bra tag i alla fall men man vet ju aldrig.

Med det sagt kan man köpa ett konto för allt mellan 13-30 dollar eller hyra för 15 i månaden och således vara säker att kontot inte försvinner, men då äger du den inte heller.

Det låter jobbigare än vad det egentligen är men jag skulle väl säga att är man inte riktigt super sugen på att testa spelet eller inte är hardcore för den här typen av spel så ska man nog vänta.

Det lät både väldigt bökigt och dessutom extremt osäkert. Säkraste sättet att hyra ett konto, som man sen blir av med? Njaeh... Jag ÄR supersugen, men däremot är jag inte sugen på att superkrångla för något som inte känns säkert och att sedan gissa sig till vad som händer i spelet eftersom allt är på koreanska Nja, jag biter nog i det sura äpplet och väntar på engelsk översättning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot

@trickeh2k: Det är lätt att komma igång om man säger så, men kan bli bökigt i längden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Äntligen är vi där! Efter att ha väntat i nästan 5 års tid så har Lost Ark äntligen tagit sig till en öppen beta i Korea. Att kunna spela den är inte det lättaste då man bland annat behöver köpa sig ett konto och använda sig av en VPN, men hittills är det helt klart värt det.

Slänger med ett klipp här där jag slåss mot några av spelets första bossar.

https://youtu.be/e-pN1-JLDY0

Ser riktigt bra ut! En mindre detalj, förstår inte meningen med 3x health bar på bossen, de kunde ha en som går ner 1/3 så fort.

Moderator | Testpilot

@Fulci: Näe det förstår jag heller. Man hade ju bara kunnat ha en stor hp bar också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Tycker mig minnas du nämnde du skulle göra en guide hur man skulle kunna lira spelet?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Clockworks:

@uberpwnage2.0: Tycker mig minnas du nämnde du skulle göra en guide hur man skulle kunna lira spelet?

Det kommer! Har bara velat testa spelet ordentligt och lite olika lösningar för att vara säker på att allt funkar som det ska innan jag delar med mig av massa information


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En positiv "impressions" video av ZiggyD

Tråddemonen
Testpilot

Efter ca 1 timmes gameplay så kan man med gott samvete säga att det här spelet kommer att dominera över Blizzards Diablo. Utvecklarna har verkligen tänkt till med spelet och all varierat innehåll som skapar en fräsch spelupplevelse inom point and klick RPGs. Den cinematiska biten mellan cutscenes och gameplay är topnotch och spelet är allt man skulle kunna önska sig + lite till.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Efter ca 1 timmes gameplay så kan man med gott samvete säga att det här spelet kommer att dominera över Blizzards Diablo. Utvecklarna har verkligen tänkt till med spelet och all varierat innehåll som skapar en fräsch spelupplevelse inom point and klick RPGs. Den cinematiska biten mellan cutscenes och gameplay är topnotch och spelet är allt man skulle kunna önska sig + lite till.

En timme räcker inte till för att ge ett sådant omdöme. Kom igen när du spelat det hundratals timmar eller mer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

En timme räcker inte till för att ge ett sådant omdöme. Kom igen när du spelat det hundratals timmar eller mer.

Jag har suttit i 20 timmar och kan säga samma sak som Zimpan, och precis som i videon du länkade också.

I helhet så får man väldigt mycket kvalité här med små justeringar som gör hela upplevelsen mycket mer intressant. Håller på att jobba med en mega-tråd som bör komma upp i dagarna


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

några nyheter om en release här i väst? spelet ser onekligen lovande ut

Medlem

Det bästa som hänt sen någonsin för ARPG, Diablo har inget mot detta.
Jag har spelat 80 timmar sedan launch för en vecka sedan, och då jobbade jag lördag-tisdag 12 timmar om dagen, lul.

Moderator | Testpilot
Skrivet av superlim:

några nyheter om en release här i väst? spelet ser onekligen lovande ut

Inga alls tyvärr. Utvecklarna har sagt att de gärna vill släppa spelet utanför Korea men inte mycket mer än så har sagts.

Skrivet av Prixm:

Det bästa som hänt sen någonsin för ARPG, Diablo har inget mot detta.
Jag har spelat 80 timmar sedan launch för en vecka sedan, och då jobbade jag lördag-tisdag 12 timmar om dagen, lul.

Kul! Jag har cirkus 25 timmar och håller ändå med dig. Spelet är riktigt kul med mycket story som man tyvärr inte förstår men förhoppningsvis uppskattar när det finns engelsk-text. En grej jag underskattat är hur cinematiskt spelet faktiskt är. När man invaderar ett slott en bit in handlingen så ser det helt fantastiskt ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Då vart det klart Kina är ur bilden det kommer till oss nu efter koreanska öppna betan.
https://mmos.com/news/smilegate-confirms-lost-ark-coming-west

Moderator | Testpilot
Skrivet av Odin:

Då vart det klart Kina är ur bilden det kommer till oss nu efter koreanska öppna betan.
https://mmos.com/news/smilegate-confirms-lost-ark-coming-west

Gammal artikel. Inget är 100% bekräftat ännu. Deras källa är från September så inget nytt direkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gammal artikel som tagits ur kontext. Inget är bekräftat ännu. Deras källa är från September så inget nytt direkt.

Sennaste vad jag hörde så är det detta som gäller fortfarande om inget har ändras och så vad jag vet har det inte gjort det. och Kina är fortfarande off limits för Smilegate.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Odin:

Sennaste vad jag hörde så är det detta som gäller fortfarande om inget har ändras och så vad jag vet har det inte gjort det. och Kina är fortfarande off limits för Smilegate.

Givet men jag tänkte mer det faktum att nästa för dem är EU och NA. Det är troligt, om inte till och med 99/100 troligt men inte något som är bekräftat ännu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tydligen så är det bekräftat nu att nästa satsning blir NA/EU.
Ser väldigt intressant ut och jag väntar med spänning på att få lira detta när det väl blir dags

https://www.rpgsite.net/news/7977-korean-mmorpg-lost-ark-plan...

https://mmos.com/news/smilegate-confirms-lost-ark-coming-west

Medlem
Skrivet av deathGasm:

Tydligen så är det bekräftat nu att nästa satsning blir NA/EU.
Ser väldigt intressant ut och jag väntar med spänning på att få lira detta när det väl blir dags

https://www.rpgsite.net/news/7977-korean-mmorpg-lost-ark-plan...

https://mmos.com/news/smilegate-confirms-lost-ark-coming-west

Tror det svarades tidigare i tråden att det är baserat på en något äldre artikel och inte bekräftat än.
#3843380

Men förstås är de intresserade av att nå en så stor betalande publik som möjligt, och vill säkert ha ut det på västmarknaden. Bara att vänta och se om det kommer mer nyheter längre fram.

123
Skriv svar