Inget Playstation Experience i vinter, Sony har inte "tillräckligt" att visa upp

Robot
Inget Playstation Experience i vinter, Sony har inte "tillräckligt" att visa upp

"Det var ett svårt beslut, men vi har bestämt oss."

#playstation-4, #playstation-experience


Medlem

Och PS4:an fortsätter samla damm som den gjort sedan 2013.

Redaktör
Ponny

@kebbe: Inget God of War? Spider-Man? Uncharted 4? Bloodborne? Fram med dammvippan, Kebbe!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av kebbe:

Och PS4:an fortsätter samla damm som den gjort sedan 2013.

Med tanke på alla exklusiva mästerverken som ps4 släpper ut varje år så vågar jag kalla dig galen...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@kebbe: Alla är vi olika, själv börjar samlingen PS4-spel närma sig hundratalet Välkomnar faktiskt att antalet stortitlar börjar trappas ner, då kanske jag får en sportslig chans att bearbeta en liten del av backlogen till slut.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Ambassadör
Xbox

Samtidigt så återupplivar Microsoft sitt X0-event nu i november...;)
Den 10-11 november går det av stapeln i Mexico City!

Det börjar märkas att Microsoft äntligen lagt sin ekonomiska tyngd bakom den revitaliserade Xbox-divisionen. Konkurrens är bra!

PS har ju haft några fenomenala år så de kanske är mätta?


signatur

Jump in.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Mortaigne: Jag skulle tro att Sony börjar lägga sina resurser bakom vad som kommer till nästa generation, vilket de har råd med med så många stortitlar på marknaden, och fler väntar ju nästa år. Microsoft har inte råd att pausa på samma sätt, och det är ju skönt att se att de verkar storsatsa nu. Det är väl för sent för att rädda den här generationen, men om de ger mervärde för fansen i slutet av den här generationen har de ju byggt upp bra good will inför nästa generation. Ska bli mycket spännande att se vad de visar upp under X0!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Ambassadör
Xbox

@Loevet: Ja, nästa generation är nog i full sving internt hos båda men jag tror att det är viktigt att göra fler saker samtidigt för att inte tappa momentum.
Just momentumet verkar byggas upp kraftigt hos Xbox, att känna ett behov av att göra en egen show som X0 när man kommer ifrån det mest fullsmockade E3 på år o dar talar ett tydligt språk.
Spekulationerna går ju hejvilt om vad de har att visa upp på X0; kanske ännu fler nya studios? Spencer hintade ju om det i Inside Xbox.
"Räddat" den här generationen har de redan gjort, Xbox ökar sina vinster hela tiden och både hårdvarumässigt och servicemässigt har de utan tvekan gjort stora kliv med Xbox One X, Game Pass, Play Anywhere och den fenomenala bakåtkompatibiliteten. Satya Nadella och Spencer har skapat ett "nytt" Xbox. Det enda som saknas nu är de stora exklusiva storspelen (Vilket Forza Horizon lär råda bot på till viss del, alla utom FZ älskar det ) men det kommer ju att vara ett icke-problem när de nya studiorna börjar leverera, förmodligen alldeles lagom till release av ny konsol. De har positionerat sig synnerligen väl inför kommande år!


signatur

Jump in.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Mortaigne: Räddat den här generationen skulle jag nog inte sträcka mig till att säga att de gjort, Forza Horizon 4 och några få andra titlar står ju i stor skugga från den enorma listan över megatitlar som släppts till PS4 under de senaste åren, och några till återstår fortfarande nästa år (The Last of Us Part II exempelvis). Uppköp av studios, Gamepass, Xbox One X med mera är alla saker som definitivt förbättrar Xbox-divisionens läge inför nästa generation, men för den nuvarande ligger de fortfarande hopplöst efter. Men jag hoppas att X0 ger ett par riktigt tunga titlar till Xbox One/X, inte bara till nästa generation, hade varit kul om det här rundan avslutas på bästa möjliga vis för Xbox-kunderna.

PS. Bakåtkompatibiliteten är något Xbox inte får tillräckligt mycket cred för, galet imponerande ingenjörsmässigt och väldigt fint mervärde för kunderna.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Ambassadör
Xbox

@Loevet: Räddat behöver ju inte betyda att man når upp till samma enorma försäljningsframgång som PS och dess utmärkta galleri av exklusiviteter. Snarare att man räddat upp skeppet och nu accelererar framåt för att nå den positionen inom en snar framtid, nästa generation är ju bakom nästa hörn dessutom.
Jag hoppas också på en fin slutspurt innan nästa generation, allt hänger ju på när den kommer, men både Gears 5 och Halo Infinite har ju möjlighet att släppas innan. Kanske blir de cross-gen titlar?

Indeed, bakåtkompatibiliteten är helt suverän. Kan inte tänka mig ett system utan det.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas Sony släpper en "Vita 2" i samband med ps5 dock väldigt osannolikt.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Jag hoppas Sony släpper en "Vita 2" i samband med ps5 dock väldigt osannolikt.

Jag har fortfarande väldigt kul med Vita1. (köpte två med OLED skärm innan de lade om produktionen). Men skulle inte säga nej till ännu en maskin. Men tror inte de kommer släppa någon. De sneglar nog på Switch och ser hur hybridlösningar går först.

Medlem

Dem kunde ha avslöjat lite datum? Brände dem all krut de hade på E3? Lite datum hade varit bra. Lite längre gameplay.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dem kunde ha avslöjat lite datum? Brände dem all krut de hade på E3?

De hade en show på Tokyo game Show nyligen. Sedan hade de faktiskt fyra av dessa shower förra året så att det finns lite mindre nytt att visa detta år är inte så konstigt.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Dem kunde ha avslöjat lite datum? Brände dem all krut de hade på E3? Lite datum hade varit bra. Lite längre gameplay.

Bestäm dig. Är det bra att visa upp spel som har länge kvar till release eller inte?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar