Xbox Game Pass - Oktober

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober

Ny månad och nya tillskott till Xbox Game Pass. Den här månaden också med release av Forza Horizon 4 på tjänsten!

Med lysande betyg i bagaget så dundrar ännu ett Microsoft first party-spel in på Game Pass på releasedagen. Forza Horizon 4 släpps den 2 oktober på Xbox Game Pass, samma dag som spelet släpps för övriga. (Om man inte har köpt Ultimate Edition då man kan börja spela redan den 28 september). FH4 är också Play Anywhere vilket innebär att även PC-spelare kan spela det genom Xbox Game Pass.

Övriga nya spel skäms inte för sig heller:

-Wolfenstein: The New Order
-Metro 2033 Redux
-Lego Indiana Jones
-Split/Second
-Westerado: Double Barreled
-Shantae: Half-genie Hero

Dessa tillskott landar den 1 oktober.

All information om Xbox Game Pass hittar du här: Xbox Game Pass


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Hade jag inte varit begränsad till 100gb/månad hade jag nog inte kunnat hålla mig... Men med den begränsningen blir digitala spel inte så attraktiva 😁😂😭


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har varken gamepass eller psn+ men snacka om att Microsoft ligger på en annan nivå med spelen de erbjuder jämfört med Sony.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Har varken gamepass eller psn+ men snacka om att Microsoft ligger på en annan nivå med spelen de erbjuder jämfört med Sony.

Jag har PSN+ och kan inte annat än att hålla med. Blir avis på XBOX-spelarna nästan varje månad.

Medlem

Dock är Game Pass inte Games With Gold. Och just GWG har inte varit så bra länge. Mest små spel. Spel som är "Nice to have". Senaste grymma spel var For Honor. Tycker i alla fall jag. Och på denna sak är PSN+ bättre. Men alla kanske inte håller med.

Medlem

@keffkebab: 100gb i månaden är en tight gräns i vår moderna dag, tycker nästan synd om dig :p. Kan dock rekomendera Game Pass även om man är begränsad av internet. Suveränt om man bara vill köra ett single player spel med lagom nedladdnings storlek, finns ändå en del, och då bara betala en månad i stöten och inte ha löpande prenumeration.

Medlem

@Freeman79a: håller delvis med dig. har inte haft råd att köpa alla nya titlar jag vill ha och tycker nog de ändå slänger med bra spel fortfarande. Vermintide 1, båda Metal Gear 5 delarna, Ryse och Assassin's Creed Syndicate är ändå ganska bra spel som kommit i år. Men om man redan köpt de större spelen så är det så klart lite trista titlar som släpps, sen har inte Xbox lyckats konstant ge ut bra spel senaste året, ibland har de halvdåliga titlar några månader. PSN+ och GwG har bytt plats lite i hierarkin, nu är PSN+ services som konstant ger ut bra titlar när GwG blandar bra och dåligt, men länge var det ju tvärt om.

Och For Honor var Augusti - September spelet så det var inte så länge sedan de gav bort "senaste grymma spel"

Medlem

Tips!
Om du ändrar region på din PC (google it!) så kan du redan nu börja förladda/spela forza horizon 4 med Game pass! . Also 2 veckor gratis om du inte haft det tidigare.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Backloggens befriare
Skrivet av Atilaa:

@keffkebab: 100gb i månaden är en tight gräns i vår moderna dag, tycker nästan synd om dig :p. Kan dock rekomendera Game Pass även om man är begränsad av internet. Suveränt om man bara vill köra ett single player spel med lagom nedladdnings storlek, finns ändå en del, och då bara betala en månad i stöten och inte ha löpande prenumeration.

Har redan en alldeles för stor backlog oavsett.. Då går inga nöd på spel att spela.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Har varken gamepass eller psn+ men snacka om att Microsoft ligger på en annan nivå med spelen de erbjuder jämfört med Sony.

Game Pass är inte jämförbart med PS Plus dock. Gold och Plus är jämförbara tjänster. Ska man jämföra Game Pass med något så är det nog PS Now. Jag personligen tycker att Plus levererar bättre spel än Gold, men när det kommer till Game Pass vs PS Now så är Game Pass en klar vinnare när det kommer till spelutbud. PS Now streamar dessutom bara spel (även på PC, vilket är ett plus), så kvalitén varierar beroende på uppkoppling. Och det kanske sämsta av allt. Det är inte tillgängligt i Sverige.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hade jag inte varit begränsad till 100gb/månad hade jag nog inte kunnat hålla mig... Men med den begränsningen blir digitala spel inte så attraktiva 😁😂😭

Varför har du en gräns? Är det mobilt internet? Man kan se hur mycket data som går genom routern och brukar ligga på 300-400gb i månaden.

Backloggens befriare
Skrivet av jehuty:

Varför har du en gräns? Är det mobilt internet? Man kan se hur mycket data som går genom routern och brukar ligga på 300-400gb i månaden.

Jepp, bor i en liten stuga ute i skogen


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jepp, bor i en liten stuga ute i skogen

Lider med dig.
Men jag tror att det börjar komma större abonnemang nu, vet att nån har typ 500Gb i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av Phyrino:

Lider med dig.
Men jag tror att det börjar komma större abonnemang nu, vet att nån har typ 500Gb i alla fall.

Beror på vad man har för operatör men enda nätet med bra täckning här är Telia, vet att Tele2 har 400gb för samma pris, men det hjälps liksom inte.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar