Rösta fram det hittills bästa Assassin's Creed-spelet

Robot
Rösta fram det hittills bästa Assassin's Creed-spelet
Medlem

Bästa AssCreed spelet var det första. Bästa piratspelet med AssCreed tema är Black Flag.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Bästa för mig va 2an. Bäst story. Grymma side missions som visa upp massa historiska saker.

Ambassadör
Xbox

Jag har inte kommit så långt i min genomspelning av serien ännu (Battlefield 1 och nu Forza Horizon 4 knöade in sig i speltiden) så jag harvar sakta i AC3 för tillfället. Men upp tom 3 så är Assassin's Creed 2 överlägset!


signatur

Jump in.

Medlem

2:an var fantastisk. Men jag tycker nog Brotherhood var snäppet vassare när man kunde rekrytera och träna upp gubbar. Var riktigt nice att vissla in några extra lönnmördare som kom hoppandes över taken

Medlem
H.ll yeah!
Skrivet av Mirage:

Bästa AssCreed spelet var det första. Bästa piratspelet med AssCreed tema är Black Flag.

Kan bara hålla med. BF var ett fantastiskt kul spel - lyssnar på musiken på jobbet ibland fortfarande - även om AC-storyn var... sådär. Gillade alla sidouppdrag i AC3 som verkligen gav en känsla av livet för vanligt folk.. typ...
...men originalet är oöverträffat trots usel spelmekanik och buggar. Nyskapande och med ett öga för det historiska bortom "korrekta byggnader". Förstår dom som gillar Ezio, men...Thär kann bi ånly wan!

Efter BF gick det jäkligt snabbt utför. Motorn och spelmekanik var verkligen riktigt bra i franska revolutionen, men jösses så usla historierna var och värre blev det. Köpt på reor ändå. Ok spel, och försöker låtsas att de inte har med AC-serien att göra alls, men har tappat hoppet om serien vid det här laget. Nu vill jag hellre se en tv-serie i stil med Highlander.

Medlem

Assassins creed II kommer alltid att vara det bästa i serien!

Avstängd

Origins lätt, helst efter jag spelade Assassins creed 2 kort efter, det var horribelt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Nioreh:

2:an var fantastisk. Men jag tycker nog Brotherhood var snäppet vassare när man kunde rekrytera och träna upp gubbar. Var riktigt nice att vissla in några extra lönnmördare som kom hoppandes över taken

Brotherhood är väl tvåan, det är väl bara en expansion till det?


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tvåan var helt klart det jag hade roligast med. Inte spelat någon titel i serien sedan Black Flag dock.

Skrivet av breahl:

Brotherhood är väl tvåan, det är väl bara en expansion till det?

Nej, det är en fullskalig, egen titel. Var väl även den titeln som introducerade multiplayer till AC, har jag för mig. Varför de har konstiga titlar och döper det femte spelet i serien till "Assassin's Creed III" får du dock fråga Ubisoft om. Antar att Rockstar inspirerat dem.

Medlem

Ettan var bäst, men tydligen hoppade väldigt många in i serien med tvåan och sen körde de aldrig ettan, så den kommer inte vinna :(. Tycker även ettan har bäst historisk miljö också, korsriddre och det heliga landet, hur tufft är inte det?! mycket bättre än några av de andra när det kommer till historisk period.
Black Flag är ett fantastiskt priatspel som kallar sig Assassin's Creed, behöver fler piratspel dock.

Medlem
Skrivet av breahl:

Brotherhood är väl tvåan, det är väl bara en expansion till det?

Nä, både Brotherhood (Rom) och Revelations (Konstantinopel) är sina egna spel och inte expansioner till tvåan. Man spelar dock som Ezio i alla 3, men de är olika spel. De såldes dock tillsammans som tripple pack när de släppte Ezio Collection till de nya konsollerna, så där kanske de ser ut som expansioner. expansionerna, eller DLC, till Assassin's Creed 2 är "Sequence 12: Battle of Forli" och "Sequence 13: Bonfire of the Vanities".

Medlem

2an och Brotherhood var bäst, man hade ännu inte riktigt ledsnat på spelet och spelserien känndes fräsch och det var klart bättre än det första. Den andra anledningen är Ezio Auditore da Firenze

Releasehästryttare

Om man inte spelat igenom alla det senaste året så man kommer ihåg det mesta ifrån spelet så borde man avstå sin röst. känns lite som folk röstar enbart med det lilla de kommer ihåg av spelet.

Inaktiv

1, Black flag (för upptäckarlusten)
2, Assassins 1 (bästa hjälten och man fick fortfarande tänka lite när man klättrade)
3, Rogue (för att det sticker ut)
4, Origins (för att det behövdes lite nyskapande)

Jumboplatsen : 3an (pga den dryga halvindianen i huvudrollen och tråkiga uppdrag)

Tillagt:
Förvånad Black flag är så poppis. Trodde det inte alls var så många som gillade just det. Måste rekommendera Rogue remaken till PS4/XO för dom som missat det. Riktigt bra spel. Spelade det just efter jag drog igenom Origins och hade mer skoj med det.

Medlem

Origins! Aldrig gillat spelen innan det... Trots många försök

Avstängd
Skrivet av Atilaa:

Nä, både Brotherhood (Rom) och Revelations (Konstantinopel) är sina egna spel och inte expansioner till tvåan. Man spelar dock som Ezio i alla 3, men de är olika spel. De såldes dock tillsammans som tripple pack när de släppte Ezio Collection till de nya konsollerna, så där kanske de ser ut som expansioner. expansionerna, eller DLC, till Assassin's Creed 2 är "Sequence 12: Battle of Forli" och "Sequence 13: Bonfire of the Vanities".

Ah ok jag trodde det var expansioner eftersom dom släpptes tillsammans.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ah ok jag trodde det var expansioner eftersom dom släpptes tillsammans.

Nej de kom med ungefär ett års mellanrum ac 2 2009 ac br 2010 samt ac rev 2011.
Fristående spel men bör spelas i ordning. Enligt mig en riktigt bra trilogi.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej de kom med ungefär ett års mellanrum ac 2 2009 ac br 2010 samt ac rev 2011.
Fristående spel men bör spelas i ordning. Enligt mig en riktigt bra trilogi.

Har bara hunnit AC2 ännu i den remake triologin jag köpte, tycker kontrollerna är jobbiga.


signatur

PS5 och inget annat.

Gen
Medlem

Origins är det enda AC jag faktiskt varvat.
Unity pga Paris och storyn men det tekniska var väl kanske inte så bra just med det spelet.
Black Flag var grymt men jag fastnade inte för grejen med skepp osv, blev jobbigt efter ett tag.

Medlem

Hela Ezio trilogin är det bästa spelet.

Medlem

Gillade skarpt Ezios resa i alla spelen, men roligast hade jag i Black Flag. Storyn var lite meh och "stealth"uppdraget i buschen.. herrejösses.. men så kul det var att upptäcka allt, uppgradera sitt skepp, ge sig på tuffare och tuffare skepp, till slut mastodonterna. Får väl installera och köra igenom en 3e gång snart.

Måste kolla in Rogue också, helt missat det!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Avstängd
Skrivet av CliQue-SinneD:

Gillade skarpt Ezios resa i alla spelen, men roligast hade jag i Black Flag. Storyn var lite meh och "stealth"uppdraget i buschen.. herrejösses.. men så kul det var att upptäcka allt, uppgradera sitt skepp, ge sig på tuffare och tuffare skepp, till slut mastodonterna. Får väl installera och köra igenom en 3e gång snart.

Måste kolla in Rogue också, helt missat det!

Då kommer du älska det nya AC, mycket större värld och helt öppet med. Dvs du kan gå i land vart som helst när som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då kommer du älska det nya AC, mycket större värld och helt öppet med. Dvs du kan gå i land vart som helst när som helst.

Härligt! Har inte spelat origins då jag inte riktigt gillar platsen det utspelar sig, men är klart sugen på nya. Dock brukar jag inte köpa vid release utan något år senare på rea.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Assassin's Creed IV: Black Flag No other! Origins is Nr2 new one maby a new Nr2 or 3 all other shit and/or snore fest!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av breahl:

Har bara hunnit AC2 ännu i den remake triologin jag köpte, tycker kontrollerna är jobbiga.

Själv föredrar jag trilogin över de nyare när det kommer till kontrollen. Gubben flyger fram för enkelt i de nyare.

*Första spelet var banbrytande, klättra på allt och animationer i världsklass

*Ezio triologin är bäst story, 2:1 och 2:2 kunde vart DLC

*3:an gjorde nått nytt och tog bort höga hus, skog och vinter var jättebra, Tomahawken var häftig, dual wielding ftw. Desmonds story var riktigt intressant

*Black flag och miljöerna var underbara, såsig story och våran protagonist ramla över ett lik och blev Assassin på 5 min

*Unity får mycket skit för problem men plötsligt införs en stor revolution(höhö): en klättra NEDÅT knapp <3<3
Samt ett försök att göra targets till små mini banor a´la Hitman. Älskade Unity för nytillskotten det gjorde till serien, Multiplayer Co-op , detektiv mode m.m
Här nånstans gjordes combat systemet om och man kan inte längre counterkill 12 gubbs på rad vilket gör att man blir mindre bad ass tyvärr

*Rouge är det enda jag inte spelat

*Syndicate tyckte jag hade nått arkadigt över sig.
höll spelaren fruktansvärt hårt i handen och min frihet kändes plötsligt borta. Stela animationer så jag trodde jag fått tag i nått placeholder version. Gillade inte alls Käppen eller änterhaken. Spelade inte klart

* Origins Känns inte som ett assassins creed spel men vid det här laget är det nog bra
Gillade skarpt trots klumpig melee kombat och knappt nån hit detektion när man är van vid snygga finish moves

*Nya ser ut som mer same same och det är inte dåligt men tyvärr för tätt tror jag. De ska nog vänta 2-3 år mellan spelen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

*Första spelet var banbrytande, klättra på allt och animationer i världsklass

*Ezio triologin är bäst story, 2:1 och 2:2 kunde vart DLC

*3:an gjorde nått nytt och tog bort höga hus, skog och vinter var jättebra, Tomahawken var häftig, dual wielding ftw. Desmonds story var riktigt intressant

*Black flag och miljöerna var underbara, såsig story och våran protagonist ramla över ett lik och blev Assassin på 5 min

*Unity får mycket skit för problem men plötsligt införs en stor revolution(höhö): en klättra NEDÅT knapp <3<3
Samt ett försök att göra targets till små mini banor a´la Hitman. Älskade Unity för nytillskotten det gjorde till serien, Multiplayer Co-op , detektiv mode m.m
Här nånstans gjordes combat systemet om och man kan inte längre counterkill 12 gubbs på rad vilket gör att man blir mindre bad ass tyvärr

*Rouge är det enda jag inte spelat

*Syndicate tyckte jag hade nått arkadigt över sig.
höll spelaren fruktansvärt hårt i handen och min frihet kändes plötsligt borta. Stela animationer så jag trodde jag fått tag i nått placeholder version. Gillade inte alls Käppen eller änterhaken. Spelade inte klart

* Origins Känns inte som ett assassins creed spel men vid det här laget är det nog bra
Gillade skarpt trots klumpig melee kombat och knappt nån hit detektion när man är van vid snygga finish moves

*Nya ser ut som mer same same och det är inte dåligt men tyvärr för tätt tror jag. De ska nog vänta 2-3 år mellan spelen

"Nya ser ut som mer same same och det är inte dåligt men tyvärr för tätt tror jag. De ska nog vänta 2-3 år mellan spelen".

Du vet om att det är två olika team som gjort Origins och nyaste va? Båda teamen har hållit på i 2-3 år med varsitt spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

"Nya ser ut som mer same same och det är inte dåligt men tyvärr för tätt tror jag. De ska nog vänta 2-3 år mellan spelen".

Du vet om att det är två olika team som gjort Origins och nyaste va? Båda teamen har hållit på i 2-3 år med varsitt spel.

Jojo så brukar de göra, och som jag läste i recensionen här så SER de lika ut på ytan, men tydligen mer skillnad än det verkar.
Hoppas på det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Assassin's Creed II utan tvekan för mig. Har kommit till Syndicate, det är nästa del som ska spelas. Sämst var nog Unity, grafiken var ett riktigt bra steg upp men storyn med the first civilization existerade typ inte.

12
Skriv svar